středa 17. října 2018

RC recenze: Nebezpečná laskavost

Výsledek obrázku pro A simple favor bookNebezpečná laskavostAutor: Darcey Bell
Počet stran: 350
Série: ---
Díl v sérii: ---
Nakladatelství: Leda

Rok vydání ČR: 2018
Každý má nějaké tajemství, říkávala moje matka. To není zrovna vhodná rada do života dceři, když chcete, aby z ní vyrostla normální, zdravá žena, která dokáže navázat zdravé vztahy s dalšími zdravými lidmi. Jenže maminka pro to určitě měla své důvody. 
Čtyři dny poté, co tatínek umřel - to mi bylo osmnáct - u nás zaklepal cizí člověk. Maminka se podívala z okna a řekla: "Podívej, Stephanie! Tvůj táta!"


Dvě matky, dva synové, dvě nejlepší kamarádky. Ale je všechno tak pohádkové, jak vypadá? Co když  vše není tak upřímné, jak se zdá? 

Na jedné straně je okouzlující žena na úrovni. Má kariéru v módním oboru, prima manžela a skvělého syna. Taková je Emily. Na straně druhé je Stephanie. Zodpovědná matka, která se snaží, aby její syn měl co nejlepší život i navzdory tomu, že jeho otec zemřel při tragické nehodě. Tyto dvě ženy se stanou nejlepšími kamarádkami, až do chvíle, kdy Emily požádá Stephanie o zdánlivě obyčejnou laskavost...

Výsledek obrázku pro a simple favor book
zdroj

Kniha, která přímo vybízí ke čtení svojí obálkou a zajímavou anotací, ale je opravdu tak dobrá, aby si zasloužila bestsellerovou nálepku?

Výsledek obrázku pro nebezpečná laskavost
zdroj
Na knihu jsem byla hodně zvědavá, proto, když se mi dostala do rukou, okamžitě jsem se pustila do čtení. A abych pravdu řekla, celá kniha se četla celkem dobře.
Autorka má totiž skvělý talent dokonale zmást čtenáře. Takže ve většině případů neodhadnete, jak se bude příběh dál vyvíjet.
Další věc, kterou mě příběh zaujal, a kterou se odlišuje od ostatních příběhů, jsou blogové příspěvky, jež hlavní hrdinka přidává na svůj blog. A že jich je požehnaně!
Bohužel jsem ale narazila i na pár věcí, které mi zrovna dvakrát nesedly. Jako například hlavní hrdinka Stephanie.
Ta ženská byla neuvěřitelně naivní a nerozhodovala se zrovna chytře. Abych pravdu řekla, mít někoho takového ve svém okolí, tak beru nohy na ramena a utíkám pryč tak daleko a tak rychle, že po mně zbude pouze ohnivá čára.
Výsledek obrázku pro nebezpečná laskavost
zdroj
Druhým negativem, které musím zmínit, také souviselo s hlavní hrdinkou. Tohle asi bude spíš subjektivní názor, ale stejně se o něj podělím - Stephanie byla doslova posedlá tím, že je máma - tohle slovo jste skoro na každé stránce, v různých obměnách, mohli vidět téměř vždy. Takže to po chvíli může začít lézt na nervy.
Ale ve výsledku nemůžu říct, že by to byla špatná kniha.
Příběh je plný manipulace, intrik a nepředvídatelných okamžiků prošpikovanými podvody.
Navíc je kniha psaná z různých pohledů, takže opravdu nepřijdete ani o kousek děje.

Co ale o tomto příběhu říct závěrem? Kniha rozhodně neurazí, ale ani to nebyla kniha roku. Každý, kdo má rád záhady a nepředvídatelné příběhy prošpikované blogovými příspěvky, si zde určitě přijde na své. Líbilo se mi, že dva hlavní charaktery jsou naprosto odlišné a i když má Nebezpečná laskavost lehké nedostatky, stejně si myslím, že stojí za přečtení.

Za poskytnutí recenzního výtisku mockrát děkuji nakladatelství Leda, kde také můžete knihu zakoupit.

HODNOCENÍ

Kniha: 3,5/5

Obálka: 5/5

2 komentáře:

  1. Popravdě vím jen, že existuje film a měla jsem jej v plánu vidět. Takhle díky tobě vím, že existuje i kniha, takže rovnou můžu zkusit jak knihu, tak i film. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vidíš a já to měla přesně naopak :D Věděla jsem o knize, ale o filmu jsem se dozvěděla teprve nedávno :D

      Vymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)