pondělí 9. května 2022

RC recenze: Dvůr stříbrných plamenů

A court of Silver FlamesDvůr stříbrných plamenůAutor: Sarah J. Maas
Počet stran: 728
Série: Dvůr trnů a růží
Díl v sérii: čtvrtý
Nakladatelství: CooBoo

Rok vydání ČR: 2022
Povědomý muž o ni zavadil pohledem. "Co ta tady dělá?"
Nesta se na něj tajnůstkářsky usmála. "Čáry." 
Měla dojem, že Cassian zamumlal prosbu k Matce, než se do toho vložil: "Devlone, připomínám ti, že Nesta Archeronová je sestrou naší vladařky a budeš s ní jednat s úctou." V těch slovech zazněl jasný osten, až se dokonce i Nesta ohlédla na jeho tvář tvrdou jako kámen. Od války od něj ten neoblomný tón neslyšela. "Bude se tu cvičit." 

Nesta se musí vyrovnat s vnitřními démony, které si s sebou od války nosí. Podaří se jí vyrovnat se s minulostí pomocí bojového výcviku a Cassiana? 

Nesta se snaží vyrovnat se vzpomínkami na válku a s mocí, kterou ukradla Kotlíku. Žal se snaží zahnat na dně džbánu alkoholu nebo ve společnosti cizích mužů. 
Její přátelé se na to už nemohou dívat, tak jí dají na vybranou. Buď se cvičit v boji nebo se vrátit do světa smrtelníků. Nestě tak nezbývá nic jiného, než trávit čas výcvikem s Cassianem a snahou se vyléčit...


Sarah J. Maas přichází s dalším pokračováním Dvorů. A jelikož se mi tato její série celkem líbila, tak jsem byla zvědavá, co se bude dít dál. A co na knihu říkám? 

Hned na začátek musím upozornit, že tento díl má s původními Dvory společnou snad jen autorku a postavy. Jinak se již jedná o úplně jiné čtení. 
Autorce se nedá upřít, že má stále čtivý styl psaní (i když tentokrát jí to dost kazí český překlad. Tolik překlepů a kostrbatých vět jsem už v knize dlouho neviděla.)
Připravte se ale na to, že se zhruba na šesti stech stránkách téměř nic akčního neděje. Ve výsledku se stále opakují pouze tři situace - Nesta se naštve, probíhá výcvik a nebo se můžete prokousávat hromadou celkem detailních erotických scén. 
Ani fantasy příliš nečekejte. Kromě pár magických předmětů a toho, že jsou hlavní postavy víly, šla fantasy stránka příběhu do pozadí. 
Dvůr stříbrných plamenů se tak hlavně soustředí na charakter hlavní hrdinky Nesty, která je dle mého názoru skvěle napsaná. Je sice nesympatická a nad jejími myšlenkovými pochody budete kroutit hlavou, ale je rozhodně zajímavé sledovat její postupnou proměnu, kterou autorka zvládla bravurně. 
Nějaké té akce se dočkáte až v samotném závěru knihy, kdy jsou události na můj vkus celkem překombinované. A okrajové dějové linky tvoří zápletky postav, které zde hrají druhé housle, například Rhys a Feyre. 
Ano, celkově jsou v knize věci, které působí nelogicky a neuvěřitelně, ano už to nejsou Dvory jak je známe a autorka mohla ubrat na detailech, co se sexuálních scén týče, ale i přesto se kniha čte dobře a pravděpodobně budete s příběhem spokojeni. Největší podíl na tom asi bude mít Cassian, kterého si nejde neoblíbit, protože to je perfektně napsaná postava.
Každopádně samotný závěr byl zajímavý a už se těším, co si pro nás autorka připraví dál. 

Dvůr stříbrných plamenů je zaměřený hlavně na charakter Nesty. Možná budou fanoušci Dvorů zklamaní, že je příběh dějově slabší a oblíbené postavy ustoupily do pozadí. Ale přesto S. J. Maas píše stále čtivě a kniha dle mého názoru stojí za přečtení. 

Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji knihkupectví Knihcentrum.
Knihu můžete zakoupit v jejich e-shopu.
 

HODNOCENÍ

Kniha: 3/5

Obálka: 4/5

2 komentáře:

  1. Přiznám se, že původní série mě moc neoslovila. Tvá recenze mě docela překvapila, protože na toto "volné" pokračování jsem slyšela samou chválu, až mě to skoro nalomilo, že se do knížky pustím :D Uvidíme, zatím toto mám na seznamu dost, ale třeba i na Nestu dojde :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně se líbil začátek Dvorů, kdy to bylo jako retelling, takže s každým dílem šlo moje nadšení mírně dolů, ale pořád se to četlo dobře. Tady byl začátek dost pomalý a prvních 100 stran jsem se vůbec nemohla začíst, pak se to zlomilo. Jako ve výsledku se toho moc nedělo, ale proměna Nesty byla rozhodně zajímavá a za přečtení kniha podle mě stojí :) Tak jestli se k ní dostaneš, tak přeji, aby se ti líbila :)

      Vymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)