Recenze: Slza

Autor: Lauren Kate
Počet stran: 336
Série: Atlantida
Díl v sérii: první
Nakladatelství: Yoli
"Sebevražda. To slovo znělo dramatičněji, než jak samotný pokus ve skutečnosti vypadal. Noc předtím, než měla Eureka nastoupit do posledního ročníku střední školy, prostě otevřela okno a lehla si na postel. Nechala nad sebou vlát průhlednou bílou záclonu a snažila se myslet na všechny úžasné věci, které ji v budoucnu čekají. Jenže její mysl neustále sklouzávala zpět ke ztraceným okamžikům radosti, které se už nikdy nevrátí. V minulosti žít nemohla, a tak usoudila, že už prostě nemůže žít vůbec."
Světoznámá americká spisovatelka, která se proslavila zejména svojí sérií Andělé, je tu zpět s další knihou, jenž se zabývá příběhem mladé Eureky.
Eureku stíhá jedna tragedie za druhou a postupně se odcizuje jak rodině, tak i přátelům. Lidé kolem ní umírají a stále ji pronásleduje vysoký bledý blonďák Ander, jehož chování je více než divné. Na konci knihy se však všechno vysvětlí a zjistí se, že Anderovo chování bylo opodstatněné.
Co se týče hlavní hrdinky Eureky, mně osobně byla opravdu nesympatická, celou dobu příběhu se jenom litovala a nesnažila se udělat nic pro to, aby se ze svých depresí dostala. O Brooksovi toho moc říct nemůžu, protože jsem si na něho názor prostě neudělala (po přečtení knihy pochopíte proč). Naopak Ander mi přirostl k srdci, ta jeho tajemnost byla skvěle popsaná. I když pak asi na půlku knihy zmizel neznámo kam, těšila jsem se na chvíli, kdy se zase objeví na scéně.

Konečný verdikt:

Na tuhle knížku jsem se neskutečně těšila a hned jak jsem měla čas, vrhla jsem se na ni... a přišlo velké zklamání. Celou dobu jsem se nudila, protože se nic moc nedělo. Všude bylo nespočet dlouhých popisů (některé nebyly ani pro příběh důležitě, viz. popis muzea.) Ale obrnila jsem se a četla dál. Zhruba 80 stránek před koncem se příběh konečně rozjel a akce byla téměř na každé stránce. Konečně mě ta kniha začala bavit a hle, byl konec.
A jelikož jsem toho názoru, že posledních 80 stránek (byť sebelepších) prostě nemůže táhnout 300 stránkovou knihu, hodnotím jako slabý podprůměr. Ale pokud chcete poklidné čtení, které vyvrcholí ke konci, rozhodně se pusťte do čtení.

Hodnocení:

Kniha: ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Obálka:  ♥ ♥ ♥ ♥