pátek 17. února 2023

RC recenze: V příboji pochyb

Mrs. Rochester's GhostV příboji pochybAutor: Lindsay Marcott
Počet stran: 400
Série: ---
Díl v sérii: ---
Nakladatelství: Cosmopolis

Rok vydání ČR: 2022
"Možná jsi o něm už slyšela. Jmenuje se Evander Rochester." 
Šokovaně jsem to jméno vyslovila. "Ten, co zavraždil svoji ženu?" 
"Takže jsi o tom slyšela?" 
"No jo, Otisi. Teď v zimě to bylo ve všech novinách a médiích. Jeho žena byla slavná modelka... Beatrice McAdamsová, ne?" 
"Jo, ale on ji nezavraždil. Panebože, byla to sebevražda! Utopila se. Byla schizofrenička nebo tak něco. Všichni věděli, že je blázen. Zničila si kariéru modelky, protože při focení pro Vogue bodla fotografa špendlíkem brože přímo mezi oči." 

Tajemné sídlo, podivný personál, zmizelá manželka a hromada lží. Přesně do toho se připlete mladá scénáristka Jane, která je odhodlaná přijít pravdě na kloub...    

Jane přišla o práci, složenky se hromadí a tak shání něco nového. Jednou z možností je nastěhovat se do tajemného sídla boháče Evana Rochestra coby vychovatelka jeho dcery. Jenže Evan byl podezřelý ze zmizení jeho manželky Beatrice, která trpěla psychickými potížemi. On tvrdí, že to byla sebevražda, Beatricin bratr si stojí za tím, že jeho sestra byla zavražděna. Tak kde je pravda? To se Jane pokusí zjistit... 

zdroj

Na tuhle knihu jsem byla hodně zvědavá, nádherná obálka a moderní převyprávění knihy Jane Eyrová? To jsem si nemohla nechat ujít. 

V příboji pochyb je jednoznačně čtivou knihou, která vás okouzlí svojí tajemnou atmosférou a touhou zjistit, jak to vlastně všechno bylo a co se přesně stalo.
Samotný příběh je vyprávěný ze dvou pohledů - Jane, mladé scénáristky, které život zrovna hází klacky pod nohy a Beatrice, která popisuje, co se dělo před tou strašlivou událostí.
Právě vyprávění Beatrice posunuje příběh na vyšší úroveň, protože její zmatené myšlenky vám zamotají hlavu ještě víc.
Kniha V příboji pochyb je protkaná vážnými tématy od psychických problémů, přes závislosti až po problémy v dospívání. Tomu všemu dominují lži, odlehlé sídlo s nejrůznějšími tajemnými chodbami a služebnictvo, které působí takřka nadpřirozeně.
Jak už z tohoto popisu vyplývá, je rozhodně na co se těšit. A když už se zdá, že je toho na čtenáře moc, přijde lehké odlehčení v podobě romantické dějové linky.
Ačkoliv byla kniha velmi čtivá a sama jsem ji měla přelouskanou během dvou dní, bohužel musím říct, že k dokonalosti jí něco chybělo. Možná to bylo chováním postav, které mi přišlo spíše nelogické nebo jsem očekávala větší hru na psychiku čtenáře, ale bohužel jsem při čtení necítila téměř žádné napětí. 
Přiznávám, že ani hlavní postava Jane mi také úplně nesedla a nechápala jsem její chování a téměř celou knihu jsem pouze kroutila hlavou nad jejími rozhodnutími.
Ale jinak musím říct, že šlo o vydařený retelling knihy Jana Eyrová, zasazený do moderní doby, který potěší nejednoho čtenáře.

Pokud máte náladu na psychothriller, který není zase tak moc psycho a nevadí vám, že si nebudete napětím okusovat nehty, tak V příboji pochyb je rozhodně čtivou volbou.

Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji nakladatelství Grada.
Vydalo nakladatelství Cosmopolis.
Knihu můžete zakoupit v jejich e-shopu.
 

HODNOCENÍ

Kniha: 3,8/5

Obálka: 4,5/5

Žádné komentáře:

Okomentovat

Za každý váš komentář děkujeme :)