sobota 16. února 2019

RC recenze: King

Výsledek obrázku pro King book t.m frazierKingAutor: T. M. Frazier
Počet stran: 264
Série: King
Díl v sérii: první
Nakladatelství: Ocelot

Rok vydání ČR: 2018
Nebrečela jsem, když jsem se probudila v nemocnici a nemohla si vzpomenout ani na to, jak se jmenuju. Nebrečela jsem, když mi řekli, že si už možná nikdy nevzpomenu. Nebrečela jsem, když mě šoupli do pasťáku plného úchyláků. Nebrečela jsem, když jsem odtamtud utekla a musela žít na ulici. Nebrečela jsem, když jsem dospěla k závěru, že jediný způsob, jak přežít, je využít k tomu své tělo. Nebrečela jsem, když mi kulka štrejchla o ucho. Nebrečela jsem, když mě potetovaný psychopat, o kterém jsem ani na moment nepochybovala, že mě zabije, připoutal k posteli. 
Ale přijít o první plný žaludek za posledních několik týdnů? 
Rozbrečela jsem se. 
A nebylo to jen pár slz. Vzlykala jsem. Hlasitě a dlouho. 


Motorkáři, drogy, kriminalita a sex. Tak by se dala shrnout horká novinka King. Nelítostný svět, kde nic není zadarmo. A hlavně spousta lidí, kteří prostě chtějí přežít a urvat si pro sebe ze života něco navíc.

Brantley King právě vylezl z vězení a jeho nejlepší kamarád Preppy mu uspořádá párty na přivítanou. Doe, která si nevzpomíná kým vlastně je, právě tuhle párty navštíví s jediným cílem. Chystá se nabídnout své tělo výměnou za jídlo a přežití. Ale něco se zvrtne a náhoda svede tyhle dva dohromady. Jak to všechno dopadne?

Výsledek obrázku pro t m frazier king
zdroj

Tuhle knihu jsem měla rozečtenou už v angličtině, a když jsem se blížila k dočtení, dozvěděla jsem se, že King vychází v češtině. Když mi pak přišla nabídka na zrecenzování této knihy, nemohla jsem odmítnout.

Výsledek obrázku pro tetovat
zdroj
Pokud čtete knihu poprvé, tak věřím, že vás uchvátí temná atmosféra a drsné prostředí příběhu, které vás nechá nahlédnout do nelehkého života hlavních hrdinů. A tohle všechno poznáte už od prvních stránek, aniž by vás autorka nějak více připravila na krutosti, kterými si hlavní hrdinové musí projít. A o co vlastně jde?
Na jedné straně je Doe, která si nepamatuje kým je. Pomalu umírá hlady, a tak se rozhodne vyměnit svoje tělo za jídlo a ochranu. Což způsobí, že narazí na Kinga. Potetovaného mladíka, který právě vylezl z vězení a na ramenou ho tíží nejedna starost.
Výsledek obrázku pro t m frazier king
zdroj
Co se příběhu týče v hlavní dějové lince je celkem dost předvídatelný, jak to tak u tohoto žánru bývá. Ovšem vynahrazuje to již zmíněné temné prostředí, které je místy detailně popsané a můžu vám prozradit, že autorka hlavním hrdinům nedá nic zadarmo.
I když musím uznat, že některé události příběhu působí trochu nedomyšleně a  neuvěřitelně.
To ale nic nemění na tom, že je King velmi čtivá kniha, kterou zvládnete přelouskat na jeden zátah. I když si možná budete muset chvilku zvykat na nepříliš povedené formátování textu knihy.
Ale zpět k samotnému příběhu. Abyste nepřišli ani o jedinou událost, jistě vás potěší fakt, že je kniha vyprávěná z pohledů jak Kinga, tak Doe.
Výsledek obrázku pro drogy
zdroj
Ačkoli obě postavy jsou svým způsobem sympatické, asi si na ně budete, stejně jako já, muset chvilku zvykat. Obě postavy jsou totiž, co se týče jazyka, velmi vulgární. Zrovna v této knize to má působit jako dokreslení prostředí příběhu, plného testosteronem nabitých motorkářů, ale já si na to zvykala těžko.
Jak už jsem nastínila, v Kingovi se dočkáte spousty drsných a násilných scén i občasných zvratů, které vám vyrazí dech. Nechybí ani erotika a pro užití drog nemusí jít hlavní hrdinové daleko. Z tohoto pohledu se jedná o celkem originální příběh, který jste pravděpodobně ještě nečetli.
A na závěr si nemůžu odpustit poznámku k velmi otevřenému konci, který opravdu naláká na pokračování. Takže já osobně asi nebudu čekat na překlad a opět se pustím do čtení v angličtině.

I když nejste vyloženě milovníky erotických románů, určitě byste téhle knize měli dát šanci, protože nabízí určitý nádech originality, který vás chytí a nepustí, dokud knihu nedočtete.

Recenze je psaná pro internetové knihkupectví Megaknihy.cz, kterým tímto moc děkuji za poskytnutí recenzního výtisku. Knihu můžete zakoupit zde


HODNOCENÍ

Kniha: 4/5

Obálka: 5/5

8 komentářů:

  1. Tato kniha mne zaujala hned jak vyšla, nicméně jsem se k ní pořád nedostala, ale určitě to mám v plánu. Už jen díky té boží sexy obálce a díky skvělým ohlasům, které tato kniha sklízí.. :) Nicméně ještě na mě čekají jiné restíky, ale určitě se do této knihy pustím :) Děkuji za recenzi.

    Klářin Knihokoutek

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě ji vyzkoušej, vůbec to není špatné čtení :D A přeji, aby se ti kniha líbila :)

      Vymazat
  2. Tak to jsem zvědavá, zda tuhle knihu zkusím. Párkrát jsem od ní byla odrazena a ty jsi mě pro změnu na ni nálakala. Tak to asi budu muset zkusit, abych se pořádně rozhodla. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak jestli ji zkusíš, tak pak dej vědět, jak se ti líbila :)

      Vymazat
  3. Skvělá recenze :) Na Kinga jsem jich četla už opravdu hodně a musím říct, že mě láká :) Na druhou stanu si ještě nejsem úplně jistá tou vulgaritou, jak ji nakonec skousnu :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) Určitě ho vyzkoušej, ta vulgarita se dá přežít, já to také v knihách nemám ráda, ale nakonec jsem se s tím smířila :)

      Vymazat
  4. Knížka se mi moc líbila až na vnitřní úpravu textu,ta mi dala zabrat. Nicméně těším se na pokračování!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S tím souhlasím, to mi také chvíli trvalo, než jsem si zvykla :D Přesně moje řeč :)

      Vymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)