neděle 28. října 2018

RC recenze: Kartosský gambit

The Kartoss Gambit (The Way of the Shaman #2)Kartosský gambitAutor: Vasilij Michajlovič Mahaněnko
Počet stran: 320
Série: Cesta šamana
Díl v sérii: druhý
Nakladatelství: Fantom Print

Rok vydání ČR: 2018
Uběhlo několik sekund, ale goblini nezaútočili. Nepochyboval jsem, že už mě spatřili. Oba lučištníci téměř vypadli z věže, když hleděli, jaká krasavice je přišla navštívit. Najednou goblin, kterého jsem měl vybraného, získal bonus ve formě srdce: Zbožňování. Odhodil luk a šplhal dolů z věže. Druhý goblin se k prvnímu záhy přidal. Že by to zabralo? 
Pomalu jsem se krok za krokem vracel pozpátku ke keřům a pod ochranu útočné síly vlčí smečky. Láskou zasažení goblini otevřeli bránu, utíkali směrem ke mně a cestou mi posílali vzdušné polibky. Jak nechutné. Jeden z dvojice zamilovaných přiskočil ke keři, za kterým se ukrýval vlk, a vylomil pár větviček. To mi chce přinést květiny? 


Po úchvatném prvním dílu pokračuje Mahan ve své cestě za tím, stát se velkým šamanem. Jaká dobrodružství se mu postaví do cesty tentokrát? 

Virtuální život v Barlioně pokračuje. Hlavní hrdina Mahan se přesouvá z dolu, kde si odpykával první část svého trestu, do hlavního herního světa. Osud ho ale zavede do odlehlé vesničky, kde to zrovna moc nežije. Shodou okolností však Mahan natrefí na neobyčejné úkoly, které jeho další pokračování ve hře udělají mnohem zajímavější, než se mohlo na první pohled zdát. Podaří se mu přežít i nový scénář, který se v Barlioně rozjíždí?

Výsledek obrázku pro cesta šamana
zdroj

Při čtení prvního dílu mě tato série dočista uchvátila, proto jsem se nemohla dočkat, až se mi do rukou dostane pokračování. A když se tak stalo, byla jsem nadšená či zklamaná?

Výsledek obrázku pro drak
zdroj
Prozradím to hned na začátku. Z Kartosského gambitu jsem byla nadšená a také na rovinu říkám, že pokud máte alespoň trochu rádi hry či žánr LitRPG, je velká pravděpodobnost, že Cesta šamana naprosto uchvátí a zajistí pročtenou noc i vám, protože se od příběhu prostě nejde odtrhnout.
Hlavní hrdina Mahan je neskutečný sympaťák se smyslem pro humor. Jeho vyprávění a doprovodné komentáře vás pohltí a vy příběh smlsnete jako malinu.
Výsledek obrázku pro goblin
zdroj
Kartosský gambit má sice trošku pomalejší začátek, než první díl a obsahuje i pár míst, kde děj trošku zpomalí, ale přesto se kniha jako celek velmi povedla.
Také si neodpustím poznámku (týká se obou dílů série), že ačkoli je Mahan trestanec, který hraje za typ postavy, jež je velmi neoblíbená, dokonce až nepopulární, a měl by tak mít ztížené podmínky, téměř vše mu prochází až neuvěřitelně lehce. Díky šťastným náhodám se posouvá mílovými kroky vpřed, jak k lepším úkolům a vybavení, tak ve vylepšování své postavy a "mazlíčka". To trošku může kazit výsledný dojem ze čtení.
Oproti prvnímu dílu se v Kartosském gambitu dočkáme nových postav a více se dozvídáme o samotné Barlioně, jinak můžete očekávat více méně to samé, co v předchozím díle.
Ale jak říkám, tohle jsou pouze malé vady na kráse jinak výborné, odpočinkové knihy, u které zrelaxujete a naplní vás příjemným pocitem z přečtení super knihy.

Na této knize se těžko vychvalují jednotlivé části, protože funguje výborně jako celek. A ačkoli to není úplně dokonalý příběh, stejně potěší všechny příznivce her a vtipných fantasy příběhů. Za mě tedy hodnotím - tuhle sérii si nenechte ujít!

Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji knihkupectví Knihcentrum.
Knihu můžete zakoupit v jejich e-shopu.
 


HODNOCENÍ

Kniha: 4,5/5

Obálka: 4/5

2 komentáře:

  1. Vážně, tuhle sérii si musím přečíst. :D Věřím, že by mě zaujala a vůbec nepustila, jen se k tomu dostat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozhodně si ji přečti :D Je skvělá, jinak potíže s časem také moc dobře znám :)

      Vymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)