neděle 4. července 2021

Kniha vs. obrazovka (2) - Pátá vlna

Dnes tu jsem s dalším porovnáním. A to knihy a filmu Pátá vlna, kterou jsem četla i viděla celkem nedávno. A jak moje srovnání dopadlo? 


Pátá vlna - informace


Film:
Délka: 111 min.
Žánr: Dobrodružný, Sci-fi, Thriller
Děj: V novém filmu Pátá vlna nalézáme většinu Země zničenou čtyřmi vlnami stále se stupňujících smrtících útoků. Cassie prchá světem, prostoupeným strachem a nedůvěrou, a zoufale se snaží zachránit svého mladšího bratra. A zatímco se připravuje na nevyhnutelnou vražednou pátou vlnu, spojí své síly s mladíkem, který by mohl představovat její poslední naději - jen kdyby mu dokázala důvěřovat. (zdroj: serialzone.cz)

Kniha: 
Autor: Rick Yancey
Série: Pátá vlna
Nakladatelství: Baronet

Co se mi dostalo do rukou jako první: kniha
Co se mi líbilo víc: kniha

Proč? 

Když jsem před několika lety četla Pátou vlnu poprvé, téměř okamžitě jsem si ji zamilovala. Lehce drsnější dystopický příběh s mimozemšťany, to bylo přesně pro mě. Kniha je plná akce, smrti a zajímavých hlášek.
No a pak tu máme film, který je totálně zabitý...ve filmu je tolik změn, které prostě nepřekousnu - například, že z jedné hlavní drsné mužské postavy udělali ženskou, která potenciál Řezníka nenaplnila ani trošku... Klíčové momenty (když se je zrovna ve filmu nerozhodli přeskočit) jsou odbyté a celý film působí nejen nudně, ale ani moc nemá hlavu ani patu... 
Prostě z mého pohledu zkazili, co zkazit mohli. 
Takže opět u mě vyhrává to, co se mi dostalo do rukou jako první. V tomto případě je to kniha, kterou mohu vřele doporučit. No a film? Na ten se zase hodně dlouho nepodívám... 

4 komentáře:

  1. Bohužel i to se stává. Nejhorší je, když člověk ví, jak má děj pokračovat a těší se na to... a film se otáčí úplně jinam. :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně, hlavně mě hrozně vytáčí, když se film nedrží děje knihy :D

      Vymazat
  2. Skvělý článek :) To jsme na tom podobně :) Taky na mě Pátá vlna jako film moc nazapůsobila a skoro si už ani nepamatuji detaily z filmu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, já se hlavně na film hrozně těšila, protože v době, kdy to mělo jít do kin, jsem četla knihu a byla hrozně nadšená...

      Vymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)