pátek 10. května 2024

RC Recenze: Zabij, nebo zemři

Killers gameSokolníkAutor: Isabella Maldonado
Počet stran: 416
Série: Daniela Vega
Díl v sérii: první
Nakladatelství: Metafora

Rok vydání ČR: 2024
U vchodu zaváhala a podívala se dolů. Viděla šedivou chodbu osvětlenou jen blikající holou žárovkou. Začala sestupovat, její boty zaduněly na betonových schodech. Otočila se a viděla, jak za nimi Guapo poté, co prošel dveřmi, zase zavírá. Kovové řinčení působilo zlověstnou konečností zavírajících se vězeňských vrat. A pak se ozvalo hlasité elektronické cvak následované stejně zlověstným klink. 
Zamrazilo ji. Někdo právě na dálku ty těžké dveře zamkl. 
Byla v pasti. 

Skupina nájemných zabijáků a jedna agentka FBI v únikové hře, která se promění v boj na život a na smrt. Kdo z nich přežije?        

Daniela Vega je svědkem vraždy, kdy se obětí stal šéf týmu jistého senátora. Brzy však vyjdou na světlo nové důkazy, a to ty, že senátor není tak čistý, jak se na první pohled zdálo. Zvláštní agentka FBI Daniela Vega má za úkol infiltrovat skupinu nájemných vrahů během jejich jedné mise. To ale ještě netuší, že se všechno tak nějak zvrtne a ona bude muset bojovat o život...   

 

I. Maldonado je moje oblíbená autorka, takže jsem si její novinku nemohla nechat utéct. A co na ní říkám?

Předchozí knihy této autorky jsem přečetla jedním dechem, proto jsem se nemohla dočkat, až se pustím do téhle další a bohužel musím říct, že mám dost rozporuplné pocity. Ne, že by Zabij, nebo zemři bylo vyloženě špatné, ale autorka prostě umí psát lépe.
Ačkoliv nás na prvních stránkách čeká poměrně akční začátek, postupem času se tempo příběhu hodně zpomaluje. A to i díky neustálému vysvětlování toho, proč jednotlivé postavy jednají tak, jak jednají a díky informacím typu - kdo jakou zbraň nosí a jaké vlastnosti právě tato zbraň má.
Nevím, zda to bylo překladem či to tak autorka napsala v originále, ale styl vyprávění mi přišel velmi podivný a musela jsem si na něj dlouho zvykat a kvůli tomu jsem se začátkem dost bojovala.
Po cca sto stránkách však přišel zlom a začalo se pomalu něco dít.
Bohužel ale ani poté mě příběh nezaujal natolik, abych nedočkavě hltala kapitolu za kapitolou. Mohl za to opět styl vyprávění, kdy se příběh vlekl. Jakmile ale došlo k nějaké akci, vše bylo odmávnuté během několika řádků, že si to čtenář ani neužil. To se týká jak úmrtí postav, tak řešení hádanek, které hlavní hrdinka řeší buď intuitivně nebo shodou náhod si zrovna tento typ procvičovala s rodinou či v armádě. Veškeré dění tak vyjde jako poněkud nezáživné a příliš jednoduché.
Jak už jsem ale řekla, Zabij, nebo zemři není špatnou knihou, jen postrádá tu šťávu, na kterou jsem z předchozích knih této autorky zvyklá.   
Na co se ale tedy můžete v tomto příběhu těšit? Opět se dozvídáme něco málo o osobním životě hlavní hrdinky a tím i o jejím vojenském výcviku a postupech v FBI. 
Potěšilo mě zvolené téma, a to prostředí únikové hry, se kterým si ale autorka mohla o něco více vyhrát a zařadit více akčních pasáží. A sama za sebe mohu říct, že jsem uvítala i střídavé pohledy vyprávění, kdy můžeme sledovat jak dění ve hře, tak zároveň vyšetřování FBI. 
Co se týče hlavní postavy, tak Daniela Vegová má sice dobře našlápnuto, ale po přečtení tohoto dílu musím říct, že Nina z předchozí série, mě bavila o chlup víc. Ale i přesto jsem rozhodně zvědavá, s čím tato talentovaná autorka přijde dál. 

Zabij, nebo zemři je thrillerem z prostředí smrtící únikové hry. Zajímavý nápad, ale zasloužil by si o chlup lepší zpracování. Pokud vám nevadí pomalejší začátek, tak rozhodně tuto knihu vyzkoušejte.

Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji nakladatelství Grada.
Vydalo nakladatelství Metafora.
Knihu můžete zakoupit v jejich e-shopu.
 

HODNOCENÍ

Kniha: 3/5

Obálka: 4/5

Žádné komentáře:

Okomentovat

Za každý váš komentář děkujeme :)