pondělí 6. dubna 2015

Dokopej se ke čtení - Úvod + první článek

Dneska jsem se probudila plná elánu a v hlavě se mi rodil jeden nápad za druhým, v jakém duchu by se měl nést dnešní článek. V tom mi padl pohled na moji knihovnu plnou nepřečtených knih a hned bylo jasno. Už delší dobu si slibuji s tím něco udělat, ale stále ne a ne si na to najít čas. To že si neustále kupuji nové knihy nebo je tahám z knihovny, to je známá věc. S tím nic nenadělám. Ale jelikož vím, že většina knihomolů má podobný problém, rozhodla jsem se to změnit. A proto je tu tento projekt, který má za úkol snížit počet nepřečtených knih v mé knihovně a také trošku zredukovat můj "chci si přečíst" list, který stále jenom narůstá.

Jestli patříte mezi knihomoly, kteří syslí knížky, ale už mají méně času či chuti se k nim dostat, jistě víte, v čem spočívá můj problém. Na jednu stranu jsem sice ráda, že jsou dané knihy v mém držení, ale na druhou stranu, než se k nim dostanu, už si domů tahám nové a ty starší jenom leží na poličce.
Dobře, už přestávám vykecávat a přesunu se k samotnému projektu, který by měl můj problém alespoň trošičku zmenšit.

Takže, úkolem je vybrat si určitý počet knížek, které si sice chcete přečíst, ale pořád se k tomu nemůžete dokopat. Množství je čistě na vás, ale mějte na paměti, že byste měli vybrané knihy v průběhu měsíce přečíst.
Další provedení toho, jak si knihy budete připomínat je pouze na vás. Já bych to viděla asi takhle, mnou vybrané knihy dám do postranního panelu blogu, dále si napíšu jejich jména na dva lepící papírky, kdy jeden umístím na knihovnu a druhý na nástěnku. To by mělo stačit na to, abych na ně nezapomněla a neustále si tento projekt připomínala. Přeci jenom, říká se: "Sejde z očí, sejde z mysli." A to se nám v tomto případě nesmí stát.

A teď už ke knihám, které si dávám za úkol tento měsíc přelouskat:

 Jako první tu máme Oživovatele. Na tuhle knihu jsem se neskutečně těšila, takže jsem si ji hnedka musela koupit... a už mi několik měsíců leží v knihovně netknutá a mně je to strašně líto, proto je na prvním místě. Navíc jsem na ní slyšela jenom samé kladné recenze, takže si myslím, že už je na čase se k ní dokopat.

A jako druhý tu máme Kouř a stíny. Už ani nevím, jak jsem se k ní dostala, ale myslím, že mě zaujala na databaziknih.cz, ale zaujala mě, takže jsem zvědavá, jaká bude a ráda bych ji přečetla ještě tento měsíc.

A jelikož mě v tom Marťa nechtěla nenechat samotnou, rozhodla se, že se také k dalšímu čtení trošku motivuje a tady už je její výběr:

Já tento měsíc plánuji přečíst Kameny osudu. Knihu mám sice jen půjčenou, ale stejně si ji ráda přečtu. Je to kniha od Flavie Bujorové, které bylo teprve 14 let, když knihu napsala. Doporučila mi ji kamarádka s tím, že je sice pro děti, ale je prý výborná.

Jako druhou si určitě přečtu knihu Marťan. Sice ji ještě nemám doma, ale měla by v blízkých dnech dorazit. O Marťanovi jsem se poprvé dozvěděla od Elis, která mi na ni dala přečíst skvělou recenzi. No a v tu chvíli bylo jasno. Tu musím mít. Už se na knihu moc těším!


A co vy, patříte také mezi ty, kteří mají plnou knihovnu nepřečtených knih? Zúčastníte se tohoto projektu pro větší motivaci ke čtení? 

15 komentářů:

  1. Jojo, to moc dobře znám :) Taky mám v knihovně několik knih, co jsem ještě nečetla, ale zatím to není tak strašné :D Nikdy jsem to nenechala narůst k počtu deseti knih, takže to zatím zvládám. Mám ale ten problém, že si vždycky naberu spoustu recenzáku (nemůžu si pomoct :D) a pak nemám na svoje knížky čas :D
    Držím ti palce, aby se ti to podařilo zredukovat ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To máš dobrý, já už se přehoupla přes několik desítek, proto jsem se rozhodla s tím něco začít dělat :D. To znám, a když už nemám recenzáky, tak mam knihy z knihovny, u kterých mi je blbý je držet zbytečně dlouho, tak čtu ty :D
      Děkuji :D

      Vymazat
  2. Motivace ke čtení je dobrý nápad. Taky mám plno knih v knihovně, které nejsou přečtené.
    http://kniho.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, že se ti nápad líbí :D Třeba se nám to podaří nějak rozumně zredukovat :D

      Vymazat
  3. V posledních týdnech skoro vůbec nečtu a už nevím ,co s tím dělat, takže se určitě zapojím! :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak už jsem i sepsala článek: http://upavlinydoma.blogspot.cz/2015/04/dokopej-se-ke-cteni-me-plany.html
      Doufám, že to všechno stihnu! :-D

      Vymazat
    2. Super :D Jdu se na něj mrknout :) Budu držet palce, abys všechno naplánované stihla přečíst :D

      Vymazat
  4. Já si nerada nařizuju, co musím přečíst, nechci to mít jako povinnost a často ani nevím, na jakou knihu budu mít náladu. Ale mám v plánu vytvořit si nějaké "předsevzetí" ohledně toho, něco víc obecnějšího než ty :) Zatím si říkám že bych měla číst hned knihy, které si koupím. To taky nestíhám :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně to ani moc nevadí, protože všechno, co mám doma bych si ráda přečetla, co nejdříve, jenom pořád nosím něco nového, takže na to nezbývá čas :D. Já si právě říkám, že bych nejdříve měla přečíst to staré, a pak až to nové :D

      Vymazat
  5. Máš naprostou pravdu, tohle zn snad každý knihomol... Já jdu příští týden do knihovny, tak uvidíme, co z toho zase bude :D Držím Ti palce :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ti přeji, abys vybrala nějaké skvělé knihy :D Já si občas říkám, že bych měla mít vstup do knihovny zakázán :D Děkuji

      Vymazat
  6. Moje knihovna se skládá především z nepřečtených knih! Hrůza, musím s tím nějak hnout. Pěkný projekt, možná se zapojím a budu doufát, že všechny ty knížky brzo přečtu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moje taky :D Děkujeme, snad se nám to brzy podaří nějak zredukovat :D

      Vymazat
  7. Nápad je to dobrý, prajem veľa šťastia. Ja až tak veľa neprečítaných kníh nemám, i keď samozrejme, nájdu sa aj také, avšak snažím sa to kombinovať s knihami z knižnice a požičanými od kamarátov a viac menej sa mi to zatiaľ darí :-) Každopádne dobrý nápad na projekt, prajem veľa šťastia a chuti do čítania :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkujeme :D To ti závidím :D Pro mě jsou na prvním místě recenzáky, potom knihy z knihovny a na ty mé už nezbývá čas :D.

      Vymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)