neděle 12. září 2021

Recenze: Kořist

Autor: Darcy Coates
Počet stran: 368
Série: ---
Díl v sérii: ---
Nakladatelství: Fobos

Rok vydání ČR: 2021
"Zítra," řekl. Zítra přijde den, kdy najde cestu ven. Zítra touto dobou už bude v posteli, s plným žaludkem a se zapnutou televizí v rohu pokoje. Zavřel oči. Větve byly nepohodlné, ale když uvolnil končetiny, začal na něj doléhat spánek. 
Lesem se rozlehl známý zvuk: skřípění drápů o staré kmeny. Todd se s trhnutím probudil. Zvuk se ozval téměř přímo pod ním. 
Ne. Jak mě to našlo? 
Otočil se na svém bidýlku a snažil se ve stínech zahlédnout nějaký pohyb. Zvuk vycházel zleva. Pak zprava. Potom ucítil, jak se strom pod ním zachvěl, když se do něj zaryly netvorovy drápy. 

Hluboký les v Ashloughu na první pohled působí jako oblíbená turistická destinace, ve které se dá strávit příjemný den. Ale pokud sejdete z vyznačené stezky, les se záhy promění v noční můru a tajemný přízrak v tu chvíli vyrazí na svůj lov...  

Dvaadvacetiletá Eileen se ztratila během výletu v lese Ashlough. Jediné, co po ní zůstalo je fotoaparát s podivnými fotkami. Policie ji považuje za mrtvou ještě dříve, než pátrání pomalu začne. Proto se iniciativy chopí její bratr Chris a spolu s dalšími kamarády vyráží po Eileených stopách hluboko do lesa. Ale když zjistí, že v lese nejsou sami, je už pozdě... 

zdroj

Darcy Coates znám díky její sérii Strašidelné domy, které se mi sice příliš strašidelné nezdály, ale přesvědčily mě, že tuto autorku nemám opomíjet. Takže jsem neváhala a pustila se i do její další knihy. A jak se mi tedy Kořist líbila? 

zdroj
Hned na úvod musím říct, že Kořist byla velmi milým, překvapením, o čemž svědčí i fakt, že jsem ji přelouskala během jediného dne.
Samotný děj knihy sice není moc originální, ale za to je neskutečně čtivý a vtáhne vás už od první stránky. Autorce se povedlo perfektně vykreslit prostředí lesa, kdy za denního světla působí převážně přívětivě, za to v noci se z něho stává místo z nejhorších nočních můr. 
Příběh je vyprávěný z pohledů několika postav, což sice ze začátku trochu zhoršuje orientaci čtenáře v tom kdo je kdo, ale to je jen malá cena za to, že tento styl vyprávění v čtenáři prodlužuje napětí. Kapitoly totiž převážně končí v napínavé situaci a v té další se již přesouváme k jiné postavě, která se nachází jinde a řeší zrovna zcela něco úplně jiného. 
zdroj

Když už mluvím o postavách, nelze se nezmínit o faktu, že jsou všechny velmi zajímavé a svým způsobem vám přirostou k srdci - teď mluvím hlavně o skupině kamarádů, kteří se vydávají zachránit Eileen, a kterým budete držet palce, aby bez úhony lesem prošli. 
Což mě přivádí k dalšímu faktu, a to tomu, že ačkoli se jedná o horor, nečekejte hektolitry krve nebo násilnického vraha, který se vyžívá v mučení a odřezávání různých částí těla. Na tohle můžete spíš zapomenout. V knize se sice najde několik okamžiků, kdy se znechuceně zašklebíte nad nějakým trošku detailnějším popisem, ale autorka více méně staví celý příběh na napětí a atmosféře ponurého lesa. Knize to podle mého názoru nijak neškodí a čtenář si ji může náležitě užít. 

Kořist je velmi čtivou knížkou, u které se sice pravděpodobně bát nebudete, ale přesto si můžete užít její napínavou a skvěle vykreslenou atmosféru. Pokud jste fanoušky Darcy Coates, tak je pro vás tato kniha nutností. Pokud autorku neznáte, ale máte chuť na příběh v lehce hororovém stylu, ale nechcete ani potoky krve, tak vám Kořist mohu jedině doporučit. 

HODNOCENÍ

Kniha: 4,8/5

Obálka: 4/5


4 komentáře:

  1. Kořist mám v plánu, stejně tak i další knihy od Darcy Coates. :D

    OdpovědětVymazat
  2. Od autorky mě lákají spíš její Strašidelné domy. :)
    Naše obálka se mi líbí mnohém víc, března zahraniční. Přijde mi taková tajemnější. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Strašidelné domy mám také přečtené, ale tohle mi přišlo možná i o chlup lepší :D
      S obálkou souhlasím :D

      Vymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)