pondělí 24. dubna 2017

Hunger Games bylo bezva, ale co dál?

Výsledek obrázku pro Hunger games
zdroj
Doba, kdy série Hunger Games oblétla svět je již dávno za námi, ale přesto se nám po téhle skvělé sérii občas zasteskne. A pokud ji rovnou nechceme číst znovu, jelikož ji už známe jako své boty, není nic lepšího, než se pustit do knih, které jsou jí podobné. A právě proto tu dnes pro vás mám pět tipů, do jakých knih se pustit, jestliže se vám už po slavné sérii zastesklo:




Výsledek obrázku pro divergence kniha1. Divergence - Veronica Roth

Divergence je jedna z nejvíce přirovnávaných knih k Hunger Games. Také obsahuje silnou hlavní hrdinku, rozdělený svět do frakcí, silného nepřítele a boj o holý život.
Věřím, že tuto sérii nemusím dlouze představovat, ale kdyby se zde přeci jenom našel někdo, kdo netuší, o čem Divergence je, ji ve zkratce představím.
Hlavní hrdinka Beatrice žije v Chicagu, kde je společnost rozdělena do pěti frakcí, kdy se každá frakce věnuje něčemu jinému. Beatrice patří do Odevzdanosti, která se vyznačuje nesobectvím.
Když se přiblíží čas jejích šestnáctých narozenin a s tím i doba, kdy si musí vybrat novou frakci, musí se rozhodnout mezi tím, zda zůstane se svojí rodinou nebo bude sama sebou a udělá krok do neznáma...
Výsledek obrázku pro zkouška kniha
2. Univerzita výjimečných - Joelle Charbonneau

Tahle série, jako by Hunger Games z oka vypadla. Při jejím čtení narazíte na nejedu podobnost. A o čem že kniha je?
Mladá Cia právě ukončila střední školu a netouží po ničem jiném, než po přijetí na univerzitu, kam se dostávají jen ti nejnadanější studenti. A Cia se jedním z nich stane, jenže těsně před odjezdem na univerzitu se jí otec svěří se svými děsivými vzpomínkami z let jeho studia.
Cia začíná chápat, že studium na univerzitě není žádná procházka růžovým sadem, ale bojem o život, ve kterém uspějí jen ti nejlepší.

Výsledek obrázku pro dlouhý pochod kniha3. Dlouhý pochod - Stephen King

Dokonce i kniha Dlouhý pochod od Stephena Kinga se dá svým způsobem přirovnat k Hunger Games. Jedná se totiž o soutěž, ze které také vyjde pouze jeden přeživší. A o čem, že to je?
Sto mladých chlapců se dobrovolně přihlásí do nové soutěže Dlouhý pochod. Soutěž má prostá pravidla: nikdo se nesmí odchýlit z vytyčené trasy, nikdo se nesmí zastavit, ani zpomalit chůzi pod určitou rychlost, jinak dostane napomenutí. A tři napomenutí znamenají okamžitou smrt.
Nezáleží na tom, kdo dojde nejdál nebo kdo jde nejrychleji, vyhrává ten, kdo z celé stovky vydrží nejdéle.

4. 15 minus - Tomáš Zářecký
Výsledek obrázku pro 15 minus

15 minus je česká obdoba dlouhého pochodu. Jedná se o televizní show, kde se skupina odvážlivců snaží dostat skrz neznámé území na smluvené místo, kde na ně čeká odměna 60 milionů eur. Těm, co se podaří dojít až na konec, si peníze mezi sebe rozdělí rovným dílem.
Výsledek obrázku pro urban games knihaBěhem soutěže soutěžící nepodléhají pravidlům a můžou si dělat co chtějí, a to i postavit se jeden proti druhému...

5. Urban Games - Andrew Thomas Jurasek

Další kniha z pera českého autora, která je přirovnávána k Hunger Games. Opět jde o reality show, při které jde o život.
20 dní. 20 soutěžících. 200 milionů. A jedna aréna, kde jde o život. Kdo ze soutěžicích vydrží až do samého finále a kdo nakonec podlehne?

12 komentářů:

  1. Všechny knížky znám a kupodivu jsem i některé četla - paradoxně vyjma Hunger Games. Divergence se mi líbila, ale další díly mě zklamaly... vlastně jsem tu sérii ani nedokončila. Dlouhý pochod jsem četla zrovna minulý týden. A je to silný kafe. Nicméně rozhodně stojí za to :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já četla všechny kromě Urban Games a na tu mám teprve zálusk :D Já Divergenci taky nedočetla, mám za sebou dva díly a vyspoilerovanou trojku :(
      A Dlouhý pochod byl skvělý! Vůbec jsem nečekala, že mě tak chytne :)

      Vymazat
  2. Do všech knih co tu máš se chci pustit :D Je to se mnou a nepřečtenými knihami fakt dost špatné. Četla jsem ale první díl HG a ten se mi moc líbil :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě neváhej a pusť se do nich, stojí za přečtení :D Jo, to chápu, já mám teď hrozný problém s časem. HG musíš dočíst, to je bezva série :D

      Vymazat
  3. tak znam jen 1, 2 a 5 a za me vsechny dobre ctivo... s temito knihami jsem byla spokojena, ty dalsi dve vidim prvne... :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem byla celkově spokojená se všemi knihami, co jsem zde uvedla, kromě Urban Games, které jsem zatím nečetla :D

      Vymazat
  4. Jednotku a dvojku z tohto zoznamu som čítala, zvyšné nie, takže ďakujem za tipy, zaujala ma posledná. Už som o nej počula, niekedy si ju musím zohnať :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vůbec není zač, rozhodně se pusť do všech, stojí za přečtení :D

      Vymazat
  5. Hunger games zbožňuju, Univerzitu i Divergenci jsem si oblíbila. A Dlouhý pochod jsem neznala, ale hned jsem si ho zapsala do seznamu - díky za tip. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dlouhý pochod moc dlouho neodkládej, já měla za to, že to bude nezáživné čtení a nakonec jsem se nemohla odtrhnout :D

      Vymazat
  6. Knihy znám,ale nic není Hunger Games. Nějak jsou to pro mě jen napodobeniny a originál je jen jeden. :D ale rozhodně jsem rada, že lidi alespoň čtou :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je sice pravda, ale třeba Univerzita Výjimečných je vážně hodně podobná :D Pravda pravdoucí :)

      Vymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)