pondělí 29. srpna 2022

RC recenze: Stánek s polibky

Bringing down the dukeRebelky z OxforduAutor: Beth Reekles
Počet stran: 376
Série: Stánek s polibky
Díl v sérii: první
Nakladatelství: Cosmopolis

Rok vydání ČR: 2022
"Neříkej to." 
"Proč ti to tak vadí?" 
"Jsem ten nejdrsnější kluk na škole. Jezdím na motorce, peru se. A ty mi říkáš takhle? Ze všech přídavných jmen sis vybrala zrovna tohle?" 
"Promiň. Ale když ono ti to tak sedne!" 
Zasmál se a cvrnknul mě do nosu. Ušklíbla jsem se, ale to ho jen rozesmálo ještě víc.
"Tak co, bavíš se, oslavenkyně?" 

Kluk a holka - sousedé, navíc narozeni ve stejný den - což je tak trochu předurčuje k tomu, aby se stali nejlepší kamarádi. Co když se ale mezi ně postaví Leeho starší bratr, do kterého je Elle už pár let zamilovaná? 

Elle a Lee jsou odjakživa nejlepší kamarádi, vědí o sobě úplně všechno a jsou takřka nerozluční. Pak se ale Elle zamiluje do Leeova staršího bráchy Noaha a její přátelství je rázem ohroženo. Stojí Noahova láska za případnou ztrátu kamaráda? Zvlášť, když Noah nemá úplně tu nejlepší pověst, co se holek týče... 


Na Stánek s polibky jsem byla zvědavá hlavně kvůli filmu, na který jsem slyšela chválu všude. Jenže před jeho shlédnutím jsem si chtěla přečíst knihu. A co na ni říkám? 

Většinou mám YA knihy ráda, i když už nejsem úplně cílová skupina. Stánek s polibky se ale tentokrát bude opravdu líbit spíše těm mladším děvčatům, které si pravděpodobně nebudou všímat několika logických chyb a jednoduššího stylu, kterým je kniha napsaná. 
Ale pevně věřím, že pokud dáte tuto knihu do rukou 12leté slečně, která má ráda romantické příběhy, tak bude nadšená. 
Stánek s polibky je totiž hodně jako After, akorát ve verzi pro mladší. To znamená bez erotických scén a s náctiletými, školou povinnými postavami. 
Stejně jako After ale představuje poněkud toxický vztah mezi nezkušenou mladou dívkou a rádoby školním bad boyem, který se pro hlavní hrdinku snaží změnit. Jenže problém byl v tom, že kdyby nám to autorka neustále neopakovala, tak bychom ani nepostřehli, že Noah bad boy vůbec je. Proto mi taky tak moc vadila Elle, která mu neustále předhazovala jeho pověst rváče a holkaře, když sám Noah za celou knihu neudělal téměř nic, co by tuhle pověst potvrzovalo. 
A zrovna tohle bude jedna z těch věcí, co mladší čtenářky pravděpodobně přehlédnou, ale starší už s tím můžou mít problém. 
Autorka také do svého příběhu zakomponovala silné přátelství mezi Elle a Leem, které sice vypadá vysněně a každá holka by takového kamaráda brala, ale při bližším zkoumání působí poněkud nereálně a také ani ne moc zdravě. 
Co se týče romantické dějové linky, tak bohužel musím říct, že jsem mezi Elle a Noahem neviděla vůbec žádnou chemii a úplně se mi k sobě nehodili. I když tady to opět bude způsobené tím, že už mi pomalu, ale jistě táhne na třicet. Ale dokážu si představit, že náctileté dívky u této romantické dějové linky budou vzdychat blahem už jen z principu - holka bez romantických zkušeností přiměla kluka se špatnou pověstí, aby pro ni chtěl udělat úplně všechno, včetně změny vlastního chování. 
Vztah mezi Noahem a Elle na mě také působil poněkud instantně a příliš rychle. To se týkalo všech stránek jejich vztahu. Nejen, že postupovali mílovými kroky, ale i například jejich hádky byly vyřešené během pouhé stránky nebo dvou. 
Když pomineme všechny nedostatky, které budou odrazovat spíše starší čtenářky, tak musím uznat, že díky hromadě přímé řeči se kniha čte velmi rychle a za pár dní ji budete mít přelouskanou. Takže pokud hledáte jednodušší, čistě romantickou oddechovku, u které můžete úplně vypnout, tak tohle by mohlo splnit vaše očekávání. 
 
Stánek s polibky je romantická jednohubka spíše pro mladší čtenářky, které budou s příběhem spokojené. Starší čtenářky již v knize nejspíš najdou určité nedostatky, ale jako romantická oddechovka to svůj účel splní.

Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji nakladatelství Grada.
Vydalo nakladatelství Cosmopolis.
Knihu můžete zakoupit v jejich e-shopu.
 

HODNOCENÍ

Kniha: 2,5/5

Obálka: 3/5

2 komentáře:

  1. Knihu jsem dočetla minulý týden a hodnotím v podstatě stejně jako ty. :) Film je fajn, takže jsem se těšila i na knihu, ale ta mě zklamala... hlavně jednoduchým jazykem, nepříliš milou hlavní hrdinkou a celkově atmosférou. V tomhle případě je film přeci jen lepší.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně, já film viděla až po doctení, ale líbil se mi víc, než knížka.

      Vymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)