středa 5. února 2020

Knižní shrnutí - leden 2020

Je až neuvěřitelné, jak ten čas letí a my máme za sebou další měsíc. Musím říct, že tentokrát jsem se svými čtecími výsledky spokojená.

Počet přečtených knih: 5

Celkový počet přečtených stránek: 1927

Nejčtenější nakladatelství:  Kalibr

Nositelé dubového listu (Hraničářův učeň, #4)Žár (Dobyvatelská sága, #3)Naturalista (Naturalista, #1)Hračkář  (The Naturalist, #2)Malé ženy

Autor měsíce: Tentokrát bylo hodně těžké vybírat, protože konkurence skvělých autorů byla velká. Ale nakonec vyberu A. Mayne, protože Naturalista bylo moc dobré čtení.

Kniha měsíce: I v téhle kategorii byla těžká volba a i zde vyberu Naturalistu, protože to si prostě musíte přečíst.

Mužská postava měsíce: Erak z Hraničářova učně, tohoto severského "medvěda" si nejde nezamilovat.

Ženská postava měsíce: Těžká volba, ale vyberu Ladu ze Žáru. Sice mi přišlo, že to s ní jde od druhého dílu z kopce, ale přeci jenom není to taková ta všední hrdinka.

Záporák měsíce: Sice to není tak úplně záporák, ale opět vyberu Ladu, protože jde za svým cílem i přes lidi, kteří se pouze ocitnou v nesprávný čas na nesprávném místě. 

Pár měsíce: Není to sice pár v tradičním slova smyslu, ale líbí se mi, když jsou Halt a Horác z Hraničářova učně na výpravě. Člověk se vždycky pobaví.

Překvapení měsíce: Rozhodně Naturalista. Když jsem se pouštěla do čtení, nečekala jsem, že mě to tolik chytne a já příběh přelouskám během víkendu.

Zklamání měsíce: Bohužel musím vybrat Malé ženy, které mě vůbec neoslovily. Přiznám se, že moc nechápu, co je na té knize tak opěvované... ale stejně se na film podívám.

Nejhezčí obálka měsíce: Asi Žár, i když to není jediná obálka, co se mi líbí. Naturalista i Hraničářův učeň také mají co do sebe.

Nejhorší obálka měsíce: Lednové shrnutí je plné těžkých rozhodnutí, protože i tady v té kategorii jsem si musela lámat hlavu. Ale nakonec vyberu Malé ženy. Obálka to sice není škaredá, ale ostatní se mi přeci jenom líbí o chlup víc.

Nejsympatičtější postava měsíce: Opět Erak z Hraničářova učně, čím víc o něm čtu, tím ho mám snad radši.

Nejotravnější postava měsíce: Radu z Žáru. Tahle postava mi nesedla už od prvního dílu a celou sérii se to s ním táhne a názor na něj jsem nezměnila ani po dočtení celé série.

Jak se dařilo ve čtení vám? 

10 komentářů:

  1. Obálka Žáru se mi také líbí. A spolu s Malými ženami je to kniha, kterou bych si ráda přečetla. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně, celá série Dobyvatelské ságy má úžasné obálky :) Přeji, ať se ke knihám brzy dostaneš :)

      Vymazat
  2. Tyjo, škoda že tě Malé ženy zklamaly. Mám tuto knížku ráda. Je to takový ten náhled do života rodiny v jisté době, kdy bylo jiné myšlení a to mě na tom daleko víc baví. Hlavně střídající se různé povahy, které se snaží prát se životem po svém. Jinak jsem nečetla nic, ale Hraničářova učně už mám nějako dobu v hledáčku

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přiznám se, že jsem od Malých žen měla velká očekávání, ráda jsem si to přečetla, ale ve výsledku mi to nic nedalo, spíš to byl takový ten pocit - a to je jako všechno?
      Hraničářova učně si rozhodně přečti, ten je bezva :)

      Vymazat
  3. Andrewa Mayena už mám delší dobu v hledáčku. JSem na něj dost zvědavá po všech těch pozitivních recenzích. :D
    Malé ženy mě též nebavily. Já ještě navíc četla cenzurovanou knihu, no.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vůbec ho dlouho neodkládej, já byla nadšená a vůbec jsem nečekala, že mě bude tak moc bavit :D
      Jo, tak to úplně chápu, na film se chystáš?

      Vymazat
  4. Same zajimave kousky, cetla bych vsechny :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozhodně se do nich pusť :) určitě nebudeš litovat :D

      Vymazat
  5. Mám doma všechny knihy od Mayena, ale pořád jsem ho neotevřela :D Měla bych tím něco udělat :D

    Jinak moc pěkné knihy :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, tak to honem naprav, je to vážně bezva čtení :D
      Děkuji :D

      Vymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)