pondělí 1. srpna 2022

RC recenze: Dvakrát za uherský rok

Autor: Christina Lauren
Počet stran: 336
Série: ---
Díl v sérii: ---
Nakladatelství: Jota




Rok vydání ČR: 2022

Nick se rozhlédne a chápavě pokývá hlavou. "Takže tohle je místo, kam se chodí pro klepy?" 
Charlie se ke mně skloní, aby dokončila práci s korektorem. 
"Kdykoli," usměje se a pak se narovná a podá mu volnou ruku. "Já jsem Charlie a tohle je Trey." 
Nick jí potřese rukou. "Moc mě těší, Charlie. A Trey." 
Nickův smích mizí, ale jeho ozvěna působí na můj žaludek jako lék. 
"Ahoj, Nicku." 
"Ahoj, Tate." 
Otočím se k němu obličejem a vidím, že se skoro lekl. 
První láska a první velké zklamání. Po letech se opět setkají? Odpustí Tate Samovi, co jí před 14 lety provedl? 

Před 14 lety Tate vyrazila do Londýna, jako neznámá dívka, která cestuje se svojí babičkou. Shodou okolností ale narazí na Sama a vzniká silná láska na první pohled. Tedy až do chvíle, kdy Sam nečekaně zmizí... a Tate se obrátí život vzhůru nohama. Podaří se Tate vyrovnat se svým zklamáním a odpustí někdy Samovi? 


Na Christinu Lauren jsem slyšela samou chválu, takže jsem nemohla odolat a musela se do jejích knih pustit také. A co říkám na naše první setkání?
 
Dvakrát za uherský rok je ideální oddechovka na léto, která kromě romantické dějové linky nabízí i spoustu bonusového obsahu.
Ale začněme hezky po pořádku.
Čekají nás dvě dějové linky. Tou první, která je hned na začátku knihy, je období, kdy bylo hlavní hrdince Tate čerstvých osmnáct let. Po několika kapitolách se však přesuneme do budoucnosti, kdy je z Tate dospělá dvaatřicetiletá žena.
Začněme ale první částí knihy, kdy se seznamujeme s oběma hlavními hrdiny a jejich láskou na první pohled. Na můj vkus se dějová linka vyvíjela trošku moc rychle, ale vzhledem k celkové čtivosti knihy, to byla jen malá vada na kráse.
Pak už se přesouváme do budoucnosti, která kromě romantické dějové linky nabízí pohled i do zákulisí natáčení filmu a možnost nakouknout do scénáře, jehož útržky se v knize nacházejí. Kromě toho se autorka lehce dotýká i vážnějšího tématu a tím byla otázka vztahů bílé ženy s černochem a jejich postavení v historii.
Ačkoliv byl děj příběhu hodně předvídatelný a v podstatě víte, jak to celé skončí už od první stránky, tak šlo o prima letní oddechovku. Její nerozhodnost a občasné chování nepřiměřené jejímu věku prostě nebylo nic pro mě. 
Co se týče hlavních postav, tak s Tate jsem měla trošku problém a její chování mi většinou lezlo na nervy. 
Zato Sama si zamilujete okamžitě a odpustíte mu snad cokoliv, protože si vás dokáže omotat kolem prstu. 
Kromě ústřední dvojice se vám do paměti zapíší i některé z vedlejších postav. Například Charlie a Tateina babička, které se starají o komickou část příběhu. 

Takže pokud máte chuť na nějakou letní romantickou oddechovku plnou přátelství a filmového zákulisí a zároveň vám nevadí předvídatelnost příběhu, tak tohle pro vás bude to pravé ořechové. 

Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji nakladatelství Jota
Knihu můžete zakoupit v jejich e-shopu.

HODNOCENÍ

Kniha: 3,5/5

Obálka: 3,5/5

Žádné komentáře:

Okomentovat

Za každý váš komentář děkujeme :)