čtvrtek 11. března 2021

RC recenze: Žena v bílém kimonu

The Woman in the White KimonoŽena v bílém kimonuAutor: Ana Johns
Počet stran: 400
Série: ---
Díl v sérii: ---
Nakladatelství: Leda

Rok vydání ČR: 2020
Život s láskou je šťastný. Život pro lásku je bláhový. Život pro kdyby je k nesnesení. Do svých sedmdesáti osmi let jsem poznala všechny tři. 
Babička často říkávala: "Platí to pro smutek, platí to pro štěstí. Všechno jednou pomine." 

Dva odlišné životy, dvě odlišné časové linky, dvě různá místa, ale přesto jsou jejich životy propojené. V roce 1957 bojuje sedmnáctiletá Naoko se svým osudem a snaží se přežít. V současnosti se Tori vydává odkrýt otcovu minulost. Co se stane, když se jejich světy střetnou? 

Sedmnáctiletou Naoko čeká dohodnutá svatba, která je výhodná pro celou její rodinu, ale ona se zamilovala do amerického vojáka. A co víc? Otěhotněla s ním. Nejenom, že pokud by to vyšlo najevo, odsoudila by sebe i svou rodinu k hanbě, ale zároveň smíšené svazky byly v tu dobu tabu. Jak se Naomi rozhodne? Bude poslušnou dcerou i na úkor svého přesvědčení? 
Oproti tomu Tori ve Spojených státech objeví dopis, který ji přivede na stopu tajemství po otcově minulosti. Co vše se jí podaří objevit? 

zdroj
Na Ženu v bílém kimonu jsem byla zvědavá zejména kvůli tomu, že se její děj odehrával v Japonsku. A to bylo asi taky všechno, co jsem o knize věděla. A co na ní po jejím přečtení říkám? 

zdroj
Kniha sleduje dva příběhy. Jeden se odehrává v minulosti v Japonsku a druhý v současnosti v Americe. Abych pravdu řekla, ze začátku mě tohle střídání pohledů a skákání v čase lehce mátlo. 
Dějová linka z minulosti mi ale přišla výraznější a hlavně zajímavější, proto se jako první budu věnovat té. 
Kromě japonských tradic a zvyků se můžeme těšit i na zpestření v podání japonských přísloví. 
Vzhledem k tomu, že je příběh inspirovaný skutečností, se čtenář dozví, jak to tenkrát v Japonsku chodilo a hlavně jakých krutostí jsou lidé schopní. Autorka se zaměřila zejména na problémy smíšených rodin. 
Příběh je v některých částech velmi silný a pro mě až nepochopitelný. Hlavně v tom, co je rodina schopná své dceři udělat a nikdo nerespektuje, že by mohla rozhodovat sama za sebe. 
zdroj
Ačkoliv byl příběh zajímavý, přiznám se, že jsem se občas musela do čtení nutit a některé části byly na můj vkus příliš zdlouhavé. 
Druhá dějová linka se odehrává v současnosti. Mladá žena Tori se musí vyrovnat se smrtí otce a zároveň se dozvídá i šokující útržky z otcovy minulosti. Celé vyprávění z jejího pohledu se tak točí okolo hledání a zjišťování toho, co se vlastně tenkrát jejímu otci dělo. 
Jak už je všem asi jasné, tyto dvě dějové linky se postupně začnou propojovat do jednoho celku. 
Kniha Žena v bílém kimonu představuje silnou hlavní hrdinku, která se snaží neztratit naději a bojovat za svoji rodinu, i když to vždycky není lehké. Příběh je plný nelehkých rozhodnutí, tradic i rodinných vazeb. 

Celkově se jedná o zajímavý příběh, který se točí okolo smutných událostí po válce v Japonsku. Místy je sice trochu zdlouhavější, ale není to nic, co by se nedalo přežít. Pokud máte rádi japonskou kulturu a chcete se této zemi přiblížit ještě o krok blíž, rozhodně si tuto knihu nenechte ujít. 
 
Za poskytnutí recenzního výtisku mockrát děkuji nakladatelství Leda, kde také můžete knihu zakoupit.

HODNOCENÍ

Kniha: 3,5/5

Obálka: 2/5


6 komentářů:

  1. Určitě si ji nenechám ujít. :) Japonskou kulturu a celkově Japonsko mám ráda, takže je mi jasné, že to je něco pro mě. :D

    OdpovědětVymazat
  2. Tak to zní jak něco, co by se mi určitě líbilo. :) Musím říct, že naše obálka je oproti té zahraniční jedno velké NE.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S obálkou souhlasím, přiznám se, že mě také nezaujala.

      Vymazat
  3. Mě nějak ta Ásie nebaví. Ani filmy mě neberou a asijatama, tak nevím zda by mě taková kniha bavila. A co se týká naší obálky, tak ta je strašná :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně nevadí a občas si ráda knihy z tohoto prostředí přečtu 😁 no, česká obálka mě taky nijak zvlášť nezaujala.

      Vymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)