neděle 10. února 2019

RC recenze: Loď

LoďLoďAutor: Vladislav Vlček
Počet stran: 248
Série: ---
Díl v sérii: ---
Nakladatelství: Epocha

Rok vydání ČR: 2018
Natáhnu závěr a vkládám náboj do hlavně. Jeden jediný náboj. Zásobníky a střelivo jsou v trezoru - nechci, aby někdo sebral plně funkční bouchačku s dalšími včelami. 
Spouštím záchyt závěru - tak důvěrně známý zvuk a zhoupnutí v dlani - a nabírám si plnou pusu whisky. Opírám hlaveň o měkké místo mezi sanicemi. Nepříliš velkým tlakem, abych neaktivoval závěrovou pojistku - SIG má o něco kratší rám než závěr. 
Pokládám prst na spoušť a zvyšuji tlak, v hlavě zvláštně prázdno, spíš úplně vymeteno, vnímám jen polibek kovu na kůži. 


Lidstvu se dostane do rukou mezihvězdná loď, díky které můžou křižovat vesmír a objevovat nové planety. Ale co když ve vesmíru číhá něco, na co ani vyspělá loď nestačí? 

Protože mě tentokrát na knihu nalákala anotace, místo vlastního popisu děje vložím tu - Konec světa předpovězený mayským kalendářem nenastal. Země se dál otáčí kolem své hvězdy a lety do vesmíru jsou stále extrémně nákladné a technologicky náročné. V časech, kdy se rakety s potížemi dostanou tak akorát na oběžnou dráhu, nabídne jistá entita lidstvu mezihvězdnou loď. Řídicí systém lodi, autonomní software ženského pohlaví, svéhlavý a velice lidský, si ze všech možných kandidátů na pilota zvolí jednoho poněkud… No, na první dobrou byste si ho nevybrali. Společně nabídnou své služby planetě Zemi. Chaos z toho vyplývající se dal čekat. To, co ve vesmíru objevili, však rozhodně ne… (zdroj: databazeknih.cz)

Související obrázek
zdroj

Kniha Loď mě nalákala na svoji anotaci, která čtenáře rozhodně přiměje k přečtení příběhu. Takže jsem byla opravdu nadšená, když jsem ho konečně dostala do rukou. Ale vydrželo mi to nadšení i po přečtení?

Výsledek obrázku pro prometheus stargate
zdroj
Hned na začátek přiznávám, že tahle kniha nebyl úplně můj šálek kávy, proto tahle recenze nebude příliš nadšená, ale to, že mě příběh zrovna dvakrát nechytil ještě neznamená, že se zrovna vám nebude líbit, proto doporučuji udělat si na knihu vlastní názor.
Ale teď už ke knize. Co mě zklamalo jako první, byl fakt, že jsem čekala knihu plnou vtipu, ale bohužel jsem se nedočkala (a nebo prostě nemám autorův smysl pro humor).
Také pro mě bylo hodně těžké se začíst, jelikož většina postav mluvila hodně sprostě. Ano, je to pouze detail a mělo to dokreslit charakteristiku postav, ale mně to zde nesedělo a spíš to na mě působilo jako rušivý element.
Výsledek obrázku pro mimozemšťan
zdroj
Když už jsem u toho, co mi tak úplně v příběhu nesedlo, nemůžu si odpustit nezmínit vztah mezi hlavním hrdinou a Deidre. Nejenom, že ti dva neměli žádnou chemii, ale celkově mi to přišlo hodně nucené. Jako čtenář jsem jim nevěřila, že by k sobě něco cítili.
Další o čem se musím zmínit je i samotný koncept celé knihy. Dlouho jsem si lámala hlavu nad tím, co je vlastně zápletkou příběhu. Nakonec jsem usoudila, že to pravděpodobně bude právě vztah Liama a Deidre, protože co se týče ostatních částí, ty na mě působily spíše jako výplně. Například tu máme akční scény - dlouhou dobu nic, pak se zčista jasna semele nějaký průšvih, autor tomu věnuje několik stránek, které jsou dost přitažené za vlasy a hned je zase po všem.
Výsledek obrázku pro planeta
zdroj
Nebo neustálé dohadování Liama s Deidre, kdy se z ní hlavní hrdina snaží vytáhnout nějaké informace a vždy to dopadne stejně. A rozhovorů tohoto typu se zde nachází nespočet.
Ale abych nebyla pouze kritická, musím autora pochválit za to, že se nebojí zabíjet postavy, takže bacha na to, pokud si v příběhu někoho oblíbíte. Může se totiž stát, že o něho hodně rychle přijdete.

Jak už jsem řekla, tahle kniha mi moc nesedla, ale pokud máte rádi sci-fi, rozhodně ji vyzkoušejte a udělejte si vlastní názor, přeci jenom, co jsem koukala například na Databázi knih má kladné hodnocení. Takže pokud vás láká zjistit, co by se mohlo dít, kdyby se lidstvu dostala do rukou mezihvězdná loď, směle se pusťte do čtení.

Za poskytnutí recenzního výtisku mockrát děkuji nakladatelství Epocha.
Knihu můžete zakoupit třeba ZDE.

HODNOCENÍ

Kniha: 2/5

Obálka: 3,5/5

7 komentářů:

  1. Podle obálky to vypadá lákavě, ale po přečtení tvojí recenze už tolik ne :) Tak aspoň nebudu nad knihou ztrácet čas :) Skvěle napsáno :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se nechala zlákat anotací :) a uznávám, že tohle se zrovna do mého vkusu moc netrefilo, ale někomu se ta kniha dost líbí :D Díky :)

      Vymazat
  2. To tedy nevím, zda by mě to bavilo. Vidím to na to, že se jí vyhnu a jakožto u scifi zůstanu u Enderově hře. Tak či tak na mne čeká ještě mnoho dílů, když mám teprve za sebou první. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Co jsem koukala, tak dost lidem se líbila, je možné, že jsem ji četla v nějakém špatném rozpoložení a zrovna v tu chvíli mi nesedla. Každopádně není nad to, udělat si vlastní názor :D Jo, tak to chápu, pěkné čtení :)

      Vymazat
  3. Musím uznat, že tahle kniha mě vůbec neláká. A tvoje recenze mě v mých pocitech ještě utvrdila. Zkrátka to není můj šálek čaje!

    https://boook-planet.webnode.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bohužel zjistila to samé, ale přitom kniha vypadala, že mě bude bavit :)

      Vymazat
    2. Já jsem se vyloženě bavila. Ale musela jsem si ji přečíst dvakrát, stejně jako Žambocha, u něj už to mám zažité.

      Vymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)