čtvrtek 18. března 2021

Knižní výzva 2021 - 10 knih

Jak už jsem psala, účastním se Knižní výzvy s cílem přečíst 60 knih do konce roku. A už jsem tu s první přečtenou desítkou. V lednu mi čtení docela šlo od ruky, ale pak v únoru přišel zásek. Tak snad se mi další desítka se podaří o něco rychleji.

1.
Titáni - Kate O'Hearn - Z této knihy jsem byla poněkud rozpačitá. Našla jsem na ní hromadu chyb, které mi kazily čtení, ale kdybych to měla brát z pohledu mladších čtenářů, kterým je určená, myslím, že se jim bude líbit. Za mě je to podobné čtení jako Percy Jackson, jen slabší. Recenze ZDE

2. Pravda nebo lež - Colleen Hoover - Uf, moje první setkání s touto autorkou a musím říct, že mě zrovna dvakrát nepotěšilo. Na autorku jsem všude slyšela samou chválu a anotace téhle knihy mě opravdu zaujala, takže jsem se těšila, až se do ní pustím. Bohužel pak přišlo zklamání, nemohla jsem se vůbec začíst a rozčilovalo mě, že zhruba polovinu knihy tvořily erotické scény namísto nějaké tajemné zápletky. No, abych to zkrátila, od hodnocení 2 z 5 knihu zachránil konec, díky kterému jsem nakonec hvězdičku přidala. 

3.
Nyxia: Nespoutaná - Scott Reintgen - No, k této knize nemám moc co říct. Žádné hlubší dojmy ve mně nezanechala. Děj se odehrává na nové planetě, jsou tam mimozemšťané a hromada intrik, ale ve výsledku můžu říct, že za mě byl první díl jednoznačně lepší. 

4. Duch domu Ashburnů - Darcy Coates - K téhle autorce jsem se dostala poněkud náhodou. Zaujala mě její nová kniha Kořist a vzhledem k tomu, že v té době ještě nebyla vydaná, tak jsem se pustila do její druhé série a byla jsem spokojená. Sice mi kniha nepřišla strašidelná, spíš jsem se u ní jen dobře bavila. Pokud jste tyto knihy ještě nečetli, tak je můžu doporučit, opravdu jsou čtivé, ale k hororu to, dle mého názoru, má opravdu daleko. 

5.
Žena v bílém kimonu - Ana Johns - Na jednu stranu zajímavé čtení, na tu druhou to bylo místy celkem zdlouhavé. Jsem ráda, že jsem si knihu přečetla, protože je inspirovaná skutečností, ale znovu se do ní už asi pouštět nebudu. Recenze ZDE

6. Přízraky domu Carrowů - Darcy Coates - Další ze série Strašidelné domy. Za mě lepší, než Duch domu Ashburnů. Jinak platí v podstatě to samé, co jsem psala u předchozí knihy téhle autorky. Hodně čtivé, místy vám možná přeběhne mráz po zádech, ale že byste se vyloženě u příběhu báli, to zase ne. Ale i tuhle knihu doporučuji. 

7. Klíč k času - Natalia Shcherba
- Ach, tahle kniha pro mě byla opravdu utrpení, o čemž svědčí i fakt, že jsem ji četla skoro celý únor. Nebavilo mě, že autorka čtenářům nic nevysvětluje, takže jsem se v jejím světě opravdu neorientovala a přidejte k tomu nesympatickou a hlavně naivní hlavní hrdinku a zatlučete poslední hřebík do rakve. Do dalších dílů se asi pustím (vzhledem k tomu, že jsem je už koupila), ale ještě nějaký čas budu sbírat odvahu. 

8. Balada o ptácích a hadech - Suzanne Collins - Balada o ptácích a hadech byl v podstatě takový doplněk k původní sérii. Bylo to zajímavé čtení, i když mi pár věcí nesedlo a příběhu by rozhodně neuškodilo, kdyby měl o několik desítek stránek méně, ale jsem ráda, že jsem si knihu přečetla. Ale původní série Hunger Games byla lepší, to každopádně. Recenze ZDE.

9. Čas čarodějnic - Deborah Harkness
- Na tuhle knihu jsem se chystala už dlouho a teprve seriál mě "donutil" si ji přečíst. Protože než ho zkouknu, chtěla jsem mít přečteno. No a musím říct, že místy to bylo také celkem utrpení. Když bych měla shrnout, co si z knihy pamatuji, tak by to bylo - příběhové vycpávky v podobě rozsáhlých degustací vína, historických přednášek a nelogického chování postav. Teď to sice zní, že se mi kniha nelíbila, ale to není pravda. Řekla bych, že to byl takový průměr s hromadou věcí, které by se daly vypustit. 

10. Duchové rodiny Folcroftů - Darcy Coates - Poslední z první desítky jsou opět Strašidelné domy. Byl to pro mě důkaz, že tahle autorka píše opravdu čtivě, protože ačkoli mi tento díl přišel zatím nejslabší, stejně jsem ho přelouskala za dva dny. Tentokrát se žádné napětí nekonalo a horor to nevidělo ani z vlaku, ale čtení šlo od ruky opravdu rychle. 

A jak jste na tom vy s vaší výzvou? 

10 komentářů:

  1. Dobrý výběr :-) na pár z nich se taky chystám. Já ani počet knih nemám. Hlavně přečíst co nejvíc knih, které už doma mám a nekupovat další :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, tak to bych si taky potřebovala stanovit, abych nekupovala další, dokud nepřečtu co mám doma 😁

      Vymazat
  2. Pěkný výběr - i když na mě je tam trochu moc fantasy .)
    Jinak já zrovna desátou knihu čtu (a ta myslím zrovna do fantasy spadá) :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Já mám zatím přečteno 11 knih. :) Paradoxně toho teď mám nějak moc a na čtení mi nezbývá tolik času a energie, jak tomu bylo dřív. :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je taky pěkné číslo. 😁 O času na čtení a energii mi vůbec nemluv, kvůli tomu mám pocit, že stárnu 😁

      Vymazat
  4. Pěkný výběr :) Letos tu první desítku nějak nestíhám pokořit, zatím mám tempo hodně pozvolné :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, to mi připadá taky, že mám pozvolné tempo 😁

      Vymazat
  5. Četla jsem jen Duch domu Ashburnů, byla to fajn duchařina. Určitě si chci přečíst další knihy od ní. Držím palce ať se ti podaří do prosince přečíst dalších 50 knih :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Knížky si určitě přečti, je to fajn čtení 🙂 děkuji 😁

      Vymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)