čtvrtek 1. srpna 2024

RC recenze: Sladká chuť temnoty

A Magic Steeped in PoisonMagie zalitá jedemAutor: Judy I. Lin
Počet stran: 344
Série: Kniha čaje
Díl v sérii: druhý
Nakladatelství: Ocelot

Rok vydání ČR: 2024
Kangův otec pozvedne paži a řev jeho vojáků utichne. V pozdrav pokleknou, všichni mu jednotně vzdávají hold. Dvorští nedovtipové, kteří doposud stáli, se teď konečně připojují ke svým druhům vkleče. Kang si ale jejich tváře uchová v paměti, je si jistý, že kancléř si rovněž zapamatuje, kteří dvořané poklekli první a kteří váhali. 

Nad královstvím se vznáší zlo. Lidé se bojí a nemají odvahu se bouřit, protože veškerá rebelie je zastavena již v počátku a trestána exemplárními tresty. Podaří se Ning zlo porazit?  

Ning se svými společnicemi uprchla z království a vydává se na cestu, aby zastavila temnotu, která se chystá pohltit svět. Posluhovači vyhnaného prince ji však pronásledují a snaží se zhatit její snahu dosadit právoplatnou princeznu na trůn. Podaří se Ning uprchnout hadovi, který ji pronásleduje ve snech a zachránit svět před zlem?


U nakladatelství Ocelot vyšlo pokračování Magie zalité jedem a co na druhý díl říkám?

Hned na začátek musím říct, že doporučuji nedávat si mezi čtením jednotlivých dílů této série moc dlouhou pauzu, protože autorka se příliš nezdržuje rekapitulací předchozího dílu, pouze zmíní ty nejdůležitější události. A protože já si předchozí díl už úplně nepamatovala, ze začátku jsem se vůbec neorientovala. Svoji roli v tom hrála i asijská jména, která mi vůbec nelezla do hlavy. A i když se v závěru knihy nachází slovníček pojmů, tentokrát mi to moc nápomocné nebylo a já se tak dlouhou dobu nemohla začíst. 
Oproti prvnímu dílu bych řekla, že autorka dost šetřila na akčních scénách a docela mi chyběly i čajové rituály, které jsem v jedničce obdivovala. 
Líbilo se m ale, že je příběh vyprávěný očima obou hlavních hrdinů - Ning a Kanga, takže můžeme sledovat dění na různých místech i vývoj postav samotných. 
Nebudu lhát, Ning mě občas štvala, ale nemůžu autorce upřít, že si s hlavními hrdiny dost vyhrála a všechny jsou hodně propracované, a to i ty vedlejší. 
Co se samotného příběhu týče, jak už jsem řekla, začátek mi přišel poněkud zdlouhavý a jako by se autorka trošku točila v kruhu. 
Naopak závěr samotný byl zase až moc rychlý. Každopádně jsem ráda, že vím, jak to celé dopadlo, ale za mě byl první díl lepší. 

Pokud jste milovníci asijské kultury, máte rádi propracované postavy, nevadí vám pomalejší děj a nepohrdnete originální magií, tak tuhle sérii rozhodně vyzkoušejte.  

Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji knihkupectví Megaknihy.
Knihu můžete zakoupit v jejich e-shopu.

HODNOCENÍ

Kniha: 3/5

Obálka: 4,5/5



Žádné komentáře:

Okomentovat

Za každý váš komentář děkujeme :)