úterý 13. října 2020

RC recenze: Krása, která bolí

Tiny Pretty Things;Krása, která bolíAutor: Sona Charaipotra, Dhonielle Clayton
Počet stran: 416
Série: Tiny Pretty Things
Díl v sérii: první
Nakladatelství: Slovart




Rok vydání ČR: 2020
Balet je o disciplílně, trénování svalů, dokud nebudou reagovat i na ty nejmenší rozkazy. Jsem tu od svých šesti let - denně jsem dojížděla z Queensu, dokud jsem nebyla dost stará na to, abych bydlela na internátě nad našimi hlavami. Vím, jak to tu chodí. 
Všechno směřuje k tomuhle - k obsazení Louskáčka. Prvního baletu školního roku. Tohle je začátek hry. Nemůžu se dočkat, až ji konečně budu smět hrát. 

Dokonalé baletky, ohavná tajemství a žárlivost na každém kroku. Především tím, se vyznačuje jedna z nejprestižnějších baletních škol, kde se příběh odehrává. 

Na jedné z nejprestižnějších škol na Manhattanu se opět chystá boj o hlavní role v baletu. Dokonalá baletka a zároveň i obávaná královna školy Bette se zdá jako jasnou volbou pro obsazení hlavní role. Perfekcionistku June už ale nebaví být věčnou náhradnicí a čemu by mohlo uškodit malé popostrčení, aby dostala svoji vysněnou roli? A jak zamíchá obsazením nová studentka Gigi? To vše se dočtete v příběhu Krása, která bolí...

zdroj

Vzhledem k tomu, že mi balet nikdy zvlášť neučaroval, neměla jsem na knihu žádné přehnané nároky. Proto mě mile překvapilo, že se mi kniha dost líbila. 

zdroj
Krása, která bolí je vyprávěná z pohledů tří baletek - Bette, Gigi a June - které snad ani nemohou být odlišnější. 
Všechny se touží dostat na vrchol a žádná z nich se nebojí trochu si při té cestě ušpinit ruce. Drobné naschvály pomalu přitvrzují a mění se v krutou šikanu. 
Ale vraťme se zpět na začátek příběhu, který je trochu pomalejší a čtenáři může chvíli trvat, než se zorientuje v tom, kdo je vlastně kdo. Ale jakmile se zorientujete, hlavní postavy začnou odhalovat svá tajemství a naschvály začnou přitvrzovat, najednou vlastně zjistíte, že se od knihy nemůžete odtrhnout a prostě potřebujete vědět, jak to celé dopadne. Alespoň tak to bylo u mě. 
zdroj
Po celou dobu čtení příběhu vás bude doprovázet ruská atmosféra a z celé knihy sálá jakýsi chlad, který pocítíte hlavně z hlavních postav. 
To, že se jedná o knihu z baletního prostředí vám, kromě jiného, budou připomínat i všudypřítomné baletní pojmy. O různorodost se ale starají i hlavní postavy, které pochází z různých koutů země a přestavují svoji kulturu, či sem tam něco pronesou ve svém rodném jazyce. 
Abych pravdu řekla, já osobně jsem si v příběhu moc postav, které by mi byly sympatické, nenašla. A přiznám se, že jsem ani chování některých z nich tak úplně nepochopila. A to teď zrovna nemluvím o naschválech, které byly schopné dělat, ačkoli i to jde mimo moje chápání (protože většina postav snad ani nemohla mít svědomí), i když věřím, že tohle chování reálné je. 

Každopádně se jedná o velmi zajímavou knihu, která čtenáře pohltí, ať už se jedná o fandu baletu či nikoliv. Krása, která bolí je totiž plná závisti, žárlivosti, šikany a nejrůznějších tajemství v téměř dokonalém celku, který postupně vyplývá na povrch. 

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Slovart
Knihu můžete zakoupit ZDE.
Výsledek obrázku pro booklab logo

HODNOCENÍ

Kniha: 4,3/5

Obálka: 3,5/5

2 komentáře:

  1. Na první pohled mě kniha zaujala, a to jak hezkou obálkou, tak tím, že je ponechán anglický název. :) Navíc mě láká i coby fanouška baletu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tím mě lákala taky, tedy kromě toho baletu :D A nebyla jsem zklamaná! :D

      Vymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)