neděle 10. ledna 2021

RC recenze: Tajemství krve

Tear Me ApartTajemství krveAutor: J. T. Ellison
Počet stran: 472
Série: ---
Díl v sérii: ---
Nakladatelství: Leda

Rok vydání ČR: 2020
Ona se ani nepohne, ale promluví. Hlas má hluboký a melodický a zároveň ostrý jako tisíc žiletek: "Ještě jednou sáhni na moje věci, a zabiju tě." 
"Jasně." 
Češu se dál. Ona se otočí, a když se na ni podívám, strašně se leknu. Z očí jí čiší taková nenávist, že to vypadá, jako by na posteli najednou seděl pekelný démon. Vlasy se jí vznášejí kolem hlavy jako tmavý bouřkový mrak a doslova cítím hromy a blesky, kterými hrozí vybuchnout. O krok ustoupím a hodím jí hřeben na postel. 
Uculí se a zase se otočí k oknu.

Od kvalifikace do olympijského týmu dělí Mindy pouze jeden sjezd a právě ten jí otočí život vzhůru nohama. Nejenom, že jí diagnostikují velmi vážné onemocnění, ale zároveň zjistí, že celý její život je jedna velká lež.

Mindy Wrightová je nadějnou sjezdařkou, která bojuje o kvalifikaci do týmu pro zimní olympijské hry. Její snahu ale zkomplikuje těžký pád a ošklivá zlomenina nohy, která navíc odhalí daleko zásadnější nemoc. Mindy má leukémii a naléhavě potřebuje transplantaci kostní dřeně, testy však ukážou, že Mindy ve skutečnosti není dcerou svých rodičů. Podaří se rodině nalézt biologické rodiče a dívku zachránit? 

zdroj

Ačkoli obálka přímo ke čtení zrovna moc nevybízí, tentokrát to byla anotace, co mě na příběh nalákalo. No a jak se mi nakonec knížka líbila?  

zdroj
Prolog knihy z prostředí psychiatrické léčebny je velmi poutavý a rozhodně naláká na přečtení knihy. Jenže při čtení dalších kapitol jsem už tak nadšená nebyla. Dokonce jsem knihu i na chvíli odložila.
Po návratu k jejímu čtení a po přetrpění prvních sta stran, se mi konečně podařilo začíst a začít si užívat příběh. 
Tím chci říct, nevzdávejte to s knihou, pokud se vám začátek bude zdát pomalejší, protože Tajemství krve má rozhodně zajímavou zápletku, která se sice místy může zdát přitažená za vlasy, ale přesto má co nabídnout a rozhodně zabaví. 
zdroj

Jak už jsem řekla, po pomalejším startu se začne příběh pěkně rozjíždět a v samém závěru knihy budete již tak pohlceni, že Tajemství krve nebudete moct odložit. 
V příběhu se kombinuje několik dějových linek a vy budete moci sledovat (a snažit se rozluštit) osudy mnoha propracovaných postav. Zde musím poukázat na to, že autorka zvládla napsat své postavy bezvadně. A ačkoli v průběhu příběhu neustále přibývají další a další postavy, rozhodně v nich nebudete mít zmatek.
zdroj
Kromě propracovaných postav autorka zvládla i parádně vybudovat napětí, protože v průběhu čtení neustále vyplouvají na povrch staré skutečnosti, klubka lží se čím dál víc zamotávají a za chvíli nebudete vědět komu věřit a komu ne. 
Tajemství krve je prostě skrz na skrz prošpikované manipulací, tajemstvími a spoustou záhadných úmrtí. Takže pokud máte rádi thrillery a nevadí vám přečkat pomalejší začátek, tak mi věřte, že vás tahle kniha bude prostě bavit a rozhodně si ji musíte přečíst.

Pokud se prokoušete pomalejším a poněkud nezáživným začátkem, tak vás čeká jízda v podobě povedeného psychothrilleru, který sleduje osud jedné rodiny a postupně odkrývá jednu lež za druhou. 
 
Za poskytnutí recenzního výtisku mockrát děkuji nakladatelství Leda, kde také můžete knihu zakoupit.

HODNOCENÍ

Kniha: 4/5

Obálka: 2,5/5


6 komentářů:

  1. Psychothrillery mám ráda a tohle zní moc dobře. :) Takže píšu na seznam. :D

    OdpovědětVymazat
  2. Obálka se mi nelíbí a bohužel díky ní bych si knihu jen tak nevybrala. Co se týká příběhu, tak ten mě docela zajímá. Třeba si knihu jednou přečtu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já právě také většinou vybírám pouze obálky a tahle mě moc nezaujala, ale jsem ráda, že jsem si knihu přečetla :)

      Vymazat
  3. Mě osobně tahle kniha moc nezaujala a obálka se mi vyloženě nelíbí. Zahraniční je rozhodně hezčí a spíš by mě nalákala. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S obálkou souhlasím, ale když nepočítám ten pomalý začátek, tak to nebyla špatná kniha :)

      Vymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)