úterý 12. dubna 2022

Recenze: Hollyino tajemství

Hollys GeheimnisHollyino tajemstvíAutor: Katja Brandis
Počet stran: 279
Série: Woodwalker
Díl v sérii: třetí
Nakladatelství: Bookmedia

Rok vydání ČR: 2020
"Možná existuje nějaký bankovní lupič, který umí procházet zavřenými dveřmi nebo se rozplynout ve vzduchu," poznamenala Nella a vstala, aby odnesla podnos s nádobím po večeři.
"Víc taky nevíme."
"Co kdybychom ten případ objasnili?" rozzářil se Brandon. Věděl jsem, proč je do toho tak žhavý. V poslední době jsem ho každý večer viděl začteného do tlusté detektivky. 

Caragova dobrodružství opět pokračují. Teď se v problémech ocitá převtělenkyně veverky čikary Holly. Podaří se partě kamarádů nové problémy vyřešit?

Po bitvě s Andrewem Millingem se vše pomalu vrací do starých kolejí. Ale ne na dlouho. Holly totiž dostává nového opatrovníka, který je odhodlaný ji ze školy woodwalkerů odvést. Carag a jeho přátelé tak rozjíždějí další záchrannou misi, aby jejich kamarádka mohla zůstat. 
A aby toho nebylo málo, tak se začínají hromadit nevysvětlitelné krádeže, které nemůže mít na svědomí nikdo jiný, než někdo z woodwalkerů... 

zdroj

Tento díl Woodwalkera mi doma ležel už opravdu hodně dlouho, takže mezi čtením dvojky a trojky jsem měla velkou pauzu. Ale konečně jsem se k pokračování dostala a co na něj říkám? 

Třetí díl Woodwalkera se nese v podobném duchu, jako předchozí díly. To znamená, že je stále psaný tak, aby si ho užili především mladší čtenáři. Ti starší sice budou muset občas přimhouřit oči, ale nepochybuji o tom, že příběh vtáhne i je. Sama jsem toho důkazem. 
A stejně jako v předchozích dílech i zde je text doprovázený nádhernými ilustracemi zvířat. 
Ale zpět k příběhu. Autorka v průběhu Hollyina tajemství lehce rekapituluje děj předchozích dílů, takže pokud budete mít mezi čtením dlouhou pauzu, tak nezoufejte, během čtení si vše osvěžíte. 
Ačkoliv třetí díl kombinuje několik dějových linek, musím říct, že mi přišel o něco slabší, než díly předchozí. Možná to bylo tím, že akční stránka příběhu ustoupila spíše do pozadí. Řešili se hlavně vztahy a opět je celý příběh vystavěný na přátelství. 
Kromě jiného je Hollyino tajemství také dost předvídatelné, ale je to kniha určená pro mladší čtenáře, takže to není zase taková chyba. 
Mladší čtenáři určitě uvítají dětský humor, kterým kniha překypuje a novou postavu, kterou jsem já osobně hodně ocenila. 
Také se mi moc líbí, jak Katja Brandis dokáže do příběhu nenásilnou formou zařadit i životní prostředí, lépe řečeno to, jak ho lidé ničí. 
Celkově jde o hodně čtivou knížku, která rozhodně zaujme jak mladší čtenáře, tak i ty starší. Pokud tedy hledáte milý oddechový příběh o přátelství, který pobaví hlavně nezkušeností hlavních postav s lidským světem, tak jste tu na správné adrese. 

V Hollyině tajemství je akční stránka příběhu trochu upozaděna a dává více prostoru pro řešení vztahů mezi postavami, ale přesto má potenciál zaujmout jak mladší, tak starší čtenáře. 

HODNOCENÍ

Kniha: 3,8/5

Obálka: 5/5

2 komentáře:

  1. Tuhle sérii neznám, věřím ale, že se to opravdu dobře čte. Obálka je krásná. 🙂
    Hezký den.

    OdpovědětVymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)