pondělí 25. července 2022

RC recenze: Nevěsta z kláštera

Die KlosterbrautNevěsta z klášteraAutor: Manuela Schörghofer
Počet stran: 320
Série: ---
Díl v sérii: ---
Nakladatelství: Alpress

Rok vydání ČR: 2022
"To se uvidí. Pokud mě bude Wulfgar obdivovat a ctít, pokud se bude vždy snažit splnit mi každé přání, bude to přijatelné manželství." 
"Ale co je s jeho přáními? Budeš mu je plnit ty?" odvážila se namítnout Franka. 
Melinda pohrdlivě foukla. "Když se za něj provdám, bude moje povinnost splněná. To by mu mělo stačit." 

Franka - ošklivější sestra, kterou zastiňuje krása její sestry Melindy. Rodiče proto určí, že Melinda bude ta, co se vdá a Franka půjde do kláštera. Ale co když se Franka zamiluje do Melindina ženicha? A co když se on zamiluje do Franky? 

Franka, temperamentní dívka, která se má stát řeholnicí, zatímco její sestra se má vdát za mladého rytíře Wulfa. Ale co osud nechtěl, tak Franka ho na jednom ze svých výletů potká dříve. Franka Wulfa úplně okouzlí a ani on jí není lhostejný. Ale jí čeká klášter a jeho svatba s Melindou. Podaří se jim vymyslet nějaké řešení na společnou cestu životem nebo splní očekávání svých rodin? 

zdroj

Na Nevěstu z kláštera jsem byla hodně zvědavá a navíc jsem měla pocit, že to bude příjemné oddechové čtení na léto. A co na knihu říkám po jejím přečtení? 

Nevěsta z kláštera je velmi čtivým příběhem, který čtenář sleduje skrze pohledy několika hlavních postav. Tou první je Franka, která mi téměř okamžitě přirostla k srdci díky své nebojácné povaze a temperamentu. Druhou postavou byl rytíř Wulf, který sice místy působil poněkud natvrdle, ale sympatie si k němu určitě najedete. Ale tady pomalu výčet těch sympatických postav končí a ty ostatní vám spíše polezou svým chováním na nervy. 
Kromě střídání pohledů hlavních postav se příběh posunuje i v průběhu let a autorka se zmiňuje i o některých významných historických událostech. 
Samotná kniha je pak dělená do několika částí, které jsou ještě následně rozdělené do krátkých kapitol. 
Na začátku příběhu najdete přehled pojmů a postav, abyste se v příběhu lépe orientovali, a pak už následuje první část, která je zaměřená hlavně na vztahy mezi postavami. Takže pokud jste romantická duše, právě zde vaše srdce zaplesá. I když na můj vkus nám autorka dávala až moc okatě najevo, že je ústřední dvojice pro sebe jako stvořená. 
Druhá část sleduje spíše historické události a myšlenky hlavních postav. Také se nakousne lehce detektivní zápletka, takže příběh neztrácí na čtivosti. 
V poslední části pak příběh graduje a vy jako čtenář všemu přijdete na kloub, a to pravděpodobně ještě mnohem dříve, než samotní hrdinové. 
Jako celek kniha vůbec není špatná. Čte se velmi dobře a není to jen další z klasických romanťáren, jakých už je hromada. Přesto mi ale něco chybělo. Možná to bylo tím, že na mě z příběhu nedýchaly žádné emoce nebo možná tím, že se mi některé části nezdály. Například když jedna z postav někoho zabila (a nebylo to ve válce nebo nějakém hromadném boji), tak bych čekala, že to s ní trochu více zacloumá a nepřejde to jen tak... ale autorka to prostě zamýšlela jinak.
Nevěstu z kláštera jsem si užila, nebyla to špatná knížka, jen ve mně nic moc nezanechala, což je škoda, ale určitě si myslím, že za přečtení stojí.

Nevěsta z kláštera potěší jak romantické nadšence, tak i ty, kteří romantice tak moc neholdují, protože příběh o vztahu dvou hlavních postav doplňují jak historické události, tak i lehce detektivní zápletka. Navíc je kniha čtivě napsaná a i díky krátkým kapitolám ji budete mít přečtenou raz dva. 

Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji nakladatelství Alpress
Knihu můžete zakoupit v jejich e-shopu.

HODNOCENÍ

Kniha: 3,8/5

Obálka: 4/5

2 komentáře:

  1. O téhle knize slyším poprvé, ale musím říct, že mě zaujala. :) Spojení historie, romantiky a rodinných vztahů je něco pro mě. :)

    OdpovědětVymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)