pondělí 18. ledna 2021

RC recenze: Titáni

Autor: Kate O'Hearn
Počet stran: 304
Série: Titáni
Díl v sérii: první
Nakladatelství: Fragment

Rok vydání ČR: 2020
Jake se sklonil, posbíral si věci a rozběhl se. Netušil kam běží, věděl jen, že musí najít sestru. Utíkal řadami těch zvláštních stromů s divnými včelami. Zdály se mu nekonečné. 
Když už nemohl, zpomalil. Ztěžka dýchal, hučelo mu v hlavě a měl větší strach než kdy dřív. Co se to stalo? 
Vtom zaslechl nějaký tichý hlásek. Doprovázely ho další zvuky. Znělo to skoro jako řehtání koně. Obojí se ozývalo z místa o několik řad stromů dál. 
Jake se vydal za hlasy. Minul několik dalších stromů a pak celý ztuhl. Spatřil před sebou tu nejkrásnější dívku, jakou kdy viděl. Dlouhé vlasy jí hrály podobným odstínem zlaté jako ty slzovité květy na stromech, tvář měla hladkou a na sobě měla... starořecký kostým? 

Olympané a Titáni spolu na jednom místě. Jejich křehký mír může narušit téměř cokoliv. Co se tedy stane, když se do jejich světa zatoulá člověk, případně i mnohem mocnější nepřítel? Naruší to křehkou rovnováhu Titusu nebo naopak posílí důvěru mezi Titány a Olympany? 

Titáni a Olympané uzavřeli mír. V rámci utužování vztahů mezi nimi byla postavena škola, kde se mladí Olympané a Titáni mají naučit, jak spolu vycházet. Co se ale stane, když tuto křehkou rovnováhu naruší člověk, který by na Titus neměl vstoupit za žádných podmínek? Co když se ale na Titus dostane mnohem horší nepřítel, než je člověk? 

zdroj

Hned na začátek musím říct, že mám ráda příběhy z mytologie, takže jsem se na knihu velmi těšila. A co na ní po jejím přečtení říkám?  

zdroj
Jako první musím uvést opravdu velké množství překlepů, které v knize bylo, protože mě to dost rušilo od čtení. Pokud pominu tuhle stránku knihy a zaměřím se pouze na příběh, musím říct, že jsem byla poněkud rozpačitá. 
Čtenář je totiž hozen přímo do nového světa, aniž by autorka něco více vysvětlovala. Na internetu jsem se dočetla, že se jedná o volně navazující sérii, takže je možné, že autorka předpokládá, že čtenář už její svět zná, ale pro nově příchozího to může být poněkud matoucí. 
Co mě také celkem zarazilo bylo, že se autorka neustále opakuje. A to teď nemluvím o enormním množství přepisování rozhovorů, kdy jedna z postav nerozumí řeči té druhé a třetí jim to téměř slovo od slova tlumočí. 
Teď mám na mysli opakování ve smyslu děje. Autorka se totiž tak trochu točí v kruhu téměř v každém aspektu příběhu. Je to vidět jak na rozhovorech postav, tak i u řešení situací, které nastanou. 
zdroj

Musím přiznat, že ani otevřený konec mi tentokrát moc nesedl, protože mi připadalo, že příběh se začíná rozbíhat právě ve chvíli, kdy kniha končí.
Ale abych nebyla pouze negativní, autorka má velkou fantazii. Kromě postav z mytologie si vymyslela i svoje vlastní další druhy. 
Také musím brát v úvahu, že se jedná o příběh pro mladší čtenáře, kteří v tom pravděpodobně nebudou vidět tolik nedostatků, jako já. A ve výsledku si myslím, že mladším čtenářům se bude kniha líbit, protože obsahuje akci, nadpřirozené postavy i vtipné situace. A hlavně obsahuje mladé hrdiny, kteří nejsou ničím výjimeční, ale přesto dokáží zachránit situaci. 
Takže pokud jste fandové Percyho Jacksona, tak ani tady nesáhnete vedle, i když za mě je tento příběh o něco slabší. 

Příběh je spíše vhodný pro mladší čtenáře, kteří se tolik nebudou zamýšlet nad určitými nedostatky, jako je časté opakování rozhovorů a děje. Příběhu také nechybí akce a dokáže zabavit. Jen to tentokrát nebyl úplně můj šálek čaje. 

Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji knihkupectví Knihcentrum.
Knihu můžete zakoupit v jejich e-shopu.
 

HODNOCENÍ

Kniha: 2,5/5

Obálka: 5/5

6 komentářů:

  1. Vypadalo to dost dobře. Ale je škoda, když se tak točí v kruhu. I když mám hodně ráda mytologii, tak tato kniha pro mě nebude. :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, řekla bych, že mladší čtenáři si ji užijí o hodně víc, než ti starší.

      Vymazat
  2. Na první pohled mě kniha zaujala, škoda že nenaplnila tvá očekávání.. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Obálka i anotace vypadají skvěle, ale obávám se, že už asi knihu taky patřičně neocením, když je pro mladší čtenáře :) Pěkná recenze :)

    OdpovědětVymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)