sobota 25. prosince 2021

RC recenze: Temné cesty

Temné cestyTemné cestyAutor: Chevy Stevens
Počet stran: 368
Série: ---
Díl v sérii: ---
Nakladatelství: Ocelot

Rok vydání ČR: 2021
Smrt si pro mě nepřišla v překrásném výbuchu světel ani s doprovodem zpívajících andělů, vlastně ji neprovázelo vůbec nic. Byla to ostrá, pronikavá bolest. Škrtil mě a díval se mi do očí. Cítila jsem překvapení. Dokonce i když mi tkáně hrdla povolily a popraskaly mi cévky v očích, myslela jsem si, že po hlavní silnici někdo přijede. Někdo to uvidí. Objeví se reflektory auta a zazní něčí křik. 
No, na nějaký křik jsem se zmohla. Dokud, jak jsem řekla, mě nezardousil a už to nešlo.  

Smrt otce, stěhování k slizkému policistovi a následný útěk do hor a ztráta přítelkyně. Tak by se dal popsat aktuální život Hailey. Beth se také obrátí život vzhůru nohama a vydává se do Cold Creek hledat pravdu o tom, co se vlastně stalo její sestře. Podaří se oběma odhalit pravdu a přežít? 

Hailey miluje přírodu a díky svému otci v ní dokáže přežít. Když se z ní stane sirotek a musí se přestěhovat k tetě a jejímu slizkému manželovi, brzy dojde k názoru, že musí utéct, aby přežila. Rozhodne se tedy, že dokud nebude plnoletá, bude přežívat v horské chatě v lese. Všichni si myslí, že se stala obětí silničního vraha, což ji pomůže zamést stopy. 
O rok později přijíždí do Cold Creek Beth, která chce poznat, jak její zavražděná sestra žila. Beth se vydává po stopách své sestry až začne odhalovat různá tajemství... 

zdroj

Na Temné cesty jsem se hodně těšila díky anotaci i kvůli tomu, že je příběh inspirovaný skutečnou událostí. A jak se mi kniha líbila po jejím přečtení? 

zdroj
Temné cesty začínají hodně povedeným prologem, který opravdu naláká. Přeci jen - silnice, na které řádí několik sériových vrahů v průběhu let - to zní prostě neodolatelně. 
Takže prolog jsem slupla jako malinu a s velkým očekáváním se pustila do příběhu. Ale mé nadšení s každou stránkou začalo opadávat. Místo temné a strašidelné silnice totiž autorka rozjela úplně jiné zápletky. 
V první části se tak seznamujeme s Hailey, z jejíž pohledu je tato část vyprávěná. Přiznám se, že postavy této knihy mě zrovna dvakrát neokouzlily a ani Hailey nebyla výjimkou. 
Všechny postavy na mě působily hodně uměle a bylo znát, že je autorka hodně vodí za ručičku a hází jim do cesty události tak, aby "snadno" dosáhly svých cílů. 
zdroj

Například samotné Haileyino pátrání začne takřka z ničeho nic. To samé i její vztah. Jako lusknutím prstů se zrodí láska jako trám... No, prostě většina událostí působí tak nějak uměle. 
Druhá část je z pohledu Beth, ke které jsem si rovněž nenašla cestu. Beth rozjíždí pátrání po stopách sestřina života a sama bojuje se svojí úzkostí a smutkem. 
Postupem času se všechny dějové linky proplétají a ačkoliv je kniha poměrně dost čtivá, i když hluchá místa se v průběhu najdou, stejně tomu něco chybí. Nějaký wow efekt, který by čtenáře dostal. 
zdroj
Rozhodně nečekejte strašidelný thriller, u kterého si budete napětím kousat nehty, to vůbec ne. 
Spíš se připravte na občasné nelogické chování postav, nedostatečné vysvětlení některých situací a rovnou zapomeňte na temnou silnici a její vrahy, to je spíše okrajovým tématem - neustále se o něm mluví, ale víceméně s příběhem souvisí minimálně. 
Temné cesty jsou spíše o lidských životech, o řešení věcí svojí vlastní cestou a o vyrovnání se se ztrátou blízké osoby. Z čehož vyplívá, že se můžete těšit hlavně na vztahové a rodinné problémy, sílu přátelství a to vše tváří v tvář zlu.
zdroj

Celkově se tedy jedná spíše o takový průměrný příběh, který neurazí, ale ani nijak zvlášť nenadchne. Určitá zvědavost, jak kniha dopadne vás u čtení bude držet, ale ve výsledku samotný závěr také úplně neuhrane, i když je celkem nečekaný.
To ale nemění nic na tom, že si tento příběh rozhodně své čtenáře najde. Jen je škoda, že jsme nepřímo nalákáni na něco jiného, než ve výsledku dostaneme. 
Pokud jste totiž již před čtením knihy smířeni s tím, že příběh není jen o silnici plné vrahů, můžete být i příjemně překvapeni množstvím zápletek, které vás ve knize čekají. 

Takže pokud máte chuť si přečíst knihu o tom, jak se jedna teenagerka vypořádá se slizkým strýcem, zatímco se jí do cesty připlete i sériový vrah, tak zde nesáhnete vedle. Pokud ale máte chuť na temný thriller, jak se kniha tváří, budete pravděpodobně trochu zklamaní. 

Recenze je psaná pro internetové knihkupectví Megaknihy.cz, kterým tímto moc děkuji za poskytnutí recenzního výtisku. Knihu můžete zakoupit zde


HODNOCENÍ

Kniha: 3,5/5

Obálka: 4/5

2 komentáře:

  1. Thrillery jdou spíš mimo mě a ani tohle nebude výjimka. Co mě ale zaujalo, je super obálka. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Obálku má knížka opravdu povedenou, to souhlasím. Ale co jsem tak koukala na hodnocení, tak mi to přišlo tak půl na půl. Někdo je z knihy vyloženě nadšený, ale pak jsem narazila na recenze, co mají dost podobný názor jako já :) Ale kniha si své čtenáře rozhodně najde, o tom nepochybuji :)

      Vymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)