neděle 4. června 2023

RC recenze: Druhá žena

The Other WifeDruhá ženaAutor: Michael Robotham
Počet stran: 424
Série: Joseph O'Loughlin
Díl v sérii: devátý
Nakladatelství: Moba

Rok vydání ČR: 2023
"Mám tu oběť, která se možná probudí, ale možná ne, dvě manželky, které obě lhaly o tom, kde v noci, kdy k napadení došlo, byly, a dva syny - jednoho, který slyší hlasy od Boha, a druhého, který si myslí, že je Boží dar lidstvu." 
Macdermid svou promluvu podtrhne odříhnutím. "Ale jedno varování vám dám. Olivia Blackmoreová si žádá u ochranného soudu o to, aby ji udělali zákonnou zástupkyní Williama O'Loughlina." 

Záhadné napadení odhalí celý jeden nový Williamův život. Má opravdu jinou utajovanou rodinu nebo neznámá žena lže?  

William a Mary jsou svoji již šedesát let, když jednoho dne dojde k napadení a William skončí v umělém spánku v nemocnici. Když za ním na JIP dorazí jeho syn Joe, najde u lůžka sedět neznámou ženu, která však tvrdí, že je Williamovou manželkou. Ovšem není to Joeova matka. Kdo je neznámá? Tvrdí pravdu? A kdo napadl jeho otce? 



Moje první přečtená kniha od autora Michaela Robothama, na něhož jsem slyšela samou chválu. Bohužel sama za sebe musím říct, že mi Druhá žena tak úplně nesedla. Nejde ani tak o to, že jsem začínala devátým dílem série, protože knihu přečtete bez rušivých elementů i bez znalosti předchozích dílů, ale spíše samotným stylem vyprávění.
Ačkoliv se toho v knize děje opravdu hodně a čtenář sleduje několik dějových linek, na mě Druhá žena působila poněkud rozvlekle a přišlo mi, že autor zbytečně všechno moc popisoval.
A možná právě proto jsem si nedokázala užít knihu jako celek, přestože to rozhodně nebylo špatné čtení. Milovníky krimi zde čeká netradiční vyšetřování, protože hlavním hrdinou je psycholog. Takže zapomeňte na policejní postupy a analýzy, hlavní hrdina vše musí vyřešit hezky postaru - rozhovory a píděním se v archivech.
Také se zde hodně řeší jeho osobní život. Peripetie, které zažívá kvůli své nemoci hezky ozvláštňují samotný příběh a to vše je doprovázené i snahou o výchovu dcer, které mu to zrovna neusnadňují. Kromě rodinných vztahů se však dočkáme i těch přátelských a dokonce i romantických.
V neposlední řadě je v příběhu i poměrně dost akce a hromada postav, které nejsou takové, jak se na první pohled tváří.
Co se týče samotného závěru, ten byl na můj vkus dost přitažený za vlasy. Rozhodně byl ale nadupaný akcí a vyprávěný strhujícím tempem. Takže kdo máte rád nečekané konce, tohle je přesně pro vás.

Druhá žena nabízí mnoho dějových linek a představuje i osobní život hlavního hrdiny, který povznáší příběh na vyšší úroveň. Mně ale bohužel nesedl styl vyprávění, přesto ale věřím, že si kniha své čtenáře najde.

Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji nakladatelství Moba
Knihu můžete zakoupit v jejich e-shopu.

HODNOCENÍ

Kniha: 3/5

Obálka: 3,5/5

Žádné komentáře:

Okomentovat

Za každý váš komentář děkujeme :)