úterý 9. srpna 2022

RC recenze: Pomerančový háj

Autor: Rosanna Ley
Počet stran: 429
Série: ---
Díl v sérii: ---
Nakladatelství: Jota




Rok vydání ČR: 2022

Muži se na sebe podívali, načež bubeník zavřel oči a začal hlubokým chraplavým hlasem zpívat. Jeho hlas zněl jako úzkostný nářek vyděšeného zvířete a v první chvíli Ellu překvapil. Ale čím déle ho poslouchala, tím víc ji uchvacoval hloubkou citů. Bubeníkův zpěv zjevně vycházel přímo od srdce, z nejhlubších zákoutí jeho duše. Zněl nostalgicky, smutně a bolestně. 
Oba nástroje se skvěle doplňovaly. Kytara dokonale podtrhovala zpěvákův hlas a rytmicky ho vedla. Ella pouze litovala, že se jí nepodařilo dostat blíž k pódiu. 
Španělské prostředí, romantika a velké rodinné tajemství. Prolínání minulosti a současnosti, souboj temperamentu a ambicí a k tomu hromada produktů z pomerančů. To je přesně Pomerančový háj.

Holly nebaví její práce, tak se rozhodne stát se svojí vlastní paní. A v čem podnikat jiném, než v tom, co miluje? Sevillské pomeranče představují širokou nabídku produktů, které by mohla prodávat. Takže plán je jasný. Vydat se do Sevilly a najít vhodné dodavatele. A s kým jiným by tu cestu měla podniknout, než se svojí matkou, která už v Seville byla? 
Hollyina matka Ella sice Sevillu miluje, ale návratu do ní se obává. Její strach má něco společného s rodinným tajemstvím, které tak přísně střeží... Podaří se Holly přijít na to, co matka ukrývá? 


Dříve, než se mi kniha dostala do rukou, přelouskala jsem ukázku z ní na jeden zátah a byla jsem nadšená. A co na příběh říkám, když jsem měla možnost přečíst si ho celý? 
 
Pomerančový háj začíná poměrně slušně. Rodina opředená tajemstvím, které se matka snaží zuby nehty udržet, zatímco dcera je odhodlaná přijít všemu na kloub.
Navíc se brzy po začátku knihy přesuneme do prostředí Španělska, které já osobně miluji, a to konkrétně do Sevilly. Takže co víc si přát?
Autorka nám příběh vypráví střídavě skrze tři hlavní postavy - matku Ellu, otce Felixe a dceru Holly. Také střídá časovou linku, jedna je ze současnosti a druhá z minulosti, kdy Hollyini rodiče navštívili Sevillu poprvé. A právě tato jejich cesta je opředená tajemstvím. Poněkud předvídatelným, abych pravdu řekla.
Bohužel musím říct, že po vydařeném začátku knihy přichází velké zpomalení děje. Místo po pídění, co se vlastně stalo, přichází hromada popisů prostředí. Chápu, že nám autorka chtěla co nejvíce přiblížit atmosféru Sevilly, ale všeho moc škodí, takže si po chvíli budete připadat, jako když čtete průvodce.
Také by příběhu prospělo méně opakování, protože takovou vůni pomerančů pocítíte snad na každé stránce. 
K závěru knihy ale opět příběh nabírá na obrátkách a vy budete mít problém odtrhnout se od čtení. 
Co se týče romantických dějových linek v příběhu, připadalo mi, že jdou až moc rychle a úplně mi nepřišly uvěřitelné. Přeci jen, pokud se vše vyvíjí tak rychle, čekala bych mezi postavami o něco více chemie, kterou jsem tam prostě neviděla a postavy se mi k sobě nehodily. 
Celkově to nebyla špatná knížka, jen kvůli hromadě popisů je tempo příběhu hodně pomalé. A mně osobně v knize něco chybělo. Něco, díky čemu by se mi příběh zaryl do paměti.  
Co ale oceňuji, byly legendy, které jsme se skrze příběh o městečku dozvěděli. Vždycky mě totiž těší, když je příběh v příběhu. 

Pomerančový háj je oddechový letní příběh z prostředí Španělska o rodinném tajemství. Děj je sice v důsledku popisů spíše pomalejší, ale i tak si ho můžete vychutnat. 

Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji nakladatelství Jota
Knihu můžete zakoupit v jejich e-shopu.

HODNOCENÍ

Kniha: 3/5

Obálka: 4/5

2 komentáře:

  1. Romantika, velké rodinné tajemnství a střídání časových rovin? Víc slyšet nepotřebuji a hned si knihu připisuji na seznam. :)

    OdpovědětVymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)