neděle 13. prosince 2015

RC recenze: Bitva o labyrint

Autor: Rick Riordan
Počet stran: 384
Série: Percy Jackson
Díl v sérii: čtvrtý
Nakladatelství: Fragment

Rok vydání ČR: 2011
"Já si nemyslela - " Annabeth zaváhala. "No, nemyslela jsem, že máte hrdiny v lásce." 
Héra se shovívavě usmála. "Kvůli té malé roztržce, kterou jsem měla s Héraklem? Upřímě řečeno, kvůli té jedné neshodě jsem si vysloužila dost špatnou pověst." 
"Nepokoušela jste se ho zabít, hm, spíš několikrát?" zeptala se Annabeth. 
Héra přezíravě mávla rukou. "To je dávno pryč, má drahá. Kromě toho, je to jedno z dětí mého milovaného manžela, které má s jinou ženou. Došla mi trpělivost, to připouštím. Ale Zeus a já jsme od té doby absolvovali pár povedených sezení v manželské poradně. Probrali jsme své city a nakonec se pochopili - zvlášť po tom posledním incidentu." 


Řecká mytologie opět ožívá uprostřed moderního světa, ale jen vyvolení dokážou prohlédnout skrz mlhu a spatřit pravou tvář nestvůr. Jednou takovou osobou je i Rachel, která se na velkou část dobrodružství připojí k našim hrdinům. 

Percy je zase o rok starší a pouští se do velkého dobrodružství, které zahrnuje soustu mytologických nestvůr, bohů a nově i Daidalův labyrint. Percy s přáteli se vydávají do tajemných chodeb proslulého labyrintu a snaží se najít jeho tvůrce.
Luke zatím sjednocuje Kronovu armádu a snaží se najít Ariadninu nit, která by je bezpečně dopravila do tábora polokrevných, který mají v úmyslu zničit.
Podaří se Percymu a jeho přátelům najít geniálního Daidala dříve, než Luke zničí jejich tábor? 
Percy Jackson je naprosto skvělá série, která okouzlila již nejednoho čtenáře, a ani já nejsem výjimkou, proto se není čemu divit, že jsem si nemohla nechat ujít již čtvrtý díl, který se odehrává v proslulém labyrintu.

Percymu táhne na patnáctý rok a čas na splnění proroctví se pomalu chýlí ke konci. Sama za sebe můžu říct, že čím je Percy starší, tím je celá série lepší, přeci jenom, už není dítě, takže veškeré jeho souboje působí uvěřitelněji.
zdroj
Také si už začíná víc uvědomovat děvčata, která se kolem něho točí. I když je v tomhle ohledu poněkud natvrdlý... ale díky tomu se nám Rick Riordan postaral o novou, zábavnou linku, kdy do příběhu přidal postavu Rachel a starou dobrou Annabeth tak přiměl k žárlivosti a musím uznat, že pro Percyho je naše žárlivá polobohyně mnohem horší, než útoky kdoví jakých nestvůr.
Další novou postavou, která dostala v příběhu větší roli je Nico, na kterého jsem velmi zvědavá, jak se zachová v příštím, závěrečném díle. Soudě podle jeho otce bude mít obrovský potenciál.
Příznivce akčních knih určitě potěší, že je Bitva o labyrint oproti předchozím dílům víc akčnější a obsahuje jednu větší bitvu, která ale mě osobně poněkud zklamala. Na to, jaká to měla být důležitá událost příběhu, byla poněkud odbytá, hlavně její závěr, který se mi vůbec nelíbil.
Ale tohle jedno zklamání nemění nic na tom, jak obrovskou má Rick Riordan fantazii a skvělé nápady, které dokáže ve svých příbězích využít a to je nejdůležitější. Mě například nikdy nepřestane fascinovat propojení mytologického světa s tím skutečným.
Co se mi ale na knize líbilo nejvíc, byla atmosféra, kdy víte, že se příběh chýlí ke konci a vy prostě cítíte, jak si autor tímto dílem připravuje půdu pro závěr série. Naplní vás očekáváním a vy budete na jednu stranu chtít, abyste už závěrečný díl drželi v ruce, ale na druhou stranu vám bude líto, že se tahle úžasná série blíží ke konci.

Celá série Percy Jackson je skvělé, oddechové čtení, které vás zabaví na dlouhé hodiny. Pokud jste se doposud těmto knihám vyhýbali, doporučuji vyzkoušet alespoň první díl, je velká šance, že vás série strhne tak, jako mě.  

Za poskytnutí recenzního výtisku mockrát děkuji nakladatelství Fragment, kde také můžete knihu zakoupit.

HODNOCENÍ

Kniha: 4/5

Obálka: 2/5

Žádné komentáře:

Okomentovat

Za každý váš komentář děkujeme :)