středa 20. července 2016

Recenze: Návrat domů

Ross Poldark - Návrat domůAutor: Winston Graham
Počet stran: 464
Série: Poldark
Díl v sérii: první
Nakladatelství: Baronet




Rok vydání ČR: 2015
"Nějaký čas jsem teď strávil v Americe, pane." 
"Proboha! Odsouzeníhodná chyba. Ta válka. Byl jsem proti ní od samého začátku. Viděl jste z ní něco?" 
"Bojoval jsem v ní." 


Ross Poldark, válečný veterán se vrací domů, aby zjistil, že se mu všechno zhroutilo. Jeho milovaná si bere jeho bratrance. Otec mu zemřel dříve, než se stihl vrátit a jeho dědictví poněkud zchátralo...

Důstojník Ross Poldark se po letech vrací z války domů. Těší se na normální život se svou milou, ale po návratu ho čeká pár nemilých překvapení. Rossův otec zemřel a zanechal svůj domov v rukou dvou líných sluhů, kteří ho postupně nechali zchátrat.
Aby toho nebylo málo, zjistí také, že se jeho největší láska zasnoubila s jeho bratrancem a brzy budou mít svatbu.
Ross se ale ani přes to všechno nevzdává a snaží se dát si svůj život zpátky dohromady.

zdroj

Na Poldarka jsem se hrozně moc těšila. Všude jsem na něj slyšela samou chválu a v seriálu Rosse hraje můj oblíbený herec. Takže jsem byla nadšená, když se mi konečně kniha dostala do rukou, ale byla jsem stejně nadšená i po dočtení? 

zdroj
Abych pravdu řekla, tak ne. Moje nadšení postupem času upadalo, až to skončilo tak, že jsem se podvědomě těšila na to, až knihu dočtu. Začátek se nesl v takovém poklidném duchu, kdy nás autor seznamoval s prostředím i příběhem a já si říkala, že se to určitě časem zlepší, že je to jen takový pomalejší začátek, ale bohužel tomu tak nebylo.
Autorův styl psaní mě moc nezaujal a připomněl mi přednášky s jedním naším profesorem, kterému se přezdívá uspávač hadů, který i když vykládal něco zajímavého, téměř nikdo ho neposlouchal. A stejně tomu tak bylo i se mnou u téhle knihy. I když se začalo dít něco zajímavého, autor to nijak nevypíchl a stále se nesl ve stejném duchu, jako kdyby popisoval okolní nábytek. Tudíž se pro mě celé vyprávění stalo poněkud monotónní a já došla k názoru, že kromě vyprávění o životě jednoho muže, který je poněkud všední, se ničeho zvláštního nedočkám.
zdroj
Ale to je jen můj názor, možná jsem měla příliš velká očekávání, protože když se podíváte na některé jiné recenze, můžete vidět nadšené ohlasy, které na knihu nedají dopustit. (Sice tak úplně nechápu, co na příběhu vidí, ale to je věc názoru).
Každopádně musím zmínit i dvě věci, které se mi velmi líbily. Tou první je velká rozmanitost postav (a že se jich v příběhu nachází opravdu spousta - dlouho jsem si pletla jejich jména). Narazíte tu na nejrůznější druhy osobností, které jsou význačné svými rysy. Díky tomu si rychle uděláte obrázek o tom, kdo bude váš favorit a koho byste nejradši z celého příběhu vyškrtli.
Tím druhým, co se mi na příběhu líbilo, bylo vykreslení prostředí příběhu, které bylo podáno opravdu skvěle.

Celkově se pro mě Poldark stal průměrným čtením, které mě zrovna dvakrát neokouzlilo. Druhý díl si přečtu, když už ho mám doma, ale rozhodně už nemám taková očekávání, jako u této knihy.
Každopádně, pokud vy máte chuť si tento příběh přečíst, tak směle do toho, možná budete zrovna vy patřit mezi ty, kteří jsou z Poldarka nadšení. 

HODNOCENÍ

Kniha: 3/5

Obálka: 4/5

4 komentáře:

  1. Jo, svou recenzí jsi mě akorát utvrdila v tom, že tohle by nebyl můj šálek kávy. Historickým románům moc nefandím a monotónnímu vyprávění už vůbec ne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono to nebylo zase tak strašné, ale jako něco, co si zaslouží zvláštní pozornost, mi to nepřipadalo :D

      Vymazat
  2. To je škoda :(
    Mně se kniha líbila strašně moc a styl psaní mi sedl jako ulitý :)
    Pěkná recenze :)

    OdpovědětVymazat
  3. Kniha mě nadchla, ale podle tvé recenze nevím, nevím :D

    OdpovědětVymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)