neděle 6. března 2022

RC recenze: Město duchů

City of GhostMěsto duchůAutor: Victoria Schwab
Počet stran: 296
Série: Cassidy Blake
Díl v sérii: první
Nakladatelství: Slovart




Rok vydání ČR: 2020
Lidé si myslí, že duchové vychází ven jen v noci nebo na Halloween, kdy světu vládne tma a stěny jsou tenké. Jenže duchové jsou všude. U regálu s pečivem v supermarketu, uprostřed babiččiny zahrady, na předním sedadle autobusu. 
To že je nevidíte, neznamená, že tam nejsou.  

Cassidy Blake - na první pohled obyčejná dívka. Na ten druhý již tak obyčejná není. Cassidy totiž přelstila smrt a teď dokáže přecházet mezi světem živých a světem mrtvých. Ale co když nejsou všichni duchové přátelští, jako její nejlepší kamarád Jacob? 

Cassidy na ostatní působí jako podivínka. Její nejlepší kamarád je duch, kterého nikdo jiný nevidí. Její rodiče jsou zapálení duchologové, kteří začínají s novým pořadem o nejstrašidelnějších místech na světě a jejich první zastávkou je Skotsko. Místo válení se na pláži, jak si Cassidy plánovala trávení prázdnin, ji tak čeká návštěva Edinburghu a objevování tamějších hřbitovů, hradů a kobek. A právě tam taky pozná, že ne všichni duchové jsou přátelští... 

zdroj


Tuto knížku už jsem před nějakým časem jednou četla, ale nějak jsem se tenkrát nedostala k tomu, abych napsala recenzi. Takže jsem si včera dala re-reading a dnes se můžu pochlubit se svým názorem. 

zdroj
Město duchů je taková duchařská pohádka pro děti. Styl knihy je tomu i perfektně přizpůsobený - velká písmena i řádkování zajišťují, že příběh slupnete jako jednohubku klidně i během pár hodin. 
Město duchů je rozdělené do pěti částí, které se dále dělí na kapitoly. 
I na samotném příběhu je dost znát, že se jedná o čtení pro mladší čtenáře, takže nečekejte žádné strašidelné scény nebo zamotanou zápletku, u které nebudete vědět kudy kam. Spíš právě naopak. Autorka vše podává přímočaře a čtení knihy opravdu odsýpá. Jen se musíte smířit s tím, že je příběh dosti předvídatelný.
Mně osobně ze začátku dělalo problém vyprávění v přítomném čase, ale jakmile jsem si na to zvykla, mohla jsem si začít užívat autorčiny popisy Skotska, které ve vás probudí touhu tam okamžitě vyrazit. 
Na Městě duchů se mi také líbilo, že je to takový příběh v příběhu, protože se dozvídáme i osudy některých dalších duchů. 
zdroj

Sice o samotném fungování světa za Závojem toho zatím moc nevíme, spíše jen základy a neuškodilo by, kdyby se tomu autorka více věnovala, ale přeci jenom, jde o první díl série, takže se možná dočkáme v pokračování. 
Za mě je tedy Město duchů milou knížkou pro mladší čtenáře, kterou mohou zkusit i ti starší, i když z ní asi nebudou tolik nadšení, kvůli několika málo nedostatkům. 
Ještě si neodpustím poznámku o tom, že mi knížka trošku připomínala sérii Mediátor od Meg Cabot, kterou jsem přelouskala v dětství. Takže pokud jste na tom jako já a líbil se vám i Mediátor, tak tahle série je pro vás nutností.  

Město duchů je milá, oddechová duchařská pohádka pro mladší čtenáře. Nemusíte se bát, že byste se při jejím čtení klepali strachy nebo že byste jejím čtením strávili několik dní. Jedná se o takovou jednohubku, která potěší hlavně děti. Starší čtenáře sice asi tolik nenadchne, ale já jsem ráda, že jsem si ji přečetla. 

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Slovart
Knihu můžete zakoupit ZDE.
Výsledek obrázku pro booklab logo

HODNOCENÍ

Kniha: 3,5/5

Obálka: 3/5

4 komentáře:

  1. Tak to bych viděla, jako ideální čtení pro nás, strašpytly, kteří duchařské knihy pro dospělé nezvládají.. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem asi zase přesný opak, stále hledám něco, u čeho bych se bála 😁 ale tohle je fakt spíš duchařská pohádka, žádný strašidelný příběh 😁

      Vymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)