středa 3. července 2024

RC recenze: Hrob

Killers gameSokolníkAutor: Yrsa Sigurðardóttir
Počet stran: 384
Série: Černý led
Díl v sérii: druhý
Nakladatelství: Metafora

Rok vydání ČR: 2024
Nikdo z nich se neohlédl ani nepodíval do zpětného zrcátka. Proto si nevšimli, že na prázdnou palubu vyšel člověk, zvedl odhozený vzkaz a pozoroval, jak jejich vozidla vyjíždějí do vánice.

Co začíná jako cesta na pohřeb se lusknutím prstu změní v jednu velkou tragédii. Dávná tajemství vyplouvají na povrch a stejně tak se začnou kupit těla... Podaří se vyšetřovatelům přijít na to, co se vlastně stalo?       

Skupina bývalých spolubydlících z vysokoškolské koleje přijíždí na pohřeb kamarádky, která bývala součástí její party. Jenže to, co na první pohled vypadá jako výlet, se velmi rychle začne měnit v katastrofu. Hluboko pohřbená tajemství pomalu vyplouvají na povrch a s nálezem prvního těla začíná boj o záchranu. Podaří se kamarádům vyváznout z ostrova ve zdraví? 
Idunn, Týra a Karó se vydávají na ostrov, aby se ujaly vyšetřování ohořelého těla a rozluštili tak mnohem větší záhadu, než jakou si dokáží představit. Dokáží si spojit veškerá vodítka a udělat si o případu správný obrázek?   


Jakmile jsem se dozvěděla, že vychází další kniha od Yrsy, věděla jsem, že si ji nesmím nechat ujít. A co na ní říkám?

Druhý díl série Černý led se nese v podobném duchu jako díl předchozí. Autorka pro své vyprávění opět zvolila pravidelně se střídající pohledy vyprávění, kdy v jednom případě děj sledujeme očima někoho z vyšetřovacího týmu a v druhém případě zjišťujeme události předcházející úmrtím očima někoho z obětí.
Za vyšetřovací tým se toho tentokrát zhostila soudní lékařka Idunn. Abych pravdu řekla, tato dějová linka mě příliš nebavila. Místo vyšetřování vražd sledujeme spíše rodinné drama, které je na můj vkus moc zdlouhavé, protože přes velký počet stran se dozvíme pouze základy. Tomuto vyprávění ani nepřidává fakt, že Idunn je v tomto díle neskutečně protivná.
Proto jsem si, stejně jako v předchozí knize, mnohem více užívala druhou dějovou linku, která čtenáři postupně odkrývá, co se vlastně stalo. Tyto události sledujeme očima Traustiho, který mi byl z celé party nejsympatičtější, protože působil nejrozumněji.
Kromě sympatického vyprávěče tyto části obsahovaly mnohem více napětí a zvratů, čím byly o hodně čtivější.
Celkově ale knize nechybí mrazivá atmosféra, a to zejména díky prostředí Islandu, kde se příběh odehrává. A pokud máte rádi černý humor, nejspíše vás pobaví smolné momenty skupiny přátel.
Já sice měla trošku problém se jmény, kdy se mi těžko orientovalo hlavně v tom, kdo je Gudbjörg a kdo Gugga, ale vzhledem k tomu, že se jedná o severský thriller, těžko můžeme očekávat nám bližší jména.
Samotný závěr knihy mě trošku zklamal. Celkově mi přišel dost překombinovaný a vše bylo vyřešené spíše pomocí náhod, než vyšetřováním. Ale rozuzlení zápletky měla autorka rozhodně zajímavě vymyšlené. 

Pokud máte rádi severské thrillery s kapkou černého humoru a nevadí vám občasná zdlouhavost, tak Hrob bude přesně pro vás. Mně se však mnohem víc líbila autorčina Kořist

Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji nakladatelství Grada.
Vydalo nakladatelství Metafora.
Knihu můžete zakoupit v jejich e-shopu.
 

HODNOCENÍ

Kniha: 3/5

Obálka: 5/5

Žádné komentáře:

Okomentovat

Za každý váš komentář děkujeme :)