neděle 22. května 2022

RC recenze: Na hraně temnoty

Hollys GeheimnisHollyino tajemstvíAutor: Theodora Stonewall, Nathaniel Wonderful
Počet stran: 160
Série: Ztracen v čase
Díl v sérii: první
Nakladatelství: vlastní náklad

Rok vydání ČR: 2020
Za celých devatenáct jar, která minula od mého narození do špíny tohohle zvráceného světa, jsem jedinkrát neopustil Zulsk. Nežil jsem koneckonců pro obchod a mé srdce, jež se mi občas zdálo, že neslyším vůbec tlouct, rozhodně nepatřilo dobrodruhovi. Byl jsem čaroděj, vášnivý čtenář a znalec literatury, a mimo jiné také chladnokrevný vrah.

Čarodějové, démoni a jeden ztracený muž Zakhar, který spíše jen přežívá, než aby žil. Ale jedna událost vše změní a Zakhar se rozhodne chopit se příležitosti a vydat se na nebezpečnou cestu... 

Zakhar vyrůstal v sirotčinci a v životě se potýkal pouze se šikanou a zneužíváním, což se na něm podepsalo. Nenávist a temný pohled na svět si nosí všude s sebou. 
Když si ho ze sirotčince odvede čaroděj za svého učně, Zakharův život se rázem změní. Místo ostatních krutých sirotků se mu v životě objeví démoni a nový životní cíl na sebe nenechá dlouho čekat... 


Po knize Na hraně temnoty jsem už před časem pokukovala, jen jsem se nikdy nedostala k tomu, abych si ji sehnala a pustila se do ní. Takže když mi přišla nabídka na zrecenzování, nemohla jsem odmítnout. A co na knížku říkám? 

Na hraně temnoty je rozhodně neobvyklou fantasy, která mě zaujala hlavně svojí předmluvou, která je hodně povedená a čtenář z ní získá pocit, že ho čeká pořádně krvavá, akcí nabitá a temná jízda. 
Bohužel tomu tak úplně nebylo. Temnotu sice zdárně reprezentoval hlavní hrdina, který působil spíše jako záporák. Celý příběh se točí převážně kolem něj a jeho minulosti, která nebyla zrovna růžová. 
Autoři se zaměřili hlavně na to, co s psychikou člověka udělá zneužívání v dětství. Řekla bych, že se jim zpracování tohoto tématu hodně povedlo. 
Jen je škoda, že je celý příběh vystavěný právě na tom. Protože kromě opakujícího se scénáře, kdy hlavní hrdina někam jde a nejčastěji ze tmy na něho někdo vyskočí, se kromě sondy do hlavy Zakhara nic moc v knize nestane. 
Pravděpodobně to byl ale záměr, protože na mě tato kniha působila jako příprava půdy po pokračování. Což je škoda, protože po dočtení jsem měla trochu pocit, že jsem tu knihu četla zbytečně. Ve chvíli, kdy se konečně mělo něco začít dít, tak kniha skončila. 
Neříkám, že kniha byla špatná, jen má očekávání byla úplně jiná. 
Co se jazyka týče, autoři zvolili poněkud květnatý styl vyprávění, který sice ze začátku působil zajímavě, ale postupem času jsem se v textu kvůli němu začala trošku ztrácet. Mohly za to převážně přirovnání u myšlenkových pochodů Zakhara. 
Co se týče hlavního hrdiny, tak se mi líbilo, že ač si o sobě myslel, jak velký čaroděj je, tak nebyl všemocný. 
Jak už jsem řekla, moc akce v knize nečekejte, je to spíš taková jednohubka, která vás seznámí s hlavním hrdinou a jeho temnou stránkou. 

Na hraně temnoty je spíš takové nakouknutí do mysli hlavního hrdiny, které čtenáře seznámí s jeho minulostí a současným pohledem na svět a okolní lidi. Pokud čekáte krvák od začátku až do konce, tak to pro vás nebude to pravé ořechové, ale pokud rádi sledujete vývoj postav a jejich pohnutky, tak je tato kniha přesně pro vás.

Děkuji autorům za zaslání e-knihy k recenzi. 
Knihu si můžete objednat na blogu autorů. 
Více o knize se dozvíte i zde.

HODNOCENÍ

Kniha: 2,5/5

Obálka: 3/5

Žádné komentáře:

Okomentovat

Za každý váš komentář děkujeme :)