pondělí 7. listopadu 2022

RC recenze: Čistá pravda

Nothing But the TruthČistá pravdaAutor: Holly James
Počet stran: 232
Série: ---
Díl v sérii: ---
Nakladatelství: Alpress

Rok vydání ČR: 2022
Lucy se zhluboka nadechla. Pochopila, jak výrazně se taková stížnost může promítnout do reality. Už poněkolikáté si dnes uvědomila, že říkat pravdu je možná správné, ale rozhodně ne snadné. "Ano," vypravila ze sebe téměř šeptem, a tak si odkašlala a pokusila se o odhodlanější tón. "Ano, souhlasím." 

Drobné lži, naprosto neškodné... ale jak se vám obrátí život vzhůru nohama, když najednou nejste schopni vypustit z úst i tu nejmenší lež? O tom zjistí své Lucy... 

Lucy pracuje v prestižní marketingové firmě, kde se hodně dbá na zevnějšek. Kromě práce, kterou miluje, má i přítele, od kterého každou chvíli čeká žádost o ruku. Den před svými narozeninami na něj Lucy čeká v baru a barman jí namíchá speciální drink, jenže to ještě netuší, že když se další den probudí, tak nebude schopná lhát. A tak startuje sled událostí, při kterých říkat pravdu, může být fatální...  

zdroj

Na Čistou pravdu jsem se dost těšila a jak u mě dopadla? 

Od knihy Čistá pravda jsem čekala vtipný příběh, kdy se hlavní hrdinka kvůli neschopnosti lhát dostane do prekérních situací, ale místo toho jsem dostala něco úplně jiného, než jsem čekala.
Čistá pravda je totiž takovým, dle mého názoru, spíše nereálným pohádkovým příběhem, který poukazuje na to, že když se nám něco nelíbí, tak se máme ozvat. V tomto případě zde hraje hlavní roli nerovnoprávnost pohlaví a obtěžování.
Souhlasím s tím, že je třeba upozornit na to, co se nám nelíbí, ale v tomto příběhu už je to poněkud přehnané a nemyslím si, že chování hlavní hrdinky by mělo takové následky, o kterých se nás autorka snažila přesvědčit.
Ačkoliv byla kniha velmi čtivá, nějaké výhrady jsem k ní měla.
První polovina knihy se točí právě kolem toho, jak je ženské pohlaví znevýhodněné oproti mužům. Podle mého názoru je to zde opět vykreslené velmi přehnaně, protože to na mě působilo, že autorka z žen udělala hloupoučká stvoření, která neumí myslet sama za sebe a musí se řídit pravidly, která stanovili muži - tím myslím držet diety, starat se o svůj vzhled a trpět na podpatcích. Abych pravdu řekla, tak tahle část mi lezla na nervy a možná právě díky ní jsem si nedokázala oblíbit hlavní postavu, která to celé podněcovala a podle mě se chovala naprosto nelogicky. 
Pak se do příběhu zamotalo i obtěžování na pracovišti, které zamíchalo s dějem. Zde musím vytknout, že mi hodně vadilo nepřeložené slovo harassment. Chápu, že většina už ví, co to znamená, jen mi to v české knize působilo jako pěst na oko. 
Samotné obtěžování bylo podle mě zpracované dobře a příběh ukazuje, že v tomto obvinění jde opravdu slovo proti slovu a blbě se to celé dokazuje.
V druhé polovině knihy se do děje přimíchá i romantická dějová linka, kdy na scénu přichází barman Adam, který okouzlí všechny romantické duše a nepřímo pomáhá s vývojem hlavní hrdinky. 
Celkově musím říct, že je kniha velmi čtivá a díky menšímu počtu stránek se jedná spíše o takovou jednohubku, kterou budete mít brzy přečtenou. Líbila se mi myšlenka příběhu, ale bohužel musím říct, že zpracování trošku pokulhává tím, jak je všechno hnané až do extrému. 

Čtivá knížka o tom, jak je důležité přiznat si pravdu a nebát se ozvat. Sice jsou některé situace spíše přehnané a samotný příběh působí až pohádkově, ale špatné čtení to není. 

Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji nakladatelství Alpress
Knihu můžete zakoupit v jejich e-shopu.

HODNOCENÍ

Kniha: 3/5

Obálka: 3,5/5

Žádné komentáře:

Okomentovat

Za každý váš komentář děkujeme :)