sobota 17. prosince 2016

RC recenze: Bolest

Výsledek obrázku pro Il Senso del Dolore. Linverno del commissario RicciardiVýsledek obrázku pro kniha bolest maurizio de giovanniAutor: Maurizio de Giovanni
Počet stran: 192
Série: Zima komisaře Ricciardiho
Díl v sérii: první
Nakladatelství: Epocha

Rok vydání ČR: 2016
V šatně bylo zima, toho si Ricciardi všiml hned. Okno bylo pootevřené, takže sem vnikal ledový vítr a z královských zahrad se linula vůně vlhké trávy. Žárovky nad zbytky zrcadla svítily a ozařovaly malou místnost takřka denním jasem. Všude byla krev. Mrtvola seděla na židli před zrcadlem, skloněná nad stolkem, zády ke dveřím. Zrcadlo bylo rozbité až na vrchní část, na které ulpěla krev. Všude se válely střepy. 


Co udělá komisaře nejlepším komisařem? No přeci jeho schopnost vidět mrtvé... a přesně takovou schopností disponuje i komisař Ricciardi

Komisař Ricciardi vidí mrtvé, což mu pomohlo k tomu, aby se stal jedním z nejlepších komisařů, ale vše není tak růžové, jak to vypadá. Spolu s duchy, které vidí, cítí i jejich emoce, které v posledních chvílích prožívají. Slyší i jejich poslední slova, proto není divu, že se uklidil do ústraní a žije život v osamění a plný bolesti.
Ale právě teď je povolán k dalšímu případu, kdy má vyřešit brutální vraždu světově proslulého tenora Vezziho. Podaří se mu vyřešit i tento zapeklitý případ?

Výsledek obrázku pro bolest maurizio de giovanni
zdroj

Kniha láká svojí pochmurnou obálkou a zajímavou anotací. Komisař, co vidí duchy? To mi znělo hodně zajímavě a já se nemohla dočkat, až se mi kniha dostane do rukou. A co na ní říkám po jejím přečtení?

Výsledek obrázku pro přízrak
zdroj
Začátek příběhu začínal velmi slibně. Autor pomocí prvního viděného ducha navodil pochmurnou atmosféru a díky skvělému popisu vzhledu nebožtíka a způsobu jeho úmrtí, si vaše morbidní část přijde na své.
Abych pravdu řekla, já byla nadšená, protože si autor vůbec nebral žádné servítky a vše vykreslil tak, aby se vám daná scéna promítala před očima. Slabší povahy s velkou představivostí by ale právě s tímto mohly mít menší problém. Snad jedinou útěchou pro tyto čtenáře je, že podobných scén tam je pomálu.
Čeho je ale v příběhu víc než dost, jsou vedlejší postavy. Když k tomu přidám ještě italská jména a role, které dané postavy hrály v opeře, měla jsem téměř po celou dobu čtení v hlavě guláš. Přiznám se, že jsem si vůbec nemohla zapamatovat kdo je kdo a jakou má v knize úlohu, což mi dost znepříjemňovalo čtení, ale pokud vy tento problém mít nebudete, určitě získáte naprosto odlišný čtenářský zážitek.
Výsledek obrázku pro bolest
zdroj
Kniha Bolest totiž nabízí povedený detektivní příběh, který nejednoho okouzlí, díky svému zpracování či Itálii, ve které se kniha odehrává. Bohužel já jsem čekala něco úplně jiného a tak mi v příběhu něco chybělo.
Co se mi ale hodně líbilo, bylo celé pojetí duchů, které bylo originální, skvěle zpracované a vysvětlené.
Také jsem uvítala fakt, že obálka i název knihy skvěle vystihují její příběh, jelikož bolesti se tam nachází habaděj a z obálky knihy přímo sálá samota, kterou cítí i hlavní hrdina.
Ale zpět ke kladům děje. Kniha se rozbíhá téměř okamžitě už od začátků a díky tomu, jak je tenká, utíkají stránky opravdu rychle, takže vám ve výsledku moc času nezabere. A pokud netoužíte vyloženě po paranormálním příběhu, Bolest může být to ideální čtení na současné pochmurné a chladné večery.

Kniha Bolest nabízí zajímavý detektivní příběh s paranormálním nádechem, a pokud vám nevadí cizí jména a máte rádi prostředí Itálie, rozhodně se do této knihy pusťte, protože to pro vás bude přesně to pravé ořechové.

Za poskytnutí recenzního výtisku mockrát děkuji nakladatelství Epocha.
Knihu můžete zakoupit třeba ZDE.

HODNOCENÍ

Kniha: 3,5/5

Obálka: 4,5/5

2 komentáře:

  1. Hezký :) Podle recenze vypadá kniha slibně. Myslím, že vím co budu chtít k Vánocům :) :P

    OdpovědětVymazat
  2. Hezká recenze :) Pro mě by tahle kniha nebyla kvůli duchům a té temnotě :)

    OdpovědětVymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)