neděle 12. dubna 2015

Recenze: Do Poklidné modři

Autor: Veronica Rossi
Počet stran: 416
Série: Nebe
Díl v sérii: třetí
Nakladatelství: Knižní klub

Rok vydání ČR: 2014

"Takže... ta holka, Brooke," ozval se Soren a přerušil její myšlenky, "jaká je?" 
"Zapomeň na ni, a to hned," opáčil Roar. 
Soren se dopálil. "Všiml jsem si, jak se po mně dívala, když jsme se převlékali do uniforem." 
"Koukala se po tobě, protože jsi silný jako býk." 
Soren se nervózně, úsečně zasmál. "A to je dobře?" 
"Bylo by to skvělé, kdyby byla kráva." 

Veronica RossiVeronica Rossi se narodila v brazilském Riu de Janeiro. Vyrůstala a žila na různých místech po celém světě a nakonec se s manželem a dvěma syny usadila v severní Kalifornii. Absolvovala bakalářské studium na univerzitě v Los Angeles a potom studovala výtvarné umění v San Francisku.
Veronica mimořádně úspěšně debutovala postapokalyptickou sci-fi trilogií pro mládež. Práva na tuto knihu byly prodána do více než dvaceti zemí.




Ve světě našich hrdinů to jde z kopce. Éterové bouře nabírají na intenzitě a ničí jeden kus půdy za druhým. Árii i Perrymu dojde, že jedinou šancí na přežití je nalezení Poklidné modři. Jenže jediný, o kom vědí, že zná souřadnice hledaného místa je Sobol, který si má vzít za manželku Perryho sestru Liv.
Perry, který je krvepánem, má svých starostí dost a tak na nebezpečnou cestu vyráží pouze Árie a Roar, s úmyslem zjistit souřadnice a odvést Liv zpět k Tideům. Ale zda se jim to podaří, to už je něco jiného...


A je to tu. Závěr celé trilogie. Ani nevíte, jak moc je mi to líto, protože to byla jedna z nejlepších dystopií, jaké jsem četla. Škoda všech těch chyb, které knihy hodně srážejí, ale o tom až později.

Jak už jsem se zmínila, Do Poklidné modři je závěrem série a musím uznat, že příběh byl nadupaný, přesně takový, jak se od posledních dílů očekává. Naleznete zde spoustu akce, romantiky, napětí i zvratů, které vás spolu s poutavým stylem autorky nenechají vydechnout, dokud se nedostanete na konec knihy.
To, že se v příběhu vyskytují i vtipné scény, to už víme z předešlých dílů, ale tahle kniha byla hláškami nacpaná, což jsem uvítala.
Co obdivuji je, že se Veronica rozhodně nebojí zabíjet postavy, sice by se nemusela trefovat do těch mých oblíbených, ale s tím nic nenadělám. Takže rozhodně se na nějakou tu smrt připravte.
Dále musím říct, že měla skvěle vymyšlené světy i postavy. Můžete sledovat, jak se během předešlých dílů mění (jak samotný svět, tak i postavy) a přizpůsobují se novým podmínkám.
Bohužel je tu i jedna věc, kterou musím knize vytknout. Ta se ale netýká příběhu. Tolik chyb a překlepů jsem snad ještě v knize neviděla, téměř na každé stránce se aspoň jedna chybka vyskytla. Ale to není vše, obzvlášť mě překvapilo, že polovinu knihy je jméno Medvěda překládáno, a pak ke konci je z něho Bear. A to, že si překladatel chvilku jména pletl, to už byla jenom taková třešnička na dortu. Je to neuvěřitelná škoda, protože mě to neustále rušilo při čtení a shazuje to knihu na nižší úroveň. Nebýt všech těch chyb, dala bych plný počet hvězdiček, ale takhle jednu ubírám.

Jak už jsem psala výše, postavy prošly proměnami, ať už těmi drobnými nebo otočily o sto osmdesát stupňů, v příběhu je to vidět. Perry se mi zdál dospělejší, než v prvním díle. Konečně se sžil se svým kmenem a z emočního hlediska se s ním život taky nemazlil. Sice mi byl sympatický už od první chvíle, ale teď je mi ještě o něco sympatičtější.
Árie rozhodně zdrsněla a je nejspíš tou postavou, která se změnila úplně nejvíc. Snažila se dělat to, co ji přišlo jako nejlepší řešení, i když to ne vždy dopadlo dobře.
A Roar, toho jsem měla ráda už od první chvíle, ale v tomhle díle jsem ho opravdu litovala, i když by občas zasloužil pár facek. Chápu, proč dělal to, co dělal, ale na konci si zase všechno vyžehlil, takže moje obliba k němu neklesla.

Závěrem bych chtěla říct, že ten, kdo tuhle sérii nečetl, by to měl napravit, protože se okrádá o bezva čtení. Nebýt těch chyb, považovala bych příběh za téměř dokonalý. Sympatické postavy, příběh, u kterého se nenudíte, to je přesně materiál, který potřebujete ke stvoření skvělé knihy a dle mého názoru se to Veronice Rossi víc než povedlo.

HODNOCENÍ

Kniha: ♥ ♥   ♥

Obálka: ♥ ♥   

4 komentáře:

  1. Priznávam, že som nečítala a až doteraz som sériu zrejme ani nepoznala, avšak vyzerá to dobre. Páči sa mi obálka a ukážka je tiež super :D Pekne napísaná recenzia , zrejme si budem musieť knihu zohnať :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Série je skvělá, jenom škoda těch chyb. A obálky se mi líbily taky, i když si hlavní hrdiny přestavuji jinak :D. Děkuji, určitě si knihy sežeň :D

      Vymazat
  2. Ja vám tak závidím, že u vás vyšiel aj tento tretí diel. Škoda, že u nás sa tak nestane...nie je nič horšie ako nedokončenie skvelej série! No vždy si môžem prečítať tú vašu, aj keď som už teraz zmätená z tých mien, pretože v slovenčine boli iné a k tomu preklepy a chyby...no neviem, to by bol na mňa priveľký chaos. Alebo ju skúsim v angličtine...no ešte uvidím, ale určite chcem vedieť ako to všetko dopadne. Len ma mrzí, ak autorka opäť zabila jednu z obľúbených postáv...nemám to rada a prečo to vlastne robia?! Hnevá ma to! Ale máš pravdu, že kto túto sériu nečítal mal by to napraviť, pretože to stojí za to :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozhodně si ten poslední díl přečti, i když možná to bude lepší v té angličtině, alespoň unikneš tomu neskutečnému množství chyb :D. Já nevím, to zabíjení postav k tomu patří, přeci jenom by bylo divný, že se bojuje a všichni přežili...
      Souhlas :D

      Vymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)