pátek 5. srpna 2016

RC recenze: Ódinovo dítě

Autor: Siri Pettersen
Počet stran: 568
Série: Havraní kruhy
Díl v sérii: první
Nakladatelství: Host

Rok vydání ČR: 2016
Rime ji držel pevně a z dlaně mu sálalo teplo. Cítila, že už na něj stejně část své váhy nechtěně přenesla. 
"Rozhodla ses?" ozvalo se lhostejně z okraje srázu. 
"Nepotřebuju pomoct!" odpověděla
"Takže ještě pořád věříš, že umíš létat? Nebo máš jiný plán, jak se dostat nahoru?" 
Slyšela, jak Rime dupe na kořen. Na tvář se jí snesla další hlína. Odvrátila se a vyplivovala tu černotu. Myslí si, že vyhrál. Ten rozmazlený zrádce!


Hirka. Bezocasá. Říká se, že jí v mládí ukousl ocas vlk, ale co když to není pravda? Co když celý život vyrůstala ve lži, protože pravda je mnohem horší a mohla by stát Hirku život? 
Siri Pettersen rozjíždí severský příběh plný nečekaných zvratů, který rozhodně stojí za přečtení.

Hirce se už od mládí lidé straní, a to z jednoho prostého důvodu. Chybí ji to, co všichni ostatní mají - ocas. Jako malé ho prý ukousl vlk, což dokazují i jizvy, které má na zádech. Ale co když to všechno byla lež vymyšlená jejím otcem?
V den svých patnáctých narozenin se Hirka dozvídá pravdu. Není tím, za koho se celou dobu považovala, je Ódinovým dítětem, zrůdou, plísní.
Pokud by se její tajemství někdo dozvěděl, šlo by jí o život. Ale co když existuje někdo, kdo její tajemství zná a má s Hirkou svoje vlastní plány?

zdroj

Na Ódinovo dítě jsem se chystala už poměrně delší dobu, ale teprve knižní battle, který uspořádalo nakladatelství Host mě dokopalo k tomu, abych se do knihy konečně pustila. Tak co myslíte, zasloužila si kniha své vítězství v knižním battlu? (Podle mě měla vyhrát Jiskra :D)

zdroj
Hned po otevření knihy se čtenáři nabízí nový, skvěle propracovaný svět, který ihned okouzlí a rozehraje před očima originální příběh. Ale s novým světem přichází i spousta nových slov a příšerek, ve kterých se pravděpodobně budete ze začátku opravdu ztrácet, jelikož kniha neobsahuje žádný slovníček, jenž by vysvětlil, co které slovo znamená. Své tomu přidávají i severská jména, která vám můžou v příběhu dělat guláš.
Ale jakmile se zorientujete a přivyknete stylu autorky, který je velmi čtivý, příběh vás naprosto pohltí.
Na několika místech vám možná bude kniha připadat poněkud roztahaná, protože se autorka vyžívá v delších popisech, které vám sice navodí pravou severskou atmosféru, ale při jejich čtení na vás bude příběh působit zdlouhavě a kniha moc tlustě.
Naštěstí to všechno autorka vynahrazuje nepředvídatelností. Ve chvíli, kdy si říkáte, že už to všechno dobře dopadne a vy si myslíte, že víte, jak to bude dál, přijde nečekaný zvrat, který hlavním hrdinům zkomplikuje životy a vám zamotá hlavu tak, že budete moci zase začít od začátku s vymýšlením, jakou cestou se bude kniha ubírat dál.
zdroj
Pro větší nadhled je příběh psaný z pohledů několika různých postav. Bohužel jednotlivé kapitoly nejsou nijak označené, takže když se autorka rozhodne začít nějakým delším popisem, může se stát, že budete chvilku tápat, skrze koho to vlastně sledujete veškeré dění.
Co ale ještě stojí za vypíchnutí, je rozhodně zpracování postav. Na to, že se jedná o autorčin debut, jsou postavy skvěle napsané a téměř okamžitě vám přirostou k srdci. Jejich chování působí reálně a hlavně uvěřitelně. Dokonce i chemie mezi hlavními hrdiny funguje na jedničku. Jejich vzájemné popichování vám vykouzlí úsměv na tváři a dostane z vás i nějaké to rozněžnělé "ách".
Takže i když hlavní roli hraje v příběhu politikaření, čtenáři se zde dočkají začínající romantické linky, několika akčních soubojů a vtipných situací, kterými si vás kniha určitě získá.
Po přečtení knihy je jasně vidět, že Siri Pettersen má velký talent a Ódinovo dítě je povedenou prvotinou, které díky napínavému konci naláká na další díl.

Pokud máte chuť na trošku obsáhlejší fantasy knihu ze severského prostředí, bude Ódinovo dítě skvělá volba. Originálně pojatý příběh se spoustou nečekaných zvratů vás vtáhne do nelehkého života patnáctiletého děvčete, které bojuje o svůj život, a vy budete napjatě čekat, jak to všechno dopadne.

HODNOCENÍ

Kniha: 4,5/5

Obálka: 4/5

10 komentářů:

  1. Ach jo!!! Já si tu knížku chci tolik přečíst! :D Ale nevím, kdy se k ní dostanu, a hlavně mě odrazuje, že je to taková bichle. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, že je to taková bichle mi vadilo ve chvílích, kdy už mě z toho držení bolela ruka, jinak mi to nevadilo :D Ale to dělají ty popisy :D

      Vymazat
  2. Já se na tuhle knížku chystám už hrozně dlouho, fantasy a severskou literaturu mám moc ráda, navíc je tenhle kousek všude vychvalován, a i když nemám ráda zdlouhavé popisy a zával jmen, myslím, že v tomhle případě to zkusím překousnout :)

    Lory Humble

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ještě žádnou jinou severskou fantasy nečetla... pokud si dobře vzpomínám :D
      Myslím, že je to dobrý nápad, že to zkusíš překousnout :D

      Vymazat
  3. Díky za super recenzi :) Každá další pozitivní recenze mě posouvá blíž a blíž okamžiku, kdy se konečně dokopu a tuhle knížku si koupím. Miluju sever a tak nějak tuším, že tohle fantasy se mi bude líbit. Doufám :D
    fiamorisrunning.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vůbec není zač :D Tak neváhej a pusť se do ní, já byla spokojená :D

      Vymazat
  4. Já pořád nevím :/
    Prostě mám strach, aby můj mozek tuto ''trochu složitější'' knihu pobral :D Beztak nakonec neodolám :D
    Skvělá recenze :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale ona není zase tak složitá, jenom ze začátku se budeš asi trošku ztrácet :D
      Děkuji :D

      Vymazat
  5. Na knížku se těším od vydání, ale pořád na ni zapomínám. Vážně bych si ji měla sehnat :D Je sice fakt, že to množství stránek mě děsí a rozsáhlé popisy, jak píšeš, také, ale snad mě to neodradí. Prostě nesmí! :D
    Pěkná recenze! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To se mi stalo taky, ale pak tu byl ten knižní battle, tak jsem se k tomu konečně dostala :D Ono to není tak strašné, když si na to zvykneš :D
      Děkuji :)

      Vymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)