pátek 13. května 2022

RC recenze: Milovat a psát

Autor: Lily King
Počet stran: 335
Série: ---
Díl v sérii: ---
Nakladatelství: Jota




Rok vydání ČR: 2022

"Tak," pronese Adam rozšafně, abych mu jen tak neutekla. "Jak jsi na tom s tím svým románem?" Vyslovil to, jako bych si výraz román sama vymyslela. Pořád se opírá zadkem o auto a ke mně otočil jen hlavu, asi je mu v té póze tak pohodlně, že se jí nechce vzdát.
"V pohodě." Včelí roj se mi v hrudi zahemžil a pár včeliček se vydalo ramenem a rukou k mé dlani. Několik slov nechtěné konverzace a celé ráno budu mít zkažené. "Jdu se na to zase vrhnout. Čas letí. Mám dvojitou šichtu." 
Dotáhla jsem Adamova psa k zadním dveřím, odepnula mu vodítko, pošťouchla ho dovnitř a rychle seběhla po schůdkách zpátky dolů. 
"Kolik už máš stránek?" 
"Tak stovku, dvě, spíš." Nezastavila jsem se. Jsem už vpůli cesty do kamrlíku vedle jeho garáže. 
"Víš," odlepil se Adam konečně od auta a odmlčel se, aby si vynutil mou pozornost, "mě to pořád fascinuje, že si myslíš, že máš co říct." 
Casey je tak trochu smolařka, které se život zhroutil jako domeček z karet. Upíná se na svůj rozpracovaný román, a když jí do života vstoupí dva muži, kteří o ni mají zájem, nastane čas, aby se rozhodla, kterou cestou se vydá... 

Casey to v životě nemá jednoduché. Právě jí nečekaně zemřela matka, nedávno dostala kopačky, a to, že se topí v dluzích jí také moc radosti nepřidává. Navíc ani v práci to není úplně růžové. 
Pak se ale seznámí se Silasem, který jí učaruje a zdá se, že ani ona mu není lhostejná. 
Jenže pak jí do života vstoupí i spisovatel Oscar a Casey se najednou musí rozhodnout, komu dá přednost. 
Do toho má již 6 let rozepsaný román a přišel čas, aby ho ukázala světu...


Zbožňuji knihy, kde je tématem i psaní, takže když se mi naskytla možnost přečíst si Milovat a psát, nemohla jsem odolat. A jaký je můj názor? 

Musím říct, že začátek knihy vůbec nebyl to, co jsem čekala. Místo vyprávění o psaní či nějaké romantické dějové lince, se autorka zaměřila převážně na hlavní postavu Casey. Lépe řečeno na její minulost. Bohužel byla tato část (alespoň pro mě) poněkud nezáživná.
Také mi přišlo dost matoucí střídání minulosti a přítomnosti, aniž by to bylo jakkoliv oddělené. Ze začátku mě to hodně rušilo a nemohla jsem se kvůli tomu do příběhu pořádně začíst.
To se ale změnilo ve chvíli, kdy se na scéně objevili Oscar a Silas. Ano, tušíte správně, že se nám tu utvořil milostný trojúhelník. Ale naštěstí v příběhu působí nenápadně a nehraje roli úplně hlavní dějové linky. A hlavně, příběh kvůli tomu nabral na obrátkách a začal mě bavit.
Co se mužských postav týče, tak Silas mě vůbec nezaujal. Působil divně a nudně a jeho chování jsem mnohdy nechápala. Naopak Oscar byl proti němu takový pozitivní protipól. O hlavní hrdinku projevoval zájem a měl dva veselé kluky, kteří se o zábavu postarali.
Když už jsem u těch vztahů, nelze nezmínit, že působily trošku instantně. V podstatě hned na první pohled vznikla láska jako trám. Alespoň z Oscarova pohledu to na mě tak působilo. 
Celkově se jedná o takovou oddechovou knihu, která je hodně zaměřená na to, jak se hlavní hrdinka vyrovnává se ztrátou matky a jak se snaží překonat všechny patálie, do kterých se dostala a přesto se nevzdat svého snu a jít si za ním. Vážné situace jsou prostřídány vtipnými, takže se u knihy pobavíte a uvolníte. 
Navíc, pokud máte tendence ke psaní, tak ve vás tento příběh zažehne kreativního ducha a vy budete mít chuť popadnout tužku a hned začít tvořit něco vlastního.        

Milovat a psát je milou oddechovou knížkou o každodenních problémech, která má sice pomalejší začátek, ale o to lepší prostředek. Nečekejte vyloženě romantickou knihu nebo návod, jak se stát autorem, prostě hlavní roli tu hraje sám život.

Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji nakladatelství Jota
Knihu můžete zakoupit v jejich e-shopu.

HODNOCENÍ

Kniha: 3,5/5

Obálka: 3/5

Žádné komentáře:

Okomentovat

Za každý váš komentář děkujeme :)