pátek 27. března 2020

RC recenze: Evoluce - Město přeživších

Image result for Die Stadt der Überlebenden, 2016Město přeživšíchAutor: Thomas Thiemeyer
Počet stran: 312
Série: Evoluce
Díl v sérii: první
Nakladatelství: Bookmedia

Rok vydání ČR: 2018
"Krucinál, co to je?" 
Jaeger přistoupil blíž. "Já se na to podívám." Sky marshal se podíval před své nohy a taky uskočil zpátky. Lucie se snažila zjistit, co ty dva tak vylekalo. Něco tam před nimi leželo v trávě. Vypadalo to jako had bez hlavy. Něco třaslavého, bledého. Vpředu se to tlustě nadýmalo, kdežto dozadu to bylo stále tenčí a delší. Konec byl zatočený jako u šneka.


Co se zpočátku zdá jako nevinný výlet do zahraničí, se během okamžiku změní v boj o přežití. Neznámá doba, neznámé město a neznámý nepřítel. Podaří se skupině lidí přežít v těchto podmínkách? 

Skupina teenagerů se vydá na výměnný pobyt do USA, ale při cestě tam se něco zvrtne. Jejich letadlo musí nouzově přistát a rázem to je, jako by se ocitli v jiném světě. Vše je zarostlé a nikde ani stopy po ostatních lidech. Dokonce to vypadá, že se proti nim spikla i samotná příroda. Podaří se jim přijít na to, co se vlastně stalo?


Knihu jsem si vybrala na základě obálky, moc dalších informací jsem o ní neměla, takže jsem netušila do čeho jdu. A jak se mi nakonec líbila?

Image result for zarostlé město
zdroj
Přiznám se, že z počátku jsem hodně tápala a vůbec jsem se do knihy nemohla začíst. Hned od prvních stránek totiž probíhá seznámení se s hlavními postavami, které mi byly převážně nesympatické. Více méně se ani nic moc nedělo, takže v podstatě jediné, na co jsem se mohla upnout, byl autorův styl vyprávění, který se mi líbil, protože nenatahoval text zdlouhavými popisy a stránky mi pod rukama utíkaly celkem rychle, přestože mě zatím příběh  moc nezaujal. Tohle všechno se ale změnilo po přistání letadla a jistých událostech, kdy děj nabral obrátky. Čímž chci říct, nenechte se odradit pomalejším začátkem, protože byste přišli o celkem zajímavý příběh, který donutí k zamyšlení nejen svojí dějovou linkou, ale i dalšími tématy, jako je například rasismus.
Velkým plusem podle mě je také fakt, že čtenář, stejně jako hlavní postavy, vůbec netuší, co se vlastně stalo a kdo za tím vším stojí a toto napětí přetrvává velkou část knihy. Vlastně ani na samém konci nedostaneme příliš odpovědí, což nutí k přečtení dalšího dílu. Ale to bych předbíhala.
Image result for krkavci
zdroj
Celý příběh máte možnost sledovat z pohledů různých postav, takže vám nic neuteče, i když se hlavní hrdinové rozdělí a každý zkoumá jinou část města. Navíc to umožňuje i nahlédnout postavám do hlavy a trošku pochopit, čím si právě procházejí, což je rozhodně k dobru, protože vypravěči nemohou být více rozdílní.
Nad čím jsem se naopak chvíli pozastavila, byla anglická slovíčka v textu. Se základní znalostí angličtiny jim určitě porozumíte, jen v příběhu působí poněkud rušivě.
Ve výsledku jakmile překonáte pomalejší začátek, už se od knihy budete jen těžko odtrhávat, i když se jedná o příběh spíše pro mladší.

Evoluce je celkem vydařenou knihou, která nadchne aktuálním tématem a přiměje čtenáře k zamyšlení. I když je dějová linka místy jednodušší, je velká pravděpodobnost, že se vám bude příběh líbit.

Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji knihkupectví Knihcentrum.
Knihu můžete zakoupit v jejich e-shopu.
 


HODNOCENÍ

Kniha: 3,5/5

Obálka: 5/5

7 komentářů:

  1. Pěkná recenze. :) Akorát mě zarazila poslední věta o přemýšlení nad příběhem. Podle názvu bych čekala, že právě o zamyšlení se nad obsah knihy, bude zásadní. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, děkuji za upozornění, vůbec mi nedocvaklo, že to vyzní přesně tak, jak jsem nechtěla, i když to myslím jinak :D

      Vymazat
  2. Nad Evolucí už jsem několikrát pokukovala. A jakožto je mi jasné, že ji určitě zkusím. Jen se k ní dostat. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě ji vyzkoušej :D Jo, to znám, takhle to mám s hromadou knih - jen se k nim dostat :D

      Vymazat
  3. Slyším o tom poprvé, ale zní to moc dobře :) a byl by to super seirál :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nebyla to vůbec špatná kniha :) To je pravda, i když to není to stejné, trošku bych to přirovnala k seriálu Prvních 100

      Vymazat
  4. Opulccheiine-1995 Beth Goeckner Crack
    jambaiserta

    OdpovědětVymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)