sobota 13. března 2021

Kniha vs. obrazovka (1) - Famous in Love

Taky znáte ten pocit, kdy přijde prvotní nadšení z toho, že se z vaší oblíbené knihy stane film? A jen co ho zkoukenete, tak se vztekáte, protože to dopadlo katastrofálně? Mně se to stává hodně často. Navíc se k tomu přidalo podezření, že to, co se mi dostane do rukou jako první, se mi zpravidla líbí více.
Tak jsem vlastně přišla na to, že bych v tomto porovnání mohla psát články a sledovat, zda se toto podezření potvrdí nebo vyvrátí. 
No, tak jsem tu s prvním porovnáním a třeba v těchto článcích najdete i inspiraci, čím se zabavit ve volném čase.

Famous in Love - informace

Seriál:
Stav: Ukončeno po 2. sérii (celkem 20 epizod)
Žánr: Drama
Děj: Seriál se točí okolo Paige, obyčejné vysokoškolské studentky, která se dokáže prosadit díky castingu na hlavní roli v hollywoodském trháku. Nyní musí navigovat svůj nový hvězdný život. Trable jí přidělává také neskutečná chemie, kterou sdílí s oběma svými mužskými hereckými kolegy. Hrdinka postupně objevuje klady a zápory, které jdou ruku v ruce s titulem celebrity. (zdroj: serialzone.cz)

Kniha: 
Autor: Rebecca Serle
Série: Famous in Love
Nakladatelství: Poppy (české vydání není)

Co se mi dostalo do rukou jako první: seriál
Co se mi líbilo víc: seriál

Proč? 

Je to už několik let zpět, co jsem na tento seriál narazila, když jsem hledala, na co se budu dívat dál. Zaujalo mě, že je z prostředí natáčení, tak jsem si řekla, proč ho nezkusit a vzhledem k tomu, že měl pouze dvě série, zkoukla jsem ho celý. A musím říct, že to byla příjemná oddechovka, místy tedy dost přitažená za vlasy, ale já byla spokojená. 
Pak ale přišel otevřený konec a mě zajímalo, jak to bude dál. 
Proto jsem sáhla po knize.
A přišlo utrpení (ne kvůli tomu, že byla v angličtině). Zjistila jsem, že kniha a seriál mají společné opravdové minimum. Knižní Paige byla mnohem nesnesitelnější, než ta seriálová, odehrával se tam úplně jiný trojúhelník, než v seriálu, no prostě ve zkratce - všechno bylo jinak. A jakmile je všechno jinak, než jak to znám, tak se začínám vztekat. 
V tomto případě musím i říct, že kniha byla pro mě opravdu nezajímavá. Knižní Paige mi absolutně nesedla a v podstatě celá dějová linka se točila pouze kolem toho, kterého z nápadníků si vybere. 
Takže abych to zkrátila - seriál je dle mého názoru povedenější. Nejenom, že nabízí dějové linky ostatních postav, takže nejsme nuceni (jako v knize) sledovat pouze nerozhodnou Paige, ale celkově mi byl sympatičtější, než kniha. Jen je škoda toho otevřeného konce.  

10 komentářů:

  1. seriál ani knihu neznám :) ale mrzí mě, že tě kniha zklamala :) já to mívám opačně a jedno, co se je mně dostalo jako první :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem byla zvyklá, že většinou se mi kniha líbí víc, ale postupem času jsem si začala všímat, že u mě dost hraje roli i to, co se mi dostalo do ruky jako první :D

      Vymazat
  2. Nepoznám ani jedno spracovanie :D Čo sa týka seriálov a filmov podľa kníh, mám rada takéto adaptácie, ale obvykle to beriem ako dve samostatné veci. Obvykle je to napr iba seriál inšpirovaný knihou a teda nie úplne to isté :D Ale mám obľúbené adaptácie napríklad Narnia, Pán prsteňov, HP alebo aj Alica v Krajine zázrakov :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si říkala, že tohle je taková neznámá :D Tenkrát, kdybych na to nenarazila náhodou, tak o seriálu také nevím :D
      Jé, tak jako dvě rozdílné věci to brát neumím a proto nakonec srovnávám :D. U Narnie jsem viděla první filmy a musím říct, že se mi i víc líbily, než knižní zpracování :D

      Vymazat
  3. Neznám knihu ani seriál .) celkově jsem vždycky nadšená když je podle mých oblíbených knih film nebo seriál. Kdo ví třeba se i k tomuhle někdy dostanu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já právě taky, jenže pak to zkouknu a nadšení hezky rychle zmizne :D

      Vymazat
  4. Tak tohle vůbec neznám, ale hodně mě to zaujalo. :) Upřímně, dám přednsot seriálu, jelikož teď dávám přednost čemukoli než knize. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tohle období znám :D Tak pak dej vědět, jestli se ti to líbilo, pokud seriál zkoukneš :D

      Vymazat
  5. Neznám knihu ani seriál. Ale nebývá úplně časté, aby bylo filmové/seriálové zpracování lepší, než to knižní. :)

    OdpovědětVymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)