neděle 20. srpna 2017

RC recenze: Bez srdce

Výsledek obrázku pro heartlessVýsledek obrázku pro bez srdceAutor: Marissa Meyer
Počet stran: 416
Série: ---
Díl v sérii: ---
Nakladatelství: Egmont

Rok vydání ČR: 2017
"Soumrak chmurný, půlnoc čirá
dámě bledost líčka svírá." 
Neprostupnou temnotou zazněl ponurý melodický hlas. 
"Správná poznámka, můj opeřený příteli," odpověděl druhý hlas. Byl veselejší a živější. "Víš určitě, že tu nemáme čichací sůl?" 
"V tom pro tebe nemám radu, 
v plánu tvém však vidím vadu: 
stěží bude dáma čilá, 
leda by se vodou zlila." 
Něco udeřilo o zem vedle Cathina lokte a vzápětí se ozvalo tiché čvachtání vody.
"Ne, Havrane, polévat ji nebudeme. Hledej dál. Nemáme šunkový sendvič? Nebo stéblo slámy? Na Krále platí vždycky." 


Světoznámá autorka Marissa Meyer přišla na český trh s dalším svým re-tellingem. Tentokrát se však místo vyprávění postapokalyptických pohádek vrhla do podivností říše za Zrcadlem. Zajímá vás, jak se Srdcová královna vlastně stala královnou? A kým byla před tím, než ji na hlavě přistála koruna? 

Catherine je jednou z nejžádanějších dívek v říši divů. Dokonce i sám Král touží po tom, aby se stala jeho královnou. Ale Catherine má naprosto jiné přání. Nechce usednout na trůn, ale sní o tom, že si se svojí služkou otevřou pekařství, kde budou prodávat ty nejlepší cukrovinky a koláče. A když na plese potká ještě záhadného šaška Šprýma, celý svět se jí obrátí naruby.
Poslechne Catherine přání svých rodičů a stane se Srdcovou královnou nebo podlehne lásce a rozhodne se prožít zbytek života po boku Šprýma?

Výsledek obrázku pro heartless book
zdroj

Marissu Meyer naprosto zbožňuji a její Měsíční kroniky téměř uctívám, proto není divu, že když se objevila její další kniha, musela jsem ji mít. Ale je tak dobrá, jako byla její předešlá série?

Výsledek obrázku pro heartless book
zdroj
Děj knihy Bez srdce začíná pozvolným tempem. Čtenáři jsou představovány jednotlivé postavy (kdo zná Alenku v říši divů, bude se o něco lépe orientovat, ale ani neznalci se nebudou v ději ztrácet) a určité podivnosti světa za Zrcadlem. Ráda bych řekla, že se děj postupně rozjíždí a čtenář se nebude moci odtrhnout, ale pravdou je spíše opak.
Po celou dobu knihy je příběh hrozně natahován, téměř nic vážného ani záživného se neděje, a když už se přeci jenom něco stane, neobklopí vás žádná tajemná atmosféra, ani s vámi nebude cloumat napětí, jelikož veškeré zvraty zapadnou do okolní omáčky textu nebo je rychle po veškerém dění.
Milovníci akce se tak budou do čtení spíše nutit, aby vůbec dočetli celou knihu. Každopádně určité gradace příběhu se dočkáte v samotném závěru knihy, kdy konečně příběh získá určitý spád.
Bohužel však existuje vysoká pravděpodobnost, že uhodnete, kdo za tím vším vlastně stojí a jak kniha skončí, ještě dříve, než autorka zamýšlela.
Ale i přes všechnu mojí kritiku nelze knize upřít určitá pozitiva.
Související obrázek
zdroj
Marissa Meyer má vždy všechny své příběhy perfektně promyšlené, a ani Bez srdce není výjimkou.
I se samotnými postavami se autorka poprala na jedničku. Ačkoliv hlavní hrdinka působí velmi nesympaticky, je to dáno právě tím, jak skvěle byla napsána.
Od dámy s vyšším postavením se čeká, že bude trošku namyšlená, myslí si, že dostane vše, co si umane a další podobné rysy. Můžu vás ujistit, že Catherine je má všechny do jednoho.
Ale to, že je výborně napsaná se netýká pouze hlavní hrdinky, ale všech postav, kdy všechny jsou dokonale odlišné.
Což je možná ten kámen úrazu. Všechny postavy jsou tak dobře vykreslené, že vám pravděpodobně žádná nepadne do oka, protože nikdo z nich není ničím výjimečný, až na tu jejich podivnost, ale tu v sobě mají všichni z tohoto příběhu.

Marissa Meyer je skvělá autorka, která si na svých příbězích dává hodně záležet. Většinou v nich má spoustu akce a romantiky, no prostě všeho, co má správná kniha obsahovat. Ale u Bez srdce je možné, že budete mírně zklamaní, jelikož žádná větší akce se nedostaví a i ta romantická linka je trošku zvláštní.
Každopádně žádný fanoušek této autorky si tuhle knihu určitě nenechá ujít.

12 komentářů:

  1. Knihu mám na zozname, chcela by som si ju prečítať najmä kvôli autorke, mám rada jej knihy :-) Mrzí ma, že táto kniha je slabšia ako zvyšné knihy, každopádne aj tak si ju chcem prečítať. Vďaka za recenziu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak doufám, že se ti bude líbit víc, než mně :D já byla zvyklá na Kroniky a ty byly bezvadné, tohle na ně nemá :D Děkuji za přečtení recenze :)

      Vymazat
  2. Marissa mi učarovala v Kronikách, tak nevím, jestli pokoušet i tuto knihu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně, mně také. Ale Bez srdce mě moc neokouzlilo.

      Vymazat
  3. Já jsem pravý opak a vůbec jsem autorce nepřišla na chuť. To davové knižní šílenství kolem jejich knih bylo pro mě utrpením. Nevím proč tomu tak je, ale tahle kniha nevypadá zas tak strašněm jako ty předešlé. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak v tom případě by se ti tahle kniha mohla líbit :D Já jsem spíš fanda Kronik :D

      Vymazat
  4. Ještě jsem žádnou knihu od této autorky nečetla, ale rozhodne se na to chystám. Jen nevím kdy se k tomu dostanu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozhodně to musíš napravit, autorka je skvělá, ale Bez srdce mi přišlo horší, než Kroniky

      Vymazat
  5. Měsíční kroniky miluju, ale tahle kniha má dost rozporuplné hodnocení. Stále jsem se nerozhodla, jestli to pokoušet...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Za zkoušku nic nedáš, není to úplně nejhorší, ale já osobně čekala víc.

      Vymazat
  6. Moc pěkná recenze :) Od autorky jsem zatím nic nečetla, tak se ráda nechám překvapit, jestli mě okouzlí Měsíční kroniky i tahle kniha :)

    OdpovědětVymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)