pondělí 21. března 2016

Pondělní knižní tip (11)

Po delší pauze s blogováním jsem opět zpět. Ta pauza měla svůj důvod, a to, že jsem v pátek měla psa na operaci, takže nějak nebyl čas ani chuť na blog, ale snad se mi to povede napravit.
To je k vysvětlení vše a teď už k doporučené knize. Jedná se o poměrně novou knihu z nakladatelství Host, kterou si nemůžu vynachválit.


Jiskra v popelu - Sabaa Tahir (Jiskra v popelu)

Jiskra v popeluAnotace: 
Své tělo a krev zaslibte Impériu. Srdce si však ponechejte
Sirotek bojující za svou rodinu. Voják bojující za svobodu. Jiskra v popelu je epická fantasy odehrávající se v brutálním světě podobném Římské říši. Laia je dívka z lidu Učenců, který žije pod tvrdou nadvládou Válečnického impéria. Když je její bratr zatčen za velezradu, nabídnou jí učenečtí povstalci bojující proti Impériu dohodu: pokud se nechá prodat jako otrokyně na imperiální vojenskou akademii a bude pro ně špehovat, zachrání jejího bratra před popravou.
Elias, nejlepší voják na akademii, je znechucený pronásledováním a zabíjením Učenců a rozhodne se dezertovat. Než však stačí utéct, dostane příkaz zúčastnit se Zkoušek, nemilosrdné soutěže, z níž má vzejít nový válečnický císař. Prohrát znamená okamžitou smrt, zvítězit znamená ztratit vlastní duši.
Když se Laiiny a Eliasovy cesty na akademii zkříží, oba zjistí, že jejich osudy jsou propojené víc, než by si vůbec dokázali představit, a že jejich rozhodnutí může změnit budoucnost celého Impéria.

Co můžete čekat: 


Klady:

střídání pohledů - Příběh je psaný z pohledu Laii a Eliase, dvou naprosto rozdílných postav, které osud svede dohromady. Díky tomu nepřijdete o žádnou část příběhu a uvidíte ho z dvou rozdílných stran.
+ neuvěřitelně čtivé - Stránky vám budou mizet pod rukama a ani nebudete vědět jak. Zvrat střídá zvrat a vy nemáte jedinou chvilku na oddychnutí.
napětí - K tomu přispívá i to střídání pohledů, jelikož kapitola většinou končí v nejlepším a vy si tak budete muset jednu kapitolu počkat na pokračování.
proměny postav - Autorka si s postavami velmi pěkně vyhrála a v průběhu příběhu se změní k nepoznání, obzvlášť na Laie je ta proměna pěkně vidět.
autorka si nebere servítky - Pokud hledáte autory, kteří se svými hrdiny nejednají v rukavičkách, jste tady správně, protože zde je bičování a vyřezávaní iniciálů do kůže na denním pořádku.


Zápory:

- nic mě nenapadá, snad jen, že ještě není další díl. 

12 komentářů:

  1. Jooo fajn... tak můj wishlist bude už vážně nekonečný :-D

    OdpovědětVymazat
  2. Jé, Jiskra :)Tak to je jasný tip :) Ta nemůže snad nikoho zklamat :)Byla výborná :)

    OdpovědětVymazat
  3. O této knížce jsem vůbec neslyšela, ale já se poslední dobou orientuji na jiné žánry, nějak se mi úplně změnil můj literární vkus za posledních pár měsíců. Co se týče pejska – taky mám doma pejska a naprosto tu nechuť chápu, i když jde pod narkózu jen kvůli čištění zubů tak mám nervy v kýblu, doufám tedy že bude tvůj pes v pořádku a přeji ať se brzy uzdraví!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ji také nejprve přehlédla a to tento žánr docela sleduji :D Ale tuhle rozhodně doporučuji :D Přesně, já se té narkóze snažila vyhnout, co to šlo, ale bohužel... Ale zdá se, že to zvládl skvěle, protože už se zase chová jako dříve :D Děkuji :)

      Vymazat
  4. Táto kniha je všade vychválená, musím si ju prečítať! :D

    OdpovědětVymazat
  5. O té knize slyším poprvé, ale musím říct, že jsi mě nalákala. Vypadá opravdu zajímavě. Hlavně mám ráda knihy, které jsou psané z různých úhlů pohledu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, protože je to naprosto dokonalá kniha, rozhodně neváhej a pusť se do ní :D

      Vymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)