pátek 27. května 2022

Recenze: Liliana

LilianaLilianaAutor: Anna Szafrańska
Počet stran: 352
Série: Pink Tatto
Díl v sérii: první
Nakladatelství: Red

Rok vydání ČR: 2021
Po špičkách jsem se přiblížila k chodbě, kde jsem nechala kabelku, a modlila se, prosila... abych tentokrát neměla pravdu. Jenže pohled, který se mi naskytl, způsobil, že jsem zpanikařila a vrhla se na Matěje. 
"Máťo, ne, prosím! To je na školku pro Oskárka!" 
Odstrčil mě, jakmile jsem se natáhla po penězích, které našel v mé kabelce. 
Nestihla jsem se zachytit rámu dveří a upadla jsem na podlahu. Matěj zmáčkl v ruce zelené bankovky, chytil mě za vybledlé tričko a bez námahy zvedl z podlahy. Mrštil mnou o zeď. Zády jsem narazila do topení. Když jsem se chtěla chránit před dalšími údery, chytil mě za ruku a bolestivě ji zkroutil. 

Lilianin nový život sice začíná jako pohádka, ale během chvíle se změní v noční můru, kde jí i jejímu malému synovi jde o zdraví. Podaří se jí uprchnout z domu, kde byla týraná a najít konečně štěstí?  

Liliana v osmnácti uteče z domu. Má snoubence Matěje, který má zajištěnou práci, čeká dítě a na vyhlídku dospělého života se těší. Jenže stačí pár let a všechno je jinak. Po narození syna Oskárka si všichni začínají všímat, že je jiný, než ostatní děti jeho věku. Lilianin snoubenec se stal závislým na automatech a vztek si vybíjí právě na ní. Poslední kapkou tak pro ni je, když si Matěj přivede domů společníky, aby Liliana splatila jeho dluh... 

zdroj

Do Liliany jsem se původně pouštět nechtěla, protože jsem si myslela, že se jedná o erotický román. Ale kladné hodnocení na databázi knih mě nalomilo a já se pustila do čtení. A co na knihu říkám?

Příběh Liliany má velký předpoklad, že si vás získá už od první stránky. Autorka si totiž vůbec nebere servítky a hlavní hrdince přichystá v podstatě peklo na zemi. 
Příběh své čtenáře totiž zavede do vod vážných témat od alkoholismu, přes psychické problémy dětí, až po týrání. A to poslední je právě hlavním tématem knihy. Ta ostatní jsou spíše okrajová. Musím říct, že téma týrání autorka zpracovala přímo bravurně.
Věřím, že emoce s vámi budou cloumat v podstatě od začátku knihy až do jejího konce. Autorka jich totiž dokáže využít dosytosti. Jak těch negativních a smutných, tak i těch pozitivních, které ukazují sílu přátelství.
V části, kde právě přichází na scénu ono přátelství, začíná příběh působit poněkud pohádkově a ne příliš reálně, ale chápu, že autorka chtěla ten začátek vyvážit i něčím pozitivním.
Bohužel zde také příběh najel do vyjetých kolejí typické romantické knihy, která se drží osvědčeného scénáře, takže je velmi pravděpodobné, že přesně budete vědět, co se bude dít dál.
Ve výsledku je Liliana povedenou jednohubkou, kterou budete hltat každou volnou chvilku dne, protože autorka píše neuvěřitelně čtivě a pro svůj příběh si vybrala velmi sympatickou partu postav.
Obohacení o těžká témata příběhu také výrazně napomáhá ve čtivosti.
Romantické duše si zde rozhodně přijdou na své. Liliana též obsahuje peprnější scény, ale o vyloženě erotický román se nejedná.

Liliana je velmi čtivou knihou, kterou přelouskáte během dvou dní. Sice se jedná o typický romantický příběh, který jede podle předem osvědčené šablony, ale navíc je obohacený o vážné téma týrání, které je skvěle zpracované a rozhodně stojí za přečtení.

HODNOCENÍ

Kniha: 4/5

Obálka: 2/5

2 komentáře:

  1. Podle obálky by mě kniha taky nezaujala, ale podle obsahu bych si ji možná přečetla. 🙂

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Obálka není nic moc no, ale příběh mě příjemně překvapil 🙂

      Vymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)