pátek 8. března 2024

RC recenze: Vaše hospodyně

The HousekeeperVražda na blatechAutor: Alex Hay
Počet stran: 352
Série: ---
Díl v sérii: ---
Nakladatelství: Cosmopolis

Rok vydání ČR: 2024
"Chceme, aby tahle práce měla trochu jiskru, paní Boneová," řekla. "Potřebujeme se pohnout dopředu. Představte si to, dámy: nejhonosnější dům v Londýně bude vykradený při nejvelkolepějším večírku sezóny. Lidé nebudou spát, protože na to budou myslet. Budou toho plné noviny. Copak nechcete něco z toho domu vlastnit? Třeba jen hodiny? Sametové závěsy? Krbovou předložku do dětského pokoje? Něco hříšného, nemravného, kradeného - jen pro sebe? Nemyslíte, že si to zasloužíte?

Služebnictvo je v domě všudypřítomné. Vědí o každém šustnutí, drbu i zákoutí místnosti. Jenže když je vyhodíte, tak se z toho může stát dost podstatný problém... 

Londýn 1905. Nejhonosnější dům v luxusní čtvrti skrývá mnoho cenného majetku, ale i děsivá tajemství. A právě z takového domu je propuštěná hospodyně paní Kingová. A ta se rozhodne, že to nenechá jen tak. Naverbuje skupinu žen, převážně bývalých služebnic z tohoto domu a pomocí důmyslného plánu se rozhodne uspořádat nejodvážnější loupež, jakou kdy Londýn zažil. Podaří se jim to? 


Na tuhle knihu jsem se hodně těšila, protože téhle obálce se prostě nedá odolat a navíc ten námět? To znělo skvěle. A jak u mě kniha dopadla?  

Hned na začátek se musím přiznat, že tahle kniha nebyla tak úplně můj šálek čaje. Čekala jsem něco trošku jiného, než jsem dostala. 
Kniha je totiž vyprávěná v pomalém tempu a čtenář sleduje několik hlavních postav, jejichž pohledy se střídají i v průběhu jedné kapitoly, což dost ztěžuje orientaci. A to hlavně ze začátku, než čtenář přijde na to, kdo je kdo. 
Bohužel jsem se do knihy nedokázala začíst ani poté, co už jsem postavy znala a přesto, že autor do své knihy zakomponoval několik dějových linek a námětů. 
Prim zde hraje samozřejmě velkolepá loupež, kdy její plánování zabere podstatnou část knihy. Během toho autor poodhalí lehce feministický nádech příběhu, kdy představuje silné a chytré hlavní hrdinky, se kterými není radno si zahrávat. Vysvětluje nám také jejich jednotlivé role a co všechno musí zvládnout.
Kromě samotné loupeže vás čekají i další nelegální obchody a malá špetka romantické dějové linky. Ale obě záležitosti tvoří pouze okrajové zpestření. 
Ačkoliv se autorovi podařilo krásně vykreslit tehdejší dobu a postavení služebnictva v honosném domě, mně vzhledem k tématu u příběhu chyběla nějaká atmosféra, ať už napětí nebo tajemno. 
Dost mi ale kniha připomínala film Debbie a její parťačky, tak pokud se vám tento kousek líbil nebo máte rádi propracované loupeže, tak tohle by mohla být kniha právě pro vás. Na mě ale byla moc zdlouhavá a taková nijaká, i když námět měla zajímavý. 

Vaše hospodyně je knihou s propracovanou loupeží v historické Anglii a se silnými hlavními hrdinkami. Pokud máte rádi tento typ zápletek, kde dámy plánují díky svým intrikám někoho obrat a nevadí vám, že kniha postrádá tajemnou a napínavou atmosféru, tak by se vám tohle mohlo líbit. 

Moc děkuji nakladatelství Grada, za poskytnutí knihy k recenzi!
Vydalo nakladatelství Cosmopolis.
Knihu můžete zakoupit v jejich e-shopu.
 

HODNOCENÍ

Kniha: 2,3/5

Obálka: 4,5/5

Žádné komentáře:

Okomentovat

Za každý váš komentář děkujeme :)