pondělí 2. února 2015

Recenze: 0,4 - Soumrak civilizace

Autor: Mike Lancaster
Počet stran: 180
Série: Point 4
Díl v sérii: první
Nakladatelství: Egmont
Když nám Danny Birnie řekl, že zhypnotizoval svou sestru, všichni jsme si mysleli, že se zbláznil. 
Nebo že lže.
Nebo obojí.  

Mike LancasterMike Lanaster se narodil v Huntingdon, Cambs, je ženatý se svou dětskou láskou a je majitelem příliš mnoha zvířat.
Dává přednost DC Comics před Marvelem, kávě před čajem, Star Treku před Star Wars, krávám před hamburgery, Čelistem před Občanem Kanem, bílému vínu před ​​červeným, punku před funkem, Doctoru Who před Doktorem Živagem, Ghibli před Disneym, knihám před e-knihami. (databazeknih.cz)

Na knihu 0.4 - Soumrak civilizace jsem narazila díky recenzi na blogu Aires's world of books, takže bych nejprve ráda poděkovala za dobrý tip - Děkuji :).
A teď už k tomu, o čem vlastně kniha je.
Kyle Straker je obyčejný teenager, jehož kamarád Danny se vychloubá, že zhypnotizoval svoji sestru. Kyle mu nevěří, ale když se v jejich vesnici koná každoroční soutěž v hledání talentů, slíbí, že se přijde podívat na Dannyho vystoupení. které spočívá ve zhypnotizování čtyřech dobrovolníků. Jenže když se nikdo nechce přihlásit, Kyle se rozhodne, že v tom svého kamaráda nenechá a stane se prvním dobrovolníkem.
Ale co se stane, když se hypnóza povede a čtyři lidé se proberou do úplně jiného světa?

Kniha byla originální a hodně čtivá, protože vás stále napíná, co se bude dít dál. Líbil se mi nápad s nahráním příběhu na magnetofonových kazetách a následné přepsání do knihy. Ale co mě hodně rozčilovalo bylo, že vždy začátek a konec každé kazety byl ustřižený. Pokaždé jsem měla pocit, že přicházím o něco důležitého, co by mi mohlo vysvětlit podstatnou část děje.
Samozřejmě mohl být nápad trochu lépe zpracovaný, ale i tak je kniha dobrá a dotažená až do konce.

Co se postav týče, Kyle byl sympatický. Líbilo se mi, jak se snažil přijít záhadě na kloub a bral jak logická vysvětlení, tak i ta méně pravděpodobná.
Naopak Dannyho, jsem si příliš neoblíbila. Ještě že se potom v příběhu moc neobjevoval.

Každopádně po dočtení knihy ve mně zůstal jakýsi neurčitý pocit. Abych pravdu řekla, trošku zmatený a chvilkami jsem i uvažovala, jestli to nemůže být skutečnost, pak jsem se ale podívala na svoji ruku a řekla si že ne. Jenže pak se naskytly další pochybnosti... ale to už vám nemůžu říct v čem spočívaly, protože by mohly obsahovat spoilery. Takže pokud se chcete ponořit do zvláštního příběhu plného napětí, tahle kniha je přesně ta pravá.

HODNOCENÍ

Kniha: ♥ ♥   ♥

Obálka: ♥ ♥   


3 komentáře:

  1. Skvělá recenze :) Nemáš vůbec zač děkovat, jsem ráda, že se ti kniha líbila a že si ji díky recenzím třeba přečte více lidí :) Nápadem to je výborná knížka, zpracování už je o malinko horší..Ráda bych si toho o tomhle nápadu přečetla více, možná by neškodilo pár stránek přidat..:) Nebo by mi stačilo, když by v čj vyšlo i pokračování :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :D Ale jo, až zase budeš mít tip na nějakou parádní knihu, dej vědět :D. Souhlasím, ale zase si nedokážu představit, o čem by měl být další díl :D

      Vymazat
  2. Ono to není tak na domýšlení, jenom tě to prostě naštve :D ale řekla bych že konec je celkem uspokojivý :D

    OdpovědětVymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)