sobota 2. dubna 2022

RC recenze: Jezevec

GrävlingenJezevecAutor: Fredrik P. Winter
Počet stran: 376
Série: ---
Díl v sérii: ---
Nakladatelství: Vendeta

Rok vydání ČR: 2022
Jsem Jezevec. Toto je můj příběh. 
Až ho uslyšíš, možná se na mě budeš dívat jinak, ale stejně to nic nezmění. 

Namlouváš si, že jsi ve svém domě v bezpečí. 
Přes zamčené dveře a zapnutý alarm se nikdo nedostane. Já ale přicházím skrz podlahu.

Slyšíte škrábání po zdech, které vás nenechá spát? Připadá vám, že už z toho začínáte bláznit? Tak raději zamkněte dveře do sklepa, protože je možné, že se k vám blíží Jezevec. Sériový vrah, před kterým není úniku. 

Každý rok v noci na 6. listopadu udeří Jezevec. Sériový vrah, který se do domu své oběti prokope skrze podlahu sklepa. Následujícího rána se nenajde žádné tělo, jen velké množství krve, které svědčí o úmrtí oběti a nestabilní jáma ve sklepě. 
Policie nemá žádné stopy a nedaří se jí Jezevce chytit. 
Jednoho dne však redaktorka Annika najde přede dveřmi nakladatelství rukopis se jménem Jsem Jezevec. Nakladatelství hrozí bankrot a tento rukopis by mohl být bestseller. Ale mohou knihu vydat, když je spojena se skutečným a doposud nevyřešeným případem? 


Tentokrát jsem dočetla novinku z nakladatelství Vendeta. Nechala jsem se na ní nalákat během jednoho streamu Knih Dobrovský na Instagramu. A co na ní říkám? 

Milovníci thrillerů zbystřete, protože Jezevec by vám rozhodně neměl uniknout! Pod povedenou obálkou se totiž skrývá stejně tak povedený příběh. 
Celá kniha je dělená do tří dějství a hodně krátkých kapitol, takže se čte takřka sama. 
Co se týče pohledů vyprávění, tak se hlavní postavy ve vyprávění střídají. Máme tu Anniku a Martina, jejichž pohledem čtenář sleduje jejich manželské problémy a Anničiny pokusy o záchranu nakladatelství. A právě tato dějová linka ji propojí se samotným Jezevcem. 
Další ústřední dvojicí jsou vyšetřovatelé Cecilia a Jonas, kde hlavní slovo má ženská protagonistka a Jonas je spíše na vedlejší koleji. Skrze Cecilii se tak dozvídáme, jak pokračuje vyšetřování. I když mi připadalo, že tato dějová linka je spíše upozaděna a převládá ta o nakladatelství. 
Posledním vypravěčem je autor Jan Apelgren, který seznamuje čtenáře s událostmi před šesti lety. Pomalu tak odhaluje, co předcházelo jeho zmizení. 
Ale teď už k samotnému příběhu. Celkově jde o velmi čtivou knihu, která vás uchvátí, i když se v ní zrovna nic moc neděje. Nečekejte litry prolité krve, protože ve skutečnosti se dočkáte sotva pár kapek. 
Jak už jsem řekla, nekonají se zde ani velké vyšetřovací akce, ani hon na Jezevce, ale přesto pro mě byla kniha velmi poutavým čtením. Autor totiž pomalu buduje napětí a jeho styl psaní je hodně čtivý. 
Navíc si mě autor získal nejen všemi úryvky z fiktivní knihy Jsem Jezevec, které předcházejí každé kapitole, ale i nádechem fantasy v příběhu. 
Ještě bych ráda vyzdvihla autorovu podařenou hru s psychologií postav, kdy nebudete tušit, zda opravdu nějaká nadpřirozená monstra existují nebo se jen postavy dočista zbláznily. 
 
Za mě jde tedy o celkově hodně povedený příběh, který dokáže čtenáře uchvátit. Pomalu budované napětí, prostředí nakladatelství a lehounký nádech fantasy? Tomu se prostě nedá říct ne. 

Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji knihkupectví Knihám Dobrovský
Knihu můžete zakoupit v jejich e-shopu.

HODNOCENÍ

Kniha: 4,5/5

Obálka: 5/5

2 komentáře:

  1. Děkuji za pěknou recenzi, kniha mě zaujala. A ten čtyřnohý chlupáč je taky kouzelný. 🙂
    Hezký víkend.

    OdpovědětVymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)