čtvrtek 2. června 2016

Recenze: Nocte

Autor: Courtney Cole
Počet stran: 344
Série: Nocte
Díl v sérii: první
Nakladatelství: CooBoo




Rok vydání ČR: 2015
Jsem v temném pohřebním ústavu sama se dvěma mrtvými těly dole v tátově balzamovací místnosti. Normálně bych si z toho nic moc nedělala. Když je váš otec majitelem pohřební služby, zvyknete si spát pod jednou střechou s mrtvými. 


Dvojčata prý mezi sebou mají zvláštní pouto. U Cally Priceové a jejího bratra Finna to platí dvojnásob. Finn se topí v temnotě svého života a Calla se ho snaží chránit. Podaří se jí to ale dřív, než ji temnota vtáhne také? 

Osmnáctiletá Calla Priceová žije se svojí rodinou v pohřebním ústavu. Neustále se bojí o svého bratra Finna, který je blázen. Od smrti jejich matky to s Finnem jde čím dál víc z kopce a Calla je přesvědčená, že si její bratr chce ublížit.
Její obavy trochu zmírní Dare DuBray, který jí vpadne do života a pomáhá se vším se vypořádat.
Dokáže Calla rozluštit všechna tajemství, která se nad ní snáší? Dokáže zachránit bratra dříve, než ji stáhne s sebou?

zdroj

Abych pravdu řekla, Nocte jsem se původně ani číst nechystala, ale Aires mě k tomu nakonec přesvědčila, za což jí děkuji, protože tahle kniha prostě byla něco. 

Pokud hledáte knihu, která vás strhne už od první kapitoly, jste rozhodně na správné adrese. Nocte už od úplného začátku příběhu nastolí tajemnou atmosféru, která se na vás přisaje jako klíště a nepustí, dokud nebudete se čtením finišovat.
zdroj
Autorka Cortney Cole vám ve své knize představuje mimořádně temný příběh, který vás strhne svojí čtivostí a vy budete jen  hladově hltat stránku za stránkou, abyste se konečně dopracovali kýžených odpovědí, protože prostě nebudete vědět, kde vám hlava stojí.
Kromě tajemnosti, která se prolíná celým příběhem, se autorce také povedlo stvořit zajímavý kontrast, a to temnoty a romantiky. Zatímco na jedné stránce budete číst o tom, jak hlavní hrdinka cukruje se sexy týpkem (u kterého mimochodem nesmějí chybět svaly, motorka a hlavně britský přízvuk!), na stránce druhé vám zamrzne úsměv na rtech, jelikož se dozvíte, jak moc velké je šílenství Callyina bratra. Jeho nesmyslné, někdy až násilně zavánějící zápisky v deníků vám přivodí mrazení v zádech a hlavně chuť pokračovat ve čtení příběhu a konečně se dozvědět to velké tajemství.
zdroj
A to je právě to největší lákadlo na knize, díky kterému příběhu odpustíte i ty nudněji se tvářící části, kdy máte pocit, že se zase nic moc extra neděje, ale stejně se nedokážete přimět k tomu, knihu odložit.
A když už se konečně pročtete až k vytouženému konci, přijde další podpásovka v podobě otevřeného konce. Takže sice zjistíte odpověď na otázku, která vám po celou dobu čtení v hlavě vrtala jako neposedný červík, ale zároveň s tím i na stříbrném podnose dostanete další velké tajemství, na jehož odhalení si budete muset počkat do dalšího dílu... nebo sáhnout po pokračování v angličtině a vesele louskat další tajemství tohoto příběhu.

Abych byla upřímná, podobnou knihu, jako je Nocte, jsem snad ještě nikdy nečetla. Ten konec jsem čekala podobný, ale že to bude až takové, to mě vážně nenapadlo... Každopádně, kdo má rád tajemství, záhady a nevadí mu nějaké to klišé, rozhodně by Nocte neměl opomenout. 

HODNOCENÍ

Kniha: 4,5/5

Obálka: 4,5/5

8 komentářů:

  1. Já se na ni chystám už hrozně dlouho, ale pořád dávám přednost jiným knihám :) tak třeba už na ni dojde. Díky tvé recenzi mám pocit, že bych ji vynechat fakt neměla.
    Kateřina
    trojtecka.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pusť se do ní co nejdříve, opravdu stojí za přečtení :) Opravdu bych ji vynechat neměla :D

      Vymazat
  2. Sem tam trocha klišé mi vůbec nevadí a řečeno upřímně, na Nocte se chystám taky už nějaký ten pátek :)

    Lory Humble

    OdpovědětVymazat
  3. Nejdřív jsem se do knihy chtěla hrozně pustit, ale teď už se mi tolik nechce :D A hlavně mám na seznamu úplně jiné knihy :)
    Ale pěkná recenze!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já to měla úplně naopak :D Ale doporučuji ji vyzkoušet :)
      Děkuji :D

      Vymazat
  4. Nocte je prostě další knižní skvost! :3
    Nemůžu slovy vyjádřit jak moc chci druhý díl :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím :D a souhlasím :D já se do dvojky asi pustím v aj... když se k tomu dokopu :D

      Vymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)