pátek 8. července 2016

Recenze: Dcera

Autor: Kiera Cass
Počet stran: 320
Série: Selekce
Díl v sérii: čtvrtý
Nakladatelství: CooBoo




Rok vydání ČR: 2016
"Poslyš, chci se ti znovu omluvit. Za to, že jsem o tobě mluvil jako o spratkovi."
Pokrčila jsem rameny. "Byl jsi rozčílený." 
Přikývl a vzal to. "Stejně to ode mě ale nebylo fér. Pořád teda platí, že jsi neuvěřitelně rozmazlená." 
Zavrtěl hlavou. "Jsi ale taky tvrdá, protože musíš být. Budeš královna a já sice žiju v paláci, ale nikdy mě netížila tak důležitá práce, jako u máš ty. Takže zrovna já tě nemám co soudit." 


Po úspěšné Selekci, která spojila prince s jeho vyvolenou, teď přichází na řadu jejich dcera. Osudem princezny Eadlyn je stát se královnou. A v jejím vladaření ji má pomoct jeden z pětatřiceti mladíků, kteří se ucházejí o její ruku...

Kasty jsou zrušené, ale lidé stále nejsou spokojení. Všude po zemi začínají propukat nepokoje a proto královská rodina přijde s nápadem, jak zaměřit jejich pozornost jinam - Selekce. Princezna Eadlyn neustále poslouchá o romantickém příběhu jejích rodičů a teď to čeká i ji. Vybere si z pětatřiceti mladíků toho pravého? Nebo i po skončení Selekce zůstane sama?

zdroj
Dosavadní díly série Selekce se mi celkem líbily, proto nebylo divu, že jsem sáhla i po pokračovaní a byla náležitě zvědavá na pohled princezny. Ale byla jsem nakonec spokojená? 

Ačkoliv jsem od Dcery neměla vysoká očekávání, stejně mě dokázala zklamat. Začnu tím, jak nesympatická mi hlavní hrdinka byla. Abych pravdu řekla, nečekala jsem, že někdy narazím na otravnější hlavní postavu, než byla America, ale Eadlyn se jí bez problému vyrovná, ba ji i o něco předčí. Mladá princezna je neskutečně rozmazlená, arogantní a neustále se ohání svojí mocí. Možná se to dalo čekat, je to přeci princezna, ale pár kladných vlastností jí autorka mohla nechat.
zdroj
Další věc, která mě na příběhu dost zklamala, byl nevyužitý potenciál. V Dceři se nedozvídáme prakticky nic nového, i když se autorce nabízela spousta možností, které mohla do příběhu zakomponovat. Například více informací o zrušení kast by mohlo dějovou linku trošku okořenit, protože jinak může čtenář získat pocit, že se v knize vlastně nic moc neděje.
Sice se vám naskytne pohled na pár dostaveníček s uchazeči, které vám možná vykouzlí lehký úsměv na tváři, ale to bude asi tak všechno. Ani pořádnou akci tu nehledejte, protože je téměř nulová. To co v předchozích dílech obstarali povstalci, tu chybí a vy se tak budete muset vypořádat pouze s chabými náznaky.
Celkově Dcera působí, jako by jí chyběla ta jiskra, která k sobě láká čtenáře, jako tomu bylo u předchozích dílů. Já osobně měla po celou dobu čtení pocit, že princezna řeší jenom sebe. Buď se oháněla svojí mocí a neustále připomínala, že je budoucí královna a nikdo nemá větší moc než ona nebo někde fňukala, jak jí ostatní křivdí a nevšímají si jí.
A poslední výtka patří tomu, že autorka poněkud zapomněla vysvětlovat. Jak se jeden uchazeč dostal do Selekce, když se vůbec nepřihlásil?
Prostě Dcera na mě působila, jako úvod do série, kdy se nic moc zásadního neděje a autor hlavně představuje, jak jeho svět funguje, až na ten detail, že tohle Kiera Cass tentokrát úplně vynechala - což je pochopitelné, protože se nejedná o úvod do série.
Ale teď už trošku kladně. V podstatě jediné, co knihu zachránilo od 2* byl hlavně závěr knihy, kdy příběh nabral obrátky a nalákal na další díl.

Celkově knize nemůžu upřít její čtivost nebo sympatický styl psaní autorky, ale už to prostě není to, co bývalo. Takže já byla zklamaná, ale nepochybuji o tom, že si tahle kniha své příznivce najde.  

HODNOCENÍ

Kniha: 3/5

Obálka: 5/5

14 komentářů:

  1. Taky mě to zklamalo. Snad další díl bude lepší :).

    OdpovědětVymazat
  2. Já jsem zatím na 33% téhle knihy a zatím se mi docela líbí, čtivost se autorce upřít prostě nedá! :D

    http://boook-planet.webnode.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ona nebyla vyloženě špatná, ale už to není to, co to bývalo... pěkné čtení :)

      Vymazat
  3. Původně jsem se na Dceru těšila, ale čím víc recenzí čtu, tím víc přemýšlím nad tím, že si Selekci prostě nechám jen jako trilogii. Otravnější hrdinku než Americu fakt nedám :D
    Ale uvidím, třeba se mi někdy dostane do rukou, ale momentálně v plánu není.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se na Dceru dost těšila, z toho asi plyne to zklamání, protože tam nebylo nic nového :D. Ale není to tak hrozné, tak uvidíš, třeba jednou :D

      Vymazat
  4. Knížku mám doma a v nejbližší době mám v plánu se do ní pustit. Snad se mi bude aspoň trochu líbit, ale tvoje recenze mě na ní moc nenalákala. :/ Tak uvidím, mně se většinou líbí knihy, které ostatní zavrhují. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale já se nesnažila odradit :D Tak přeji, aby se ti kniha líbila :)

      Vymazat
  5. Jak píšeš, někoho tenhle díl potěší někoho ne.
    Mě se líbil a kromě hlavní hrdinky (stejně jako u America) jsem nebyla spokojená, ale i tak se mi kniha líbila. Avšak chápu, že některým se to líbit nemusí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já z něj byla spíše zklamaná, ale úplně hrozné čtení to taky nebylo :)

      Vymazat
  6. K tejto knihe sa zrejme nedostanem, pri sérii Selekcia som skončila na druhom diele a akosi som sa ku zvyšným knihám tejto autorky nedostala :-) Obálky sú krásne, aj táto, ale obsahovo to nie je práve pre mňa :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych řekla, že právě druhý díl byl nejhorší :D Ale celkově to není špatné čtení :) Ale každému se líbí něco, takže chápu, že to není nic pro tebe :D

      Vymazat
  7. JSem asi jediná, komu u téhle série nesedí obálky, i proto pořád váhám, jestli jí zkusit....ale asi to risknu :) Pěkná recenze!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vážně? :D Podle mě jsou ty obálky naprosto dokonalé :D Zkus to :) Děkuji a až se ke knize dostaneš, tak přeji pěkné čtení :)

      Vymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)