úterý 6. září 2016

Recenze: Proč jsme se rozešli

Výsledek obrázku pro why we broke up bookVýsledek obrázku pro proč jsme se rozešliAutor: Daniel Handler
Počet stran: 368
Série: ---
Díl v sérii: ---
Nakladatelství: CooBoo

Rok vydání ČR: 2016
"Jsi jiná, než ostatní holky, Min, bez urážky. Sakra, sorry." 
"A jaký jsou ostatní holky," vyptávala jsem se, "když se naštvou?" 
Vzdychl jsi a prohrábl sis vlasy, jako by to byla baseballová čepice a ty sis ji chtěl otočit kšiltem dozadu. "No, nelíbají mě tak, jak jsi mě líbala ty. Teda, to stejně nedělají, ale když se naštvou, tak přestanou a nemluví se mnou a zkříží si ruce. Jako že trucujou a jdou za svýma kámoškama."
"A ty pak děláš co?" 
"Koupím jim kytky." 
"Kytky jsou drahý." 
"No, a to je další věc. Ostatní holky by nešly jen tak koupit lístky do kina jako ty. Vždycky za všechno platím já, jinak se pohádáme a já musím zase jít koupit kytky." 


Min a Ed. Dvě naprosto rozdílné osoby, které se zamilují a potom se rozejdou. Ale proč se vlastně rozešli? To vám vysvětlí Min v jejím posledním dopise Edovi...

Min Greenová a Ed Slaterton se rozcházejí, proto se Min rozhodne vrátit Edovi krabici s věcmi, kterou po dobu jejich vztahu nashromáždila. Každá z uvedených věcí má svůj příběh, který hlavní hrdinka, prostřednictvím dopisu Edovi, vypráví a vysvětluje, proč se vlastně rozešli.

Výsledek obrázku pro why we broke up
zdroj

Projekt Září s CooBoo jsem se rozhodla zahájit právě knihou Proč jsme se rozešli. Na první pohled mi připadala jako příjemná oddechovka, kterou přelouskám raz dva, ale jak se brzy ukázalo, zmýlila jsem se.

Výsledek obrázku pro zlomené srdce
zdroj
Uff... myslela jsem si, že výzva bude tu knihu dočíst, ale nakonec bude výzvou sepsání recenze. Ne, že by ta kniha byla vyloženě úplně špatná, to zase ne, jenom byla tak jednotvárná, že musím hodně přemýšlet nad tím, co o ní vůbec říct.
Zpočátku kniha působila velmi sympaticky. Větší písmo a spousta povedených ilustrací nasvědčovaly tomu, že příběh nezabere moc času a bude hned přečtený. Možná tomu tak i ze začátku bylo, ale postupem času mě kniha začala neskutečně nudit.
Nedělo se tam nic převratného, co by upoutalo moji pozornost. Navíc, zamilovaná hlavní hrdinka mi neskutečně lezla na nervy a s ní i její nekonečné odkazy na různé filmy. Nechápejte mě špatně, ze začátku to bylo celkem fajn, jak dané situace přirovnávala k různým filmovým postavám, ale když to dělala neustále po celou knihu, tak mě to hezky rychle omrzelo.
V polovině knihy jsem už vyloženě trpěla a těšila se na konec. Nad častým opakováním slov (a vět) v rozhovorech jsem už neměla sílu se rozčilovat a jen jsem útrpně otáčela stránku za stránkou.
Pro mě bylo čtení nezáživné a vůbec by mi nevadilo, kdyby byl příběh o polovinu kratší, protože podle mého názoru Min napsala až moc dlouhý dopis, který by Ed určitě v reálu nedočetl.
Výsledek obrázku pro láska
zdroj
Ale abych jenom nekritizovala, musím i něco pochválit... jenže mě zrovna nenapadá co. Vlastně ano, autorovi se podařilo skvěle vykreslit mladou holku, která je zcela poblázněná láskou a nic jiného kromě toho nevidí, ani neslyší.
Sice mě osobně kniha zrovna moc nesedla, protože mi připadala příliš nezáživná, ale určitě si nějaké čtenáře najde. Nejedná se o nijak složitý příběh, prostě popis mladé dívky se zlomeným srdcem, která pomocí 43 věcí vysvětluje, proč se s přítelem rozešli.

Proč jsme se rozešli je další kniha, která mi vůbec nesedla. Neděje se tam nic moc zajímavého a prostě mě příběh nedokázal zaujmout. To ale neznamená, že se nenajde nikdo, komu by se nelíbil. Pokud hledáte něco nenáročného s pěknými ilustracemi, můžete si přečíst dopis o tom, proč se dva lidi rozešli.

HODNOCENÍ

Kniha: 1,5/5

Obálka: 3/5

8 komentářů:

  1. Gratulujem k spísaniu recenzie, iste to nebolo jednoduché, mne osobne sa negatívne recenzie píšu ťažšie. Táto kniha rozhodne nie je nič pre mňa, i keď nie je to ani môj štýl :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, byl to boj. Mně se špatné recenze píšou docela dobře (ale naštěstí je nepíšu tak často), ale o téhle knize jsem vážně nevěděla, co říct.
      Já už zjistila, že to není ani nic pro mě :D

      Vymazat
  2. Hm, knihu jsem neplánovala ani předtím, ale teď jsem za to ráda :D Ty máš poslední dobou na ty knihy fakt štěstí... :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já už ji taky nikdy neplánuji :D No hrozné, už chci číst něco, co mě bude bavit :D

      Vymazat
  3. Pěkná recenze, snad se ti další kniha od CooBoo bude libit vic :)

    OdpovědětVymazat
  4. Zatím jsem na začátku ale nebaví mě to vůbec, tak jsem ráda, že v tom aspoň nejsem sama a našla jsem konečně negativní recenzi :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A já se bála, že už jsem jediná, komu se ta kniha nelíbila :D

      Vymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)