pondělí 5. září 2022

Recenze: Sektor osm

ThilliezSektor osmAutor: Michael Atamanov
Počet stran: 304
Série: Obránce perimetru
Díl v sérii: první
Nakladatelství: Fantom Print

Rok vydání ČR: 2018
Nikdy jsi o ní neslyšel. Ale příjmi jako fakt, že existuje hra, o které žádné herní časopisy nepíšou, na kterou nikde neuvidíš reklamu a nenajdeš ji ani na internetu. Ale je to mimořádně kvalitní hra. Grafika je prakticky nerozlišitelná od reality. Při hraní jsi tak dokonale přesvědčený, že jsi opravdu uvnitř, že nakonec žiješ jen ve virtuálním světě. Není snadné se do hry dostat. Musíš mít doporučení jiných členů soukromého klubu…

Hromada mimozemských ras, vesmírné bitvy a neustále politikaření. To je Ruslanův nový život v Obránci perimetru. 

Ruslan dostává životní nabídku, která se neodmítá. Má převzít postavu v počítačové hře, o které vědí jen ti nejbohatší a nejvlivnější lidé... a ještě za to hraní dostane zaplaceno. Ruslan se tak přesouvá do herního světa na vesmírné lodi a začíná napravovat reputaci hráče, kterého zastupuje... brzy se však ukáže, že jen válečný um a taktika v téhle hře nestačí...


Na Sektor osm jsem se hodně dlouho chystala, protože moje první kniha z LitRPG (Šaman Mahan) mě totálně dostala... No, neodolala jsem a musela se pustit do další.
 
Sektor osm je velmi čtivou knihou, která vás prostě uhrane a vy ji nebudete moci odložit. Jo a také ve vás probudí touhu zasednou k nějaké hře a ovládnout ji tak, jako se Ruslan snaží ovládnout Obránce perimetru. Takže pokud jste si oblíbili Mass Effect nebo Space Rangers, tak tahle kniha je pro vás jako dělaná. A co vás tedy čeká a nemine? 
Hromada politikaření, u kterého vám bude rozum stát a společně s hlavním hrdinou budete nadávat nad chamtivostí ostatních. Protože co na tom záleží, že dobře bráníte území před nepřátelskými nájezdy mimozemšťanů, když z toho ostatním nic nekápne? No, přece se na ně nebudete zlobit, že vám spojenci hází klacky pod nohy, když se o svoji vybojovanou kořist nepodělíte... 
Kromě politikaření se dočkáte i hromady různorodých ras, magicky nadaných postav a dokonce i androida. 
Ale musím vás varovat. Ze začátku knihy budete mít v příběhu asi pořádný guláš. V novém světě se totiž neorientuje ani sám hlavní hrdina, takže jste jako čtenář, spolu s Ruslanem, hozeni do vody a teď plavte. Ale jakmile se zorientujete, tak už vás opravdu jen těžko něco od knihy odtrhne.
Jediné zádrhely, které jsem zaznamenala já, byl velký počet postav s podivnými jmény, ve kterých jsem se prostě nevyznala po celou dobu čtení. Tak třeba se zorientuji v dalším díle...
Sektor osm si ale prostě užijete od začátku až do konce. Spousta akce, spousta vesmírných bitev,  které provází řešení vztahů a snaha pozvednout svoji postavu výš... a prostě odehrát tu hru co nejlépe. Abych to zkrátila, přečtěte si to, protože Sektor osm prostě stojí za to!

Sektor osm je hodně povedená a hodně čtivá knížka, od které se prostě neodtrhnete. Sice je místy horší orientace v postavách a vesmírných lodích, ale i přesto si příběh zamilujete.

HODNOCENÍ

Kniha: 4,5/5

Obálka: 3,8/5

6 komentářů:

  1. I přes nepříliš povedenou obálku se jedná o mou oblíbenou sérii. A jsem ráda, že si našla dalšího fanouška. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, já mám LitRPG obecně ráda, už se musím dostat k dalšímu dílu 😁

      Vymazat
  2. Tak tohle jde zcela mimo mě. Stačí říct vesmírné lodě... :D

    OdpovědětVymazat
  3. Obálka se mi nelíbí a upřímně mě příběh moc nezaujal.

    OdpovědětVymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)