pátek 2. září 2022

RC recenze: Vražda s nápovědou

Bringing down the dukeRebelky z OxforduAutor: Catherine Shepherd
Počet stran: 304
Série: Julia Schwarzová a Florian Kessler
Díl v sérii: čtvrtý
Nakladatelství: Cosmopolis

Rok vydání ČR: 2022
Mrtvé tělo sebou ještě několikrát nekontrolovaně škublo a pak zůstalo nehybně ležet v bahně. Časem se naučil nezavírat oči. Bylo mu už sedmnáct let a pohled na smrt pro něj byl běžný. Naučil se, že smrt a hry jsou dobrým způsobem, jak odvést dědečkovu pozornost. Jakmile se stařec mohl dívat, jak se ostatní mučí a trýzní, byl spokojený a nevyléval si agresivitu na něm. 

Není nad to, když má vrah chuť si hrát. Pomocí hádanek, které nechává vyšetřovatelům, je směřuje k další oběti a je jen na kriminalistech, zda oběť přežije.

Podivné úmrtí elektrickým proudem se brzy změní ve vyšetřování vraždy. Oběť na sobě má totiž vytetovanou hádanku. Pokud ji komisaři nevyřeší včas, najdou akorát další tělo... jenže co když se Julie a její asistentka dostanou k vrahovi až moc blízko?


Vraždu s nápovědou jsem si chtěla přečíst už kvůli té dokonalé obálce. Navíc jsem na sérii viděla samou chválu, takže jsem byla zvědavá, co na příběh řeknu já. No a jak u mě kniha dopadla?

Pokud máte chuť na odpočinkovou knížku s detektivní zápletkou, tak si snad ani nemůžete vybrat lépe, než Vraždu s nápovědou.
Přiznávám, že šlo o moje první setkání s touto autorkou, takže nemohu srovnávat s ostatními díly této série, ale tím, že nám autorka naservírovala útržky z vrahova dětství, si mě absolutně získala. Protože zrovna v těchto částech si Catherine Shepherd nebere servítky a nešetří ani mladého chlapce, ani nevinná zvířata. A pokud v sobě máte stejně morbidní já, jako mám já, tak se ještě můžete těšit na různé útržky z pitevny.  Ale za sebe tvrdím, že to není nic, co by ani slabší povahy nevydržely. 
Samotný příběh odsýpá závratným tempem, takže je to spíš taková jednohubka, kterou budete mít slupnutou téměř na posezení. Svoji zásluhu na tom mají krátké kapitoly a velmi čtivý styl vyprávění.
A jak už je z názvu jasné, určitě vás nepřekvapí, že hlavní prim zde hraje detektivní zápletka, ale komu by to nestačilo, tak se dočkáte i řešení rodinných vztahů a nakousnutá je zde i romantická linka.
Ve výsledku je to opravdu odpočinková knížka, u které nemusíte přemýšlet a soustředit pozornost na to, zda vrah někde nenechal nějaké vodítko a vy byste tak vyřešili případ dříve, než samotní komisaři. 
Když už jsem u těch komisařů, pravděpodobně vás zarazí fakt, že hlavní hrdinka, která je soudní lékařka, strká nos úplně do všeho, snad jen kromě její opravdové práce. Vyšetřuje na vlastní pěst, asistuje u výslechů a snaží se rozlousknout vrahovy hádanky...  ale to jen tak na okraj, celkový dojem ze čtení vám to patrně nezkazí.
 
Vražda s nápovědou je oddechový příběh s detektivní zápletkou, u kterého si odpočinete a zároveň vám díky své čtivosti nezabere moc času.

Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji nakladatelství Grada.
Vydalo nakladatelství Cosmopolis.
Knihu můžete zakoupit v jejich e-shopu.
 

HODNOCENÍ

Kniha: 4/5

Obálka: 4,5/5

3 komentáře:

  1. Tenhle žánr moc nečtu. Ale pokud přeci jen ano, mám pocit, že postava vlezlého komisaře/komisařky, který strká nos, kam by neměl je častý stereotyp. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady to bylo ale opravdu hodně, komisař má aspoň v popisu práce vyšetřovat 🤷‍♀️ proč soudní lékařka vede výslech, tomu úplně nerozumím 😁 ale bylo to fajn čtení 😁

      Vymazat
  2. Před pár dny dočteno a docela se mi líbila - já jsem si tuhle dvojici celkem oblíbila... I když souhlasím, že to jak Julie do všeho strká nos je už otřepané...

    OdpovědětVymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)