neděle 24. března 2024

RC recenze: Ztracená města

Kus mého srdceAutor: Matthew Reilly
Počet stran: 381
Série: Jack West Jr.
Díl v sérii: pátý
Nakladatelství: Alpress

Rok vydání ČR: 2023
"Zde Jaeger Eins a se mnou i ostatní rytíři Zlaté osmy. Byli jsme podle zákona pověřeni zabít kapitána Westa a zajmout jeho dceru, a pokud je zde, tak i jejího přítele mladého pana Calvina. Odměna za to byla řádně složena a došlo k uzavření dohody. Jmenovaní jsou odteď naším vlastnictvím. Jago, vy jste podle mého mínění přišel pro Háda a Westa. Povolíme vám odvést si Háda, ale Westa ne. On a ti dva mladí patří nám." 

Hromady hádanek, které je nutné rozluštit, než nastane konec světa. A kdo je na tuhle práci lepší, než Jack West a jeho tým? 

Jack West a jeho přátelé stojí opět před nelehkým úkolem. Tentokrát jde o boj za záchranu světa, ke kterému Jack tak trošku sám přispěl díky událostem v předchozím dílu. Aby odvrátil nebezpečí, musí Jack a jeho tým najít tři ztracená města, vyřešit hádanky a vypořádat se se svými nepřáteli. Podaří se mu to a zachrání svět? 


Na Ztracená města mě nalákala hlavně ta podařená obálka a chuť přečíst si zase jednou něco dobrodružného. A co na knihu po přečtení říkám? 

Hned na začátek musím zmínit, že tuhle sérii opravdu nedoporučuji číst na přeskáčku. Já si bohužel nevšimla, že jde o sérii a začala tímto (pátým) dílem a ze začátku měla v příběhu pěkný guláš. Což samozřejmě není chyba knihy, ale moje.
Autor ve Ztracených městech sice lehce rekapituluje dění předchozích dílů, ale přišlo mi, že jde o pouhé minimum. Orientaci v příběhu vám neulehčí ani velké množství postav a jejich schopnosti. Na druhou stranu ale musím pochválit, že jednotliví hrdinové jsou velmi dobře zpracovaní a jakmile jsem se zorientovala, čekala na mě jedna velká jízda.
Těšit se tak můžete na vše, co má dobrodružná kniha obsahovat. To znamená hromadu akce, ať už jde o přestřelky nebo souboje na nože. Velké množství hádanek, které nám autor zprostředkovává i pomocí obrázků, jež doplňují texty příběhu a pomáhají čtenářům lépe si jednotlivé kousky představit. Kromě obrázků kniha obsahuje i mapy, které pomáhají v orientaci.
Co mě hodně potěšilo byl fakt, že je do příběhu zakomponovaná i mytologie, legendy a potkat se zde můžete i s bohy.
Trošku mi vadilo neustálé skákání pohledů z postavy na postavu, ale pokud je budete znát z předchozích dílů, pravděpodobně vám to vadit nebude. 
Co vás ale zaručeně naštve je závěr knihy. Nejprve mi vadilo, že vzhledem k událostem nejsou v textu dostatečně promítnuté emoce a hned vzápětí přijde od autora facka v podobě otevřeného konce. 

Pokud máte rádi dobrodružné knihy lehce připomínající Indiana Jonese, tak tohle je něco, co si musíte přečíst. Jen začněte od prvního dílu :).

Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji nakladatelství Alpress
Knihu můžete zakoupit v jejich e-shopu.

HODNOCENÍ

Kniha: 4/5

Obálka: 3,5/5

Žádné komentáře:

Okomentovat

Za každý váš komentář děkujeme :)